۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۶۳۱۶۷۸
مدیر حوزه علمیه کرمان مطرح کرد؛

ضرورت حمایت از مراکز آموزشی و پژوهشی حوزوی برای ارتقای فرهنگی کشور

ضرورت حمایت از مراکز آموزشی و پژوهشی حوزوی برای ارتقای فرهنگی کشور
حجت الاسلام والمسلمین الله وردی گفت: باید حمایت های لازم از مراکز آموزشی و پژوهشی دینی و حوزوی برای تولید علوم انسانی و ارتقای فرهنگی کشور صورت پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین الله وردی مدیر حوزه علمیه کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: انتظار می رود کارگزاران نظام اسلامی نسبت به مسائل بنیادین فرهنگی که ریشه در فطرت و سرشت انسان ها دارد، علاوه بر تعامل، نگاه حمایتی داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه کرمان فعالیت مراکز آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه را موجب پیشبرد اهداف نظام اسلامی دانست و افزود: باید حمایت های لازم از مراکز آموزشی و پژوهشی دینی و حوزوی برای تولید علوم انسانی و ارتقای فرهنگی کشور صورت پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین الله وردی با بیان اینکه حوزه علمیه در نگاه رهبر انقلاب نقش مادری را برای نظام اسلامی ایفا می کند، عنوان کرد: حوزه علمیه دلیل ایجاد و استمرار انقلاب اسلامی است، در تربیت نیروهای انقلاب نیز بسیار مهم است و باید توجه ویژه ای به آن شود.

مدیر حوزه علمیه کرمان حمایت دولت های گذشته از حوزه علمیه را با شدت و ضعف دانست و افزود: کارگزاران نظام اسلامی باید به میزان تاثیرگذاری حوزه علمیه توجه داشته باشند و حمایت های لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه قم دارای پایگاه قدرتمند مردمی است، اظهار کرد: برای تضعیف پایگاه قدرتمند مردمی حوزه علمیه، برخی مسائل مانند میزان بودجه حوزه علمیه را مطرح می کنند تا مسائل فرعی را به عنوان مسائل اصلی جلوه دهند.

حجت الاسلام والمسلمین الله وردی گفت: اغلب روحانیون زیر خط فقر زندگی می کنند اما به دلیل وابستگی حاکمیت به حوزه علمیه پذیرش این مطلب برای مردم دشوار است.

مدیر حوزه علمیه کرمان عنوان کرد: کسانی که از نزدیک با طلاب در ارتباط هستند، از وضعیت معیشتی دشوار آنها اطلاع دارند.

وی افزود: بسیاری از طلاب با اشتغال در کارهای پاره وقت و کمک مالی خانواده ها روزگار می گذرانند.

حجت الاسلام والمسلمین الله وردی با بیان اینکه مسائل مختلف سیاسی و اقتصادی جامعه ارتباط مستقیمی با مقوله فرهنگ دارد، اظهار داشت: برخی مغرضانه یا ندانسته با ضربه زدن به مسائل فرهنگی باعث بوجود آمدن مشکلات در عرصه سیاست و اقتصاد می شوند./1350/ت302/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
به امید خداوند متعال محدودیت‌ها در زمینه منابع مالی در مدیریت و رشد حوزه علمیه خواهران تاثیر نخواهد داشت.
0
0