۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۶۳۱۶۳۱

فرهنگ کتاب و کتابخوانی در میان عشایر استان اردبیل ترویج می‌شود

فرهنگ کتاب و کتابخوانی در میان عشایر استان اردبیل ترویج می‌شود
فرمانده سپاه ناحیه عشایری استان اردبیل گفت: امروزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از اهمیت بالایی برخوردار است و فرهنگ کتاب و کتابخوانی در عشایر استان اردبیل ترویج می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، سرهنگ حسین حسین‌زاده در نشست با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اظهار داشت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری به بحث ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکید ویژه‌ای دارند توسعه و گسترش کتابخانه‌های عمومی در مناطق محروم و عشایری ضروری است.

وی با اشاره به ظرفیت دستگاه‌های اجرایی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی افزود: در راستای استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی به ویژه دستگاه‌های اجرایی حوزه فرهنگی سطح کشور برای بسترسازی ارتقای سطح مطالعه مفید تفاهم نامه‌ای بین کتابخانه‌های عمومی کشور و سازمان بسیج عشایری کشور منعقد شده است.

حسین‌زاده با بیان اینکه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در عشایر استان اردبیل ترویج می‌شود تصریح کرد: امروزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و فرهنگ کتاب و کتابخوانی در عشایر استان اردبیل ترویج می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه عشایری استان اردبیل بیان کرد: بسیج عشایری و نهاد کتابخانه‌های عمومی در تفاهم نامه همکاری به دنبال ارائه خدمات به مناطق محروم و عشایری کشور، تبلیغ و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه عشایری، ارتقاء سطح بینش و آگاهی آحاد جامعه عشایری نسبت به مسائل فرهنگی جامعه و برگزاری مسابقات کتابخوانی در مناطق عشایری هستند.

وی اظهار کرد: معرفی کتابخانه‌های واقع در شهرستان‌های دارای بافت عشایری از جمله اصلاندوز، پارس‌آباد، بیله‌سوار، خلخال و مشگین شهر با اولویت مناطق پرجمعیت به‌عنوان کتابخانه‌هایی معین جهت ارتباط با حوزه‌های مقاومت بسیج، برگزاری جلسات جمع‌خوانی کتاب، تهیه و ارسال بسته‌های فرهنگی تبلیغی برای ارائه به مناطق هدف، توسعه فعالیت‌های بخش کودک کتابخانه‌ها و برگزاری کلاس‌های آموزشی و مهارتی برای عشایر از اهداف همکاری‌های این دو نهاد فرهنگی است./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات