۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۶۳۱۴۴۶
آیت الله علوی گرگانی:

خطر فرق انحرافی در کمین جوانان است | اسلام را با برهان تبلیغ کنیم

خطر فرق انحرافی در کمین جوانان است | اسلام را با برهان تبلیغ کنیم
حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به تلاش دشمن برای ترویج فرقه های انحرافی در جامعه اسلامی، بر لزوم آموزش مبانی عقیدتی و کلامی مذهب شیعه به جوانان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای گروه نقد و برسی بهائیت دفتر تبلیغات اسلامی ضمن تأکید بر مقابله همه جانبه با عقاید باطل اظهار داشت: ما باید همیشه سنگرهای خودمان را در مقابل مذاهب باطل محکم کنیم و نگذاریم که فرزندان ما را منحرف کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به تلاش های گسترده فرق منحرف مانند بهائیت تصریح کرد: در همه اعصار فرق انحرافی بوده اند و الان هم هستند و حتی در زمان وجود نازنین پیامبر گرامی اسلام(ص) برخی ادعای نبوت یا ادعای دیگری می کردند و مردم را گمراه می کردند.

وی تأکید کرد: بشر در هیچ زمانی آرام نمی گیرد و همواره هستند افرادی که به دنبال انحراف جامعه اند و وظیفه ما است که نگذاریم فرزندان ما منحرف شوند، از این رو به عقیده من بهترین راه موفقیت در این راه تعلیم و تربیت صحیح است و اگر با منطق صحبت کنیم خیلی نفوذ بیشتری دارد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه «قل هاتو برهانکم ان کنتم صادقین»، یادآور شد: قرآن کریم به کافران و منحرفان از مسیر حق می گوید اگر راست می گوید دلیل و منطق خود را بیان کنید، واقعیت این است که اگر بتوانیم با برهان و منطق جلو برویم، کسی نمی تواند حرفی بزند و اصول اساسی دین ما زیر سؤال ببرد.

وی با اشاره به لزوم سرمایه گذاری بر روی نسل جوان و ضرورت کمک مالی نهادهای بالادستی برای این منظور عنوان کرد: ما باید دفاعیات اعتقادی را در میان فرزندان خودمان ایجاد کنیم و انحرافات فرقه هایی مثل وهابیت و بهائیت را برای جوانان بیان کنیم تا مانع از گمراهی آنها در آینده بشویم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ابتدای انقلاب گروهی را در تهران تشکیل دادیم و برای آنها یک سری مباحث عقیدتی و علمی و کلامی را تبیین کردیم تا جایی که خودشان به درجاتی رسیدند و بعدها وقتی توده ای ها در تهران به دنبال انحراف جوانان افتادند به درخواست امام خمینی(ره)، همین افراد تعلیم دیده شده را برای مقابله با آنها فرستادیم که توفیقات زیادی هم کسب کردند./1330/پ202/ق

ارسال نظرات