۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۶۳۱۵۷۴
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

انسان های صالح می توانند راهنما و مرشد مردم باشند

انسان های صالح می توانند راهنما و مرشد مردم باشند
آیت الله ری شهری با بیان اینکه انسان های صالح می توانند راهنما و مرشد مردم باشند، گفت: انسان های صالح از نجات یافتگان از آتش دوزخ هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری، امروز پیش از آغاز درس خارج فقه که در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: امام سجاد(ع) در فرازی از دعای نورانی مکارم الاخلاق از خداوند سبحان درخواست می کنند تا ایشان را در زمره بندگان صالح قرار دهد.

وی افزود: صلاح از نظر لغوی در مقابل فساد قرار دارد لذا انسان های صالح در مقابل افراد مفسد قرار می گیرند.

آیت الله ری شهری با اشاره به اینکه همه فرازهای دعای مکارم الاخلاق ارتباط و پیوند محکمی با یکدیگر دارند، ابراز کرد: حضرت در این دعا می خواهند خداوند ایشان را در زمره کسانی قرار دهد که در برابر وسوسه‌های ابلیس اهل سداد و نفوذ ناپذیر باشند و از راه صواب و صراط مستقیم منحرف نشوند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حضرت همچنین از پروردگار می خواهند ایشان را راهنمای دیگران قرار دهد تا در این راه نه تنها خود بلکه هادی دیگران نیز باشند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با استناد به آیات الهی، ابراز کرد: در همه آیات الهی زمانی که سخن از صالحان به میان می آید انسان های صالح را به عنوان ادله رشاد و راهنمای مردم معرفی می کند.

وی افزود: قرآن کریم کسانی را صالح اطلاق می کند که هادی و مرشد مردم نیز باشند این افراد در قیامت از کمینگاه دوزخ در امان خواهند بود.

آیت الله ری شهری با اشاره به ریشه های قرآنی این دعا، اظهار داشت: براساس آیات الهی دو پیامبر قرآنی از خداوند درخواست می کنند تا آنان نیز در زمره صالحان قرار گیرند نخست حضرت ابراهیم(ع) است که از خداوند درخواست حکمت می کنند تا از این طریق از صالحان محسوب شوند و دیگری حضرت یوسف(ع) است که حضرت می فرمایند: مرا مسلمان بمیران تا به عوامل صلاح ملحق شوم./813/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 1
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات