۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۶۳۱۶۹۶

مبلغ سعودی مدعی مغایرت اجلاس کوالالامپور با قرآن شد

مبلغ سعودی مدعی مغایرت اجلاس کوالالامپور با قرآن شد
یک مبلغ سعودی با انتقاد از برگزاری اجلاس کشورهای اسلامی در مالزی، در اظهاراتی تعجب‌آور برپایی این اجلاس را مغایر با قرآن دانست.

به گزارش خبرگزاری رسا، صالح المغامسی، امام جماعت و خطیب مسجد «قبا» در مدینه منوره، در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای «MBC» در انتقاد از اجلاس مالزی مدعی شد: کسانی که این اجلاس را برگزار کرده‌اند، مرتکب دو اشتباه بزرگ شده‌اند؛ اشتباه اول مخالفت با قرآن کریم است، چرا که خداوند در آیه ۱۸۹ سوره بقره می‌فرماید: «وَأْتُوا الْبُيُوتَ مِنْ أَبْوَابِهَا: به خانه‌ها از در [ورودى] آنها درآييد».
 
وی در توضیح این ادعا گفت: سازمان همکاری اسلامی به منزله چتری برای همه کشورهای جهان اسلام است، اما اجلاس کوالالامپور از درِ این خانه وارد نشده و مسیر درست را طی نکرده است.
 
این مبلغ سعودی درباره دومین اشتباه بزرگ در برگزاری این اجلاس مدعی شد: از نظر عقلی قابل تصور نیست که یک نهاد اسلامی برای رسیدگی به مسائل مسلمانان تشکیل شود، اما عربستان سعودی که حامی حرمین شریفین و خدمتگزار حجاج است، در این نهاد حضور نداشته باشد.
 
وی در ادامه گفت: این نهاد که در کوالالامپور تشکیل شد، یا هدفش دور کردن عربستان از نقش تاریخی خود بوده است، که این امر محال است و یا اینکه قصد کشورهای شرکت کننده در این اجلاس، تأسیس یک سازمان جدید برای جهان اسلام بوده است که این هدف هم بدون حضور عربستان سعودی امکان‌پذیر نیست.

این مبلغ سعودی در حالی از برپایی اجلاس اسلامی مالزی انتقاد کرده است که سازمان همکاری اسلامی امروز تنها در اختیار چند کشور از جمله عربستان قرار گرفته که موضع‌گیری و جهت‌گیری‌های این سازمان تنها در جهت خدمت به منافع سعودی‌ها و اماراتی‌ها است./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات