۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۶۳۳۱۵۵
حجت الاسلام و المسلمین غلامی:

کتاب سازی برخی ناشران و نویسندگان خیانت به عرصه نشر و کتابخوانی است

کتاب سازی برخی ناشران و نویسندگان خیانت به عرصه نشر و کتابخوانی است
حجت الاسلام و المسلمین غلامی کتاب سازی برخی ناشران و نویسندگان را خیانت به عرصه نشر و کتابخوانی دانست و گفت: مردم هر کتاب بدون محتوا را نمی خوانند.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین یوسف غلامی، نویسنده و پژوهشگر، در یازدهیمن آیین رونمایی و نشست صمیمی با محوریت آثار خویش که در دفتر نشر معارف اسلامی قم برگزار شد، به تببین انگیزه­ های خود درباره تدوین کتاب­ در عرصه خانواده و تربیت کودک پرداخت و گفت: در طول تاریخ، حوزه و حقوق زنان در آثار و نوشتار مغفول مانده  و دغدغه تدوین آثار در عرصه خانواده، روابط زوجین و تربیت کودک از چهل سال پیش در ذهن بنده ایجاد شده است.

 حجت الاسلام و المسلمین غلامی به تببین انگیزه­ های خود درباره تدوین کتاب­ در عرصه خانواده و تربیت کودک پرداخت و گفت: پیامبر اسلام می فرماید: هر زمانی که جبرییل بر من نازل می شد سفارشی درباره حقوق زنان به بنده داشت به طوری گمان کردم همان گونه که نباید به والدین اوف گفت؛ به بانوان نیز نباید کوچکترین حرف ناخشنودی زده شود.

این نویسنده و پژوهشگر حوزوی بیان کرد: آغاز نوشتن بنده از ابتدایی بوده است و دوره دبیرستان در دوره­ های مقاله نویسی شرکت می­ کردم و سالیان طولانی است به ویراستاری آثار دیگران مشغول هستم.

حجت الاسلام و المسلمین غلامی ابراز کرد: زمانی که پرینت نوشتار خود را مرور می کنم، خود را جای مخاطبان قرار می ­دهم و از دیدگاه آنها آثار خود را مطالعه می کنم و دوباره نوشتار خویش را از دیدگاه انها تصحیح و تنظیم می­ کنم.

وی با بیان اینکه روزانه چهار ساعت تفکر متمرکز بر یک موضوع خاصی دارم، بیان کرد: برای نوشتن هر صفحه کتاب صد ساعت تفکر و اندیشه می­ کنم، از این رو هر سه سال یک بار یک کتاب از بنده چاپ می شود.

 وی کتاب سازی برخی ناشران و نویسندگان را خیانت به عرصه نشر و کتابخوانی دانست و گفت: برخی کتاب ها بدون تفکر و اندیشه نگارش یافته­ اند و از آثار منفی و سوء کتاب سازی در جامعه این است که اعتماد خوانندگان به کتاب ها کمرنگ می شود و مردم هر کتاب بدون محتوا را نمی خوانند و مخاطبان کتاب در جامعه کاهش یافته است.

حجت الاسلام و المسلمین غلامی ابراز کرد: هرگز در طول چهل سال نویسندگی خویش به کتاب سازی روی نیاورده ­ام و حتی سالیانی درگیر تدوین و نوشتن یک موضوع بوده­ ام و از این رو این آثار با استقبال مخاطبان رو به رو شده و به چاپ­ های مختلف رسیده است./998/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات