۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۶۳۱۶۸۶

حکم اعدام پنج نفر در پرونده خاشقچی صادر شد

حکم اعدام پنج نفر در پرونده خاشقچی صادر شد
دادستان سعودی از صدور حکم اعدام پنج نفر در پرونده قتل «جمال خاشقچی» خبر داد و گفت که حکم اولیه ۱۱ نفر در این ماجرا صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، سخنگوی دادستانی عربستان سعودی امروز در یک کنفرانس خبری در خصوص آخرین مراحل پرونده عاملان قتل «جمال خاشقچی» گفت که تا کنون احکام اولیه ۱۱ نفر صادر شده که پنج نفرشان به اعدام محکوم شده‌اند.

«شلعان الشلعان» مدعی شد که ۹ جلسه محاکمه برگزار شده و تمامی کسانی که عاملیت آنها در روند قتل ثابت شده محاکمه شده‌اند و در روند محاکمه نیز نمایندگانی از خانواده خاشقچی و همچنین افرادی از ترکیه در جلسه محاکمه حضور داشتند.

علاوه بر این پنج نفر، سه نفر به اتهام سرپوش گذاشتن بر جنایت مجموعا به ۲۴ سال زندان محکوم شدند. سه نفر نیز تبرئه شدند.

دادستانی سعودی با تکرار ادعاهای گذشته، به خبرنگاران گفت که طی تحقیقات ثابت شده است که قصد پیشین برای قتل خاشقچی وجود نداشته است.

او ادعا کرد که از تمامی کسانی که احتمال داشت در این قتل دست داشته باشند، تحقیق به عمل آمده و در بازجویی از سرکنسول عربستان در استانبول مشخص شده است که او در زمان قتل در ساختمان کنسولگری حضور نداشته است.

به گفته این مقام قضایی سعودی، «احمد عسیری» مشاور محمد بن سلمان نیز بیگناه بوده و آزاد شده است. از «احمد عسیری» بعنوان یکی از سردمداران تیم ترور یاد می‌شود.

«سعود القحطانی» نیز که به گفته رسانه‌های غربی و فعالان حقوق بشر بازوی سرکوب محمد بن سلمان محسوب می‌شود، تبرئه شده است./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات