۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۶۳۱۶۹۵
مدیر حوزه علمیه مازندران:

تبلیغات انتخاباتی در مدارس علمیه ممنوع است

تبلیغات انتخاباتی در مدارس علمیه ممنوع است
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی بر ضرورت پرهیز مدیران نسبت به تبلیغ کاندیدای خاص در ایام پیش روی تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مدیران مدارس علمیه استان در ساری با اشاره به در پیش بودن یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بر ضرورت پرهیز مدیران نسبت به تبلیغ کاندیدای خاص در این ایام پیش روی تأکید کرد.
 
وی با بیان این که مدیران حوزه نباید مبلغ کاندیدای خاصی باشند، افزود: مدرسه علمیه یک نهاد آموزشی است و نباید از سوی برخی جریان‌های سیاسی و نامزد‌های انتخابات مورد سوء استفاده قرار گیرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با تأکید براین که همه ما باید تلاش کنیم تا زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش روی فراهم شود، خاطرنشان کرد: مدیران مدارس نباید به هیچ عنوان از کاندیدای خاصی برای سخنرانی در جمع طلاب دعوت کنند.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که همه مدیران باید طبق آیین نامه‌های ابلاغی به وظایف خود در سطح مدارس عمل کنند، تصریح کرد: رشد علمی، معنوی و اخلاقی طلاب مدارس علمیه در گرو همدلی و هم افزایی مدیر و اساتید مدارس علمیه است.
 
وی با اشاره به این که علیرغم همه محدودیت‌ها و مشکلات موجود، فعالیت‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و تهذیبی مدارس علمیه کمرنگ نشده است، خاطرنشان کرد: اراده و خلوص نیت مدیران و اساتید مدارس علمیه موجب شده تا در سال‌های اخیر علیرغم همه این مشکلات شاهد رونق برنامه‌های حوزه در بخش‌های مختلف باشیم.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه برخی‌ها با اغراض سیاسی، ناجوانمردانه حوزه را تخریب و تضعیف می‌کنند، بیان داشت: این در حالی است که حوزه در طول چهل سال اخیر با حداقل امکانات بیشتری خدمات علمی، فرهنگی و دینی را به جامعه اسلامی ارائه کرده است.
 
استاد حوزه علمیه با اشاره به این که علیرغم نقش مؤثر و تعیین کننده حوزه در پیروزی نهضت عظیم انقلاب، اما هیچ گاه حوزه به دنبال سهم خواهی نبوده است، خاطرنشان کرد: مبنای مراجع و علمای دین، استقلال حوزه‌های علمیه از دولت‌ها بوده و بر همین اساس نیز دولت‌ها تنها در بخش زیر ساخت‌های مدارس علمیه کمک‌های ناچیزی داشته اند.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که تربیت طلابی نخبه، مهذب و انقلابی رسالت مهم مدارس علمیه است، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت بالای مدارس علمیه استان، باید رویکرد مدیران و اساتید ما حرکت در همین مسیر باشد./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات