۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۶۳۱۵۲۱

کنکور مانع پژوهش است

کنکور مانع پژوهش است
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: با لایحه ساماندهی سهمیه‌های کنکور کاملا موافقیم، زیرا معتقدم باید در انتخاب دانش آموزان برای صندلی‌های دانشگاه‌ها واقعا به معیار‌های آموزشی و پرورشی توجه کنیم.

به گزارش خبرگزاري رسا، حجت الاسلام و المسلمین علی ذوعلم، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در گفت و گو با میزان، درباره میزان رشد پژوهش در کشور گفت: پژوهش رشد خوبی داشته و توجه خوبی هم به آن شده، ولی به اندازه‌ای که باید و شاید به آن توجه نمی‌شود.

محور آموزش ما پژوهش باشد

رئیس سازمان پژوهش در ادامه افزود: اگر بخواهیم بر اساس اسناد تحولی پژوهش را مورد توجه قرار دهیم باید محور آموزش ما پژوهش باشد، محور پرورش ما پژوهش باشد، محور تدریس ما پژوهش باشد و تکلیف مدرسه باید پژوهش محور باشد، ولی این امر اتفاق نیفتاده است.

ذوعلم در ادامه افزود: امیدواریم در گام دوم انقلاب پژوهش در جامعه ما و در آموزش و پرورش و در مراکز پژوهشی و صنعتی ما یک گام دومی را برای خود تعریف کند.

کنکور مانع پژوهش است

وی در ادامه افزود: کنکور مانعی برای پژوهش محوری در آموزش و پرورش و در هر فضای دیگری که بخواهد ارزشیابی ارزشیابی حفط محور و بر اساس روش تستی و در یک فضای پر استرس باشد قطعا کنکور مانع پژوهش است.

با لایحه ساماندهی سهمیه‌های کنکور کاملا موافقیم

ذوعلم افزود: با لایحه ساماندهی سهمیه‌های کنکور کاملا موافقیم، زیرا معتقدم باید در انتخاب دانش آموزان برای صندلی‌های دانشگاه‌ها واقعا به معیار‌های آموزشی و پرورشی توجه کنیم و به همین جهت اگر این کار با یک نگاه تخصصی و کارشناسی انجام شود قاعدتا همه با آن موافق هستند./1360//101/خ

منبع:میزان

ارسال نظرات