۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۶۳۱۶۴۰
حجت الاسلام بزرگیان خبر داد؛

افتتاح ۲ مدرسه قرآنی برای تربیت طلاب حافظ قرآن

افتتاح ۲ مدرسه قرآنی برای تربیت طلاب حافظ قرآن
حجت الاسلام بزرگیان با اشاره به برگزاری نهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه علمیه استان خوزستان از افتتاح دو مدرسه قرآنی برای تربیت طلاب حافظ قرآن خبر داد.
حجت الاسلام محمد بزرگیان، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه امسال دو مدرسه قرآنی در سطح استان افتتاح شدند، اظهار داشت: نخستین آن در مدرسه الغدیر اهواز و دیگری در مدرسه امام صادق (ع) اندیمشک است و طلاب این مدارس در کنار دروس حوزوی، طی ۶ سال حافظ کل قرآن خواهند شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان بیان داشت: طلاب پذیرش شده در مدارس قرآنی مباحث «حفظ، ترجمه، تفسیر، مفاهیم و سبک زندگی قرآنی» را فرا می‌گیرند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه امسال در تابستان امسال دوره ویژه حفظ قرآن با عنوان طرح رحله با حضور ۲۵ طلبه طی ۶۵ روز برای نخستین بار در استان برگزار شد، ادامه داد: دوره تربیت مربی روانخوانی قرآنی با حضور ۱۲۰ طلبه از یک ماه پیش آغاز و تا بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام بزرگیان با اشاره به برگزاری سه دوره ترجمه و مفاهیم قرآنی در سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: در این دوره‌ها که از سوی مؤسسه نور مبین قم برگزار می‌شود طلاب با ۸۱ درصد ترجمه قرآن آشنا خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه جلسات ویژه برای قراء حوزه‌های علمیه استان با حضور قاسم مقدمی، قاری بین المللی کشورمان و با محوریت مبحث تخصصی صوت و لحن پنج شنبه‌های هر هفته برگزار می‌شود، عنوان داشت: دوشنبه شب هر هفته محفل انس با قرآن در خصوص قواعد تجویدی و روخوانی برگزار خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان اضافه کرد: نهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه استان با حضور ۸۰ شرکت کننده به مدت یک روز در دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

وی اجرای یک طرح ۴ ساله برای تربیت طلبه حافظ قرآن را دیگر فعالیت قرآنی حوزه‌های علمیه استان برشمرد و گفت: این طرح پس از پایان امتحانات نیمسال دوم تحصیلی برگزار می‌شود و در آن طلاب روزانه نیم صفحه از قرآن را حفظ خواهند کرد.

حجت الاسلام بزرگیان با بیان اینکه پس از امتحانات نیمسال اول تحصیلی طرح آشنایی با مهارت‌های تفسیر پیگیری و راه اندازی می‌شود، تصریح کرد: با راه اندازی چنین طرح‌ها و دوره‌هایی تلاش می‌شود تا گفتمان قرآنی در سطح جامعه شکل بگیرد./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات