۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۶۳۳۰۸۶
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه­ های علمیه خواهران:

نوشتار و کتاب یکی از رسانه هایی تأثیرگذار در جامعه است

نوشتار و کتاب یکی از رسانه هایی تأثیرگذار در جامعه است
خانم ظهیری نوشتار و کتاب را از رسانه هایی تأثیرگذار در جامعه دانست و گفت: در آثار استاد غلامی گره گشایی از ابتلائات خانوده و تربیت کودک نمایان است.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، سرکار خانم معصومه ظهیری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه­ های علمیه خواهران، در یازدهیمن آیین رونمایی و نشست صمیمی با محوریت آثار حجت الاسلام والمسلیمن یوسف غلامی که در دفتر نشر معارف اسلامی قم برگزار شد، با بیان اینکه خداوند در قرآن به قلم قسم یاد کرده است، گفت: گاهی سوگندهای قرآن توجه و اهمیت به اصل موضوع  و گاهی نیز توجه به موضوعات دیگر است و قسم خداوند به قلم، اهمیت نوشتار و نویسنده و محتوای را بیان می ­کند.

وی با بیان اینکه رسانه ­ها به گفتاری شنیدار و نوشتاری تقسم می­ شود، گفت: نوشتار و کتاب یکی از رسانه هایی تأثیرگذار در جامعه است، که از این طریق آموزه ها و پیام­ های دینی و قرآنی را به مردم و مخاطبان می رساند.

خانم ظهیری بیان کرد: پژوهشگران خانواده دغدغه­ های بسیاری در مسائل و مشکلات خانواده در جامعه دارند و محتوای آثار استاد غلامی همان مشکلات را بیان و راهکارهایی بر حل آنها تبیین کرده است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه­ های علمیه خواهران ابراز داشت: در آثار این نویسنده شیوه­ های و قالب و محتوا و مدل های خانواده و تربیت در قالب نوشتار و مثال ها و رویدادنگاری به مخاطبان ارائه شده اشت که این مسأله از ویژگی منحصر به فرد آثار وی محسوب می­ شود.

خانم ظهیری ابراز داشت: این پژوهشگر در نوشتارهای خویش پیام­ های اخلاقی و تربیتی را در قالب های معمول آموزشی ارائه نکرده؛ بلکه مفاهیم و مسائل خانوادگی را در قالب نوینی تصویرگری کرده و در دسترس مخاطبان قرار داده است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه­ های علمیه خواهران به تببین اصول تربیتی کودک در خانواده پرداخت و گفت: مسیر هدایت، تعلیم و آموزش و تربیت فرزندان در خانواده ها شکل می­ گیرد و کودکان طبق فطرت پاکی که دارند، این آموزش­ ها را یاد می­ گیرند.

خانم ظهیری با اشاره به اهمیت ضرورت پژوهش در عرصه آسیب شناسایی خانواده­ ها، گفت: باید در مسیر تربیت؛ آسیب  ها، ناکامیها، ناتوانایی ها و موانع مسیر رشد و تعالی کودکان شناساسی و در مرحله بعد راهکارهای آنها به مردم معرفی شود.

 معاون فرهنگی تبلیغی حوزه­‌های علمیه خواهران با بیان اینکه در آثار استاد غلامی دغدغه خانواده و تربیت فرزندان چشمگیر است، گفت: این نویسنده در مسائل تربیت کودک بر اساس دیدگاه فطرت زلال آن‌ها نگارش کرده و در آثار وی گره گشایی از ابتلائات و مشکلات خانوده و تربیت کودک نمایان است. /۹۹۸/۶۰۴
میثم صدیقیان
ارسال نظرات