۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۶۳۲۴۵۱

طهماسبی: دانشگاه‌ها در کنار تولید علم باید به فکر تولید محصول باشند

طهماسبی: دانشگاه‌ها در کنار تولید علم باید به فکر تولید محصول باشند
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صدا و سیما گفت: اگر دانشگاه‌ها در کنار فعالیت‌های آموزشی و تولید علم به فکر تبدیل ایده به ثروت و درنهایت تولید محصولات برای استفاده عموم جامعه باشد، معضلات کشور یکی پس از دیگری رفع می‌شود.

به گزارش خبرگزاري رسا، علی طهماسبی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صدا و سیما در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با بیان اینکه دانشگاه‌ باید در کنار تولید علم به تولید محصول فکر کند گفت: یکی از مهمترین اتفاقاتی که باید پیش از هر زمان دیگری امروز در دانگشاه‌ها و مراکز  آموزشی کشور انجام شود بسترسازی مناسب برای  حل معضلات کشور است، چرا که تاکنون متاسفانه ساختار مناسبی را در حوزه دانشگاهی ایجاد نکرده‌ایم به طوری که دانشگاه‌ها تنها به دنبال تدریس و تولید علم هستند، در این رابطه باید بگویم باید دانشگاه‌ها در کنار فعالیت‌های آموزشی باید به فکر تولید محصول باشند. 

* نبود ساختار مناسب در دانشگاه برای حل معضلات کشور است

وی افزود:  یکی دیگر از خلاءهایی که در دانشگاه‌های ما وجود دارد نبود ساختار مناسب به سمت حل معضلات کشور است که در این رابطه با توجه به اینکه در قوانین و مقررات سندهای فعالیت‌های کاربردی وجود دارد اما در عمل اتفاق مثبتی نمی‌افتد، به طور مثال سند جامع علمی کشور نقشه راه و اقدامات اساسی و ا جرایی در آن ذکر شده است اما تاکنون مسکوت مانده است. 

* دانشگاه‌ها در کنار تولید علم باید به فکر تولید محصول باشند

وی در پایان گفت: باید برای رونق تولید در راستای اقتصاد مقاومتی دانشگاه‌ها در کنار تولید علم باید به فکر تولید محصول باشند بلکه باید یک انقلاب علمی در سطح کشور در حوزه فعالیت‌های اقتصادی اتفاق بیفتد. /1360/

منبع: فارس
ارسال نظرات