۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۶۳۱۵۵۹
به همت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه؛

پیش اجلاسیه کرسی نظریه پردازی عرفی شدن دین با رویکرد اسلامی برگزار شد

پیش اجلاسیه کرسی نظریه پردازی عرفی شدن دین با رویکرد اسلامی برگزار شد
پیش اجلاسیه کرسی نظریه پردازی عرفی شدن با رویکرد اسلامی با حضور حجج اسلام والمسلمین پارسانیا و مریجی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پیش اجلاسیه کرسی نظریه پردازی عرفی شدن با رویکرد اسلامی به همت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همکاری معاونت پژوهشی مرکز مدیریت حوزه های علمیه و انجمن مطالعات اجتماعی در سالن همایش های دبیر خانه انجمن های علمی برگزار شد.

براساس این گزارش، کرسی نظریه پردازی عرفی شدن با رویکرد اسلامی با ارائه حجت الاسلام حسین بستان عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و نقادی حجج اسلام والمسلمین حمیدپارسانیا عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و هیأت علمی دانشگاه تهران و شمس الله مریجی رییس دانشگاه باقرالعلوم برگزار شد.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و حجت الاسلام حسن خیری رییس انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی داوران این پیش اجلاسیه کرسی نظریه پردازی بودند.

در آغاز این نشست حجت الاسلام حسین بستان به بیان نظرات خود پراخت و اظهار کرد: نظریه عرفی شدن با رویکرد اجتهادی تجربی محصول پژوهشی است که بیش از 5 سل گذشته آغاز و نهایتا سال 96 به چاپ رسید؛ که برای ارائه این بحث تلاش می کنم برخی محورهای مهم را مطرح کنم و به دلیل این که غرض شناسایی جنبه نظریه بوده است بیشتر بر همین هدف متمرکز می شوم و از مباحث جزئی فاصله می گیرد.

وی ادامه داد: این بحث داری دوجنبه اصلی روشی و محتوایی است به عبارت دیگر باید روشن شود در نظریه ساختن از چه روشی استفاده شده است و از جنبه محتوایی نیز از موضوعات جامع شناسی دینی به شمار می رود که باید تحت عنوان سکولاریزاسیون توضیح داده شود.

تعریف عرفی شدن، عوامل مؤثر مسلط در نظریه پردازی، مراحل نظریه پردازی و عوامل مؤثر عرفی شدن در جامعه ایران از موضوعات مطرح شده از سوی حجت الاسلام بستان است.

گفتنی است، گزارش کامل پیش اجلاسیه کرسی نظریه پردازی عرفی شدن با رویکرد اسلامی به همراه نقدهای ناقدان به زودی از سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا منتشر می شود./1324/پ202/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات