۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۶۳۱۶۴۲
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

انسان با فطرتی پاک و عاری از زشتی ها متولد می شود

انسان با فطرتی پاک و عاری از زشتی ها متولد می شود
آیت الله ری شهری با بیان اینکه انسان با فطرتی پاک و عاری از زشتی ها متولد می شود، گفت: گناه قلب آدمی را نابود می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری، امروز پیش از آغاز درس خارج فقه در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به عوامل فساد قلب، گفت: فساد قلب، انسان را از شمار صالحان خارج می کند.

وی با اشاره به اینکه انسان باید از خداوند بخواهد تا او را در زمره بندگان صالح قرار دهد، ادامه داد: ما باید بدانیم چه چیزی موجب فساد قلب می شود تا از آن اجتناب کند.

آیت الله محمدی ری شهری در ادامه بیان داشت: اصلی ترین چیزی که موجب فساد و تباهی جان انسان می شود پیروی از هوای نفس و مخالفت با اوامر الهی است؛ بنابراین انسان اگر چیزی را که مخالف خواسته الهی است برآورده کند آن خواسته قلبش را تباه می کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری یا استناد به روایات، اظهار داشت: مرحوم کلینی نقل می کند هیچ انسانی نیست که با فطرتی پاک خلق نشده باشد، هنگام تولد حتی یک نقطه سیاه روی قلب آدمی وجود ندارد اما با اولین گناه نخستین نقطه سیاه بر روی قلبش ‌نقش می بندد.

وی ادامه داد: اگر انسان گناه کار از معصیت خود توبه کند سیاهی قلبش پاک می شود و اگر به انجام گناه مبادرت بورزد به قدری این سیاهی زیاد می شود که دیگر آن سیاهی ها پاک  نمی شود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) ادامه داد: انسان زمانی که دلش کاملا سیاه شد دیگر امیدی نیست این فرد انسان صالحی شود زیرا پاک شدن چنین قلبی غیر ممکن است.

وی خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) می فرمایند: هیچ‌ جیزی برای دل فاسد کننده تر از گناه نیست زمانی که خطای انسان ادامه دار شد قلب واژگون می شود؛ در روایت دیگری آمده چنین قلبی هرگز خیر و صلاح را نمی بیند.

آیت الله ری شهری ادامه داد: خداوند هیچ انسانی را آلوده خلق نکرده بلکه انسان ها با گناهانی که انجام می دهند فطرت خودشان را آلوده می کنند؛ شقی کسی است که خداوند قبل از تولش می داند این فرد چه راهی را در دنیا انتخاب می کند./813/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات