۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۶۳۱۴۷۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

بهره‌گیری مناسب از توان تعاونی‌ها زمینه‌ساز خودکفایی اقتصاد کشور است

بهره‌گیری مناسب از توان تعاونی‌ها زمینه‌ساز خودکفایی اقتصاد کشور است
امام‌جمعه بجنورد با اشاره به اهمیت تعاونی‌ها در دست‌یابی به خودکفایی کشور، گفت: بهره‌گیری مناسب از توان تعاونی‌ها زمینه‌ساز خودکفایی اقتصاد کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست اعضای اتاق تعاون خراسان شمالی، با اشاره به آیه «وَتَعَاوَنُوا عَلَی الْبِرِّ وَالتَّقْوَیٰ وَلَا تَعَاوَنُوا عَلَی الْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ» اظهار کرد: خداوند تبارک در این آیه تأکید می‌کند همواره در راه نیکی و پرهیزگاری باهم تعاون کنید و هرگز در راه گناه و تعدّی همکاری کنید.

وی در ادامه با اشاره به عبادت بودن کار از نگاه اسلام، افزود: کار کردن عبادت است و اگر کسی برای رزق و روزی حلال تلاش کند عابد محسوب می‌شود و محل کارش معبد به معنای محل عبادت خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: دین مبین اسلام کار و تلاش را عبادت و مجاهدت نام‌گذاری کرده؛ ازاین‌رو کسی که برای تنظیم معیشت زندگی‌اش تلاش می‌کند مجاهد می‌شود.

وی با بیان اینکه شهید مطهری کار را به‌عنوان کلاس تربیت تعبیر کرده است، افزود: انسان‌هایی که کار می‌کنند از لحاظ روحی سالم‌تر هستند و معمولاً بیکارها به سمت‌وسوی فساد کشیده می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: به تعبیر دیگر کار کلاس اخلاق هم هست و درواقع کسی که کار می‌کند برای تهذیب خود تلاش می‌کند و درنتیجه کار او عبادت است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اهمیت کار برای اعتلای کشور و نظام اسلامی، اضافه کرد: کشور را به عزت رساندن کار خداپسندانه‌ای است؛ ازاین‌رو هر چه بتوانیم کشور را از وابستگی‌ها نجات بدهیم و به استقلال و خودکفایی برسانیم این کار عبادت است.

وی با اشاره به اهمیت تعاونی‌ها در دست‌یابی به خودکفایی کشور، افزود: یکی از ویژگی‌های تعاونی این است که انرژی‌های پراکنده را به‌صورت تخصصی متراکم می‌کند و زمانی که کار تخصصی پیش رود جامعه بهره‌های بهتری از تولید خواهد برد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات