۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۶۳۲۵۴۷

فکری به حال تربیت نسل جدید کرده‌ایم

فکری به حال تربیت نسل جدید کرده‌ایم
کارگردان مستند ایکسونامی با انتقاد از عملکرد مسئولین در رابطه با تربیت جنسی نسل نوجوان گفت: علی‌رغم هجمه‌های سنگین در شبکه‌های مجازی مسئولین ابتکار خاصی نداشتند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست اکران و بررسی مستند ایکسونامی، دیشب در فرهنگسرای ابن سینا با حضور محسن آقایی، کارگردان و نویسنده مستند ایکسونامی و سجاد مهدی زاده، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) با اجرای صابر اکبری برگزار شد.

ابتدا مهدی‌زاده با تاکید بر هدف ساخت این مستند برای تاثیرگذاری بر قشر خاکستری گفت: مستند ایکسونامی تلاش دارد تا مخاطب را قانع کند، مسیری که جامعه امروز انتخاب کرده، پایان خوبی ندارد.

وی ادامه داد: این مستند نشان می‌دهد که رسانه تا چه حد در ایجاد دگرگونی در جامعه موثر است، اگر چه  جامعه دارای فرهنگ غنی، حاکمیت مذهبی، فعالین فرهنگی و حامیانی داشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق با اشاره به تاثیر علوم انسانی بر سیاست‌گذاری‌های فرهنگی افزود: امروز علوم مختلف بالاخص علوم انسانی بستری فراهم کرده که جامعه ما با ضرب‌آهنگ سریعتری به وضعیت امروز جوامع غربی دچار شویم.

وی عنوان کرد: امروز ادبیات،هنرو موسیقی هستند که میتوانند در فرایند تغییر فرهنگ جامعه ایفای نقش کنند و با کارهای فرهنگی ساده نمی توان در برابر این تغییر ایستاد.

محسن آقایی با اشاره به عدم فیلتر بودن بخش تصاویر گوگل گفت: امروز زمان دسترسی به پورنوگرافی در ایران تقریبا با آمریکا برابر است و کسی هم واکنشی نشان نمی‌دهد.

وی به گسترش پورنوگرافی پرداخت و آن را یکی از بزرگترین سنگرهای فتح شده انقلاب جنسی دانست که کسی نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد.

او در پایان گفت: علی‌رغم هجمه‌های سنگین در شبکه‌های مجازی علیه جوانان و نوجوانان که در شرایط سنی خاصی هستند، همچنان نهایت ابتکار برخی مسؤلین واژه مهندسی شده کودک همسری می‌باشد و با وجود مخالفت‌ها با آن مسئله را رها نمی‌کنند. /882/ 201/

ارسال نظرات