۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۶۳۱۶۶۳
جامعه مدرسین

آیت الله موسوی خلخالی از مدافعان نهضت امام خمینى و نظام اسلامی بود

آیت الله موسوی خلخالی از مدافعان نهضت امام خمینى و نظام اسلامی بود
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی درگذشت آیت الله سید محمدمهدی موسوی خلخالی را تسلیت گفت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی درگذشت آیت الله سید محمدمهدی موسوی خلخالی را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

(انا لله و انا الیه راجعون)

خبر ارتحال فقیه وارسته و استاد جلیل‌القدر حوزه‌های علمیه تهران و خراسان، حضرت آیت‌الله سید محمدمهدی موسوی خلخالی موجب تأثر و تألم گردید.

این عالم متعهد، عمر پربرکت خود را در خدمت به معارف اهل‌بیت (علیهم‌السلام) صرف کرد و با تحقیقات عمیق خود آثاری معطوف به نيازهای علمی نظام اسلامی به یادگار گذاشت.

اين فقيد سعيد در محضر بزرگان و علمای اعلام حوزه نجف پرورش یافت که منجر به حضور درخشان، غنی و پربار وی در حوزه‌های علمیه تهران و خراسان و برپايی کرسی درسی پرفیض در مشهد مقدس شد.

اين عالم انقلابی همواره از مدافعان نهضت امام خمینى (ره) و نظام اسلامی بودند که با آثار نفیسی به شرح و ترویج اندیشه ولایت‌فقیه پرداختند و همچنین در زمره مشاوران آگاه و شايسته تدوین قانون اساسى جمهورى اسلامى ایران بودند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت این عالم ربانی را به محضر حضرت بقية‌الله الاعظم (عجل‌الله‌ تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبري «مدظله‌العالی»، مراجع عظام تقليد «دامت‌بركاتهم»، حوزه‌هاي علميه و بیت شریف ایشان تسلیت می‌گويد و از خداوند متعال برای این فقید سعید رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌نماید.


والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
محمد یزدی
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

محمد قمین
ارسال نظرات