۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۶۳۳۸۱۰

خون شهید سلیمانی می‌جوشد!

خون شهید سلیمانی می‌جوشد!
ذوالفقار و مالک‌اشتر سیدعلی، آسمانی و اسطوره شد. از شهادت سردار سرافراز اسلام نباید تعجب کرد چراکه حاج قاسم برای شهادت آفریده شده بود و چهل سال، حداقل چهل بار از خطرها و توطئه‌های بزرگی عبور کرده بود و منتظر این لحظه بود.

به گزارش خبرگزاري رسا، «محمد حسین محترم» یادداشتی در روزنامه «کیهان» نوشت:

1- ذوالفقار و مالک‌اشتر سیدعلی، آسمانی و اسطوره شد. از شهادت سردار سرافراز اسلام نباید تعجب کرد چراکه حاج قاسم برای شهادت آفریده شده بود و چهل سال، حداقل چهل بار از خطرها و توطئه‌های بزرگی عبور کرده بود و منتظر این لحظه بود. در طول جنگ تحمیلی که با این شهید بزرگوار در جبهه‌ها محشور بودم، هرگاه به مانع و مشکلی برخورد می‌کردیم فقط یک پاسخ از او می‌شنیدیم که «نگران نباشید خدا با ماست، فقط از خدا بخواهید عاقبت ما هم شهادت باشد». سرداری که رسانه‌ها و استراتژیست‌های نظامی‌دنیا او را قدرتمندترین مرد خاورمیانه می‌دانستند، ۴۰ سال با جنگ زندگی کرد، چه آن زمان که در جبهه‌های دفاع مقدس وقتی صدام و نیروهای بعثی نام حاج قاسم سلیمانی فرمانده غیور لشکر ۴۱ ثارالله را می‌شنیدند، لرزه به اندام‌شان می‌افتاد و می‌دانستند در مقابل لشکری که حاج قاسم فرمانده آن است راهی جز کشته‌شدن و یا فرار ندارند، و چه در جبهه مقاومت منطقه که نیروهای آمریکایی و صهیونیستی برای شهادت او جایزه تعیین کرده بودند. حاج قاسم یک فرد نبود که بار رفتنش فقط احساسات ما جریحه‌دار شود، حاج قاسم یک مکتب و یک راه بود که هزاران حاج قاسم‌ها را تربیت کرده و این مکتب را ادامه خواهند داد.

حاج قاسم علمدار و ابوالفضل مقاومت و انقلاب اسلامی بود و قطعا همان‌گونه که مثل آقایش حضرت عباس دستانش قطع شد، اما علمش و مکتبش جاودانه خواهد شد. گرچه خون‌های پاک و مطهری از شهیدان بهشتی و رجایی و همت‌ها و باکری‌ها و باقری‌ها گرفته تا شهیدانی همچون تهرانی‌مقدم‌ها و کاظمی‌ها و احمدی روشن‌ها و تا حججی‌ها و همدانی‌ها و زینبیون و فاطمیون شجره الهی انقلاب اسلامی و مقاومت را آبیاری کرده‌اند، اما این خون همچون خون ثارالله که هزار و پانصد سال اسلام را زنده نگه داشته، حداقل هزار و پانصد سال دیگر و بلکه تا ابد انقلاب اسلامی و مکتب مقاومت را زنده نگه خواهد داشت و پرچم این انقلاب را به دست بقیهًْ‌الله ‌الاعظم خواهد سپرد. قطعا حاج قاسم اکنون ندای «فزت و رب الکعبه» سر داد و ندای «قد قتلت القاسم» از نهان ملائکه برخاست و یارانش همچنان فریاد خواهند زد «بسم ‌الله قاصم الجبارین»! گرچه خداوند عزوجل نیز خواهد فرمود«بای ذنبٍ قتلت»؟ و ما از رفتن حاج قاسم محزون هستیم اما از جوشش خونش و ماندن مکتبش و برافراشته بودن علمش خوشحالیم و همان‌گونه که سیدعباس موسوی شهید شد و سیدحسن نصرالله پرچم او را به‌دست گرفت، سرداران بزرگ دیگری پرچم حاج قاسم و ابومهدی مهندس را به‌دست خواهند گرفت.

۲- دشمنان با این اقدام جنایتکارانه در گام اول به مدد جنگ روانی و عوامل داخلی خود تلاش دارند با فضاسازی‌های رسانه‌ای روحیه جوانان آزادی‌خواه را تحت تأثیر قرار دهند. دراین شرایط اولین وظیفه جوانان و جبهه مومن به انقلاب و مقاومت در کل منطقه و جهان حفظ روحیه و تقویت آن است چرا که اگر روحیه «مقاومت انقلابی» شکسته شود، دشمن به هدف اصلی و استراتژیک خود خواهد رسید و سنگرهای بعدی قابل دفاع نخواهد بود. هرچند به تعبیر مقام معظم رهبری «این خواب پریشان دشمن هیچ‌گاه تعبیر نخواهد شد»، اما یکی از ویژگی‌های سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی روحیه «شکست‌ناپذیری» و «بی‌اعتمادی کامل به آمریکا» بود. جوانان انقلابی هم به تأسی این سردار سرافراز باید در میدان نبرد خود را برای برهه‌های حساس و سرنوشت ساز گام دوم انقلاب آماده کنند و القائات و فضاسازی‌های دروغین دشمنان در مسیر روشن مقاومت، اندک تأثیری در انگیزه نیروهای انقلابی نگذارد.

۳- در عرف بین‌الملل اگر دولتی ژنرال نظامی ‌کشوری را هدف قرار دهد، به معنی اعلان جنگ است. اکنون آمریکا با شهادت سردار حاج قاسم رسما خط قرمز را رد و اعلان جنگ کرد. این یک اقدام برنامه‌ریزی شده بود، چنان‌که روزنامه نیویورک‌تایمز طی روزهای اخیر نوشته بود: «موشک‌های‌ هایپرسونیک بازی را عوض می‌کنند...

فرض کنید قاسم سلیمانی در بغداد جلسه داشته باشد و آدرسش را داشته باشید. استفاده از موشک‌ هایپرسونیک وسوسه‌انگیز است!». لذا علاوه‌بر اینکه در این جنایت نباید نقش نفوذی‌ها و کسانی که تاکنون گرای تحریم‌ها را به آمریکا و اطلاعات کشور را به شبکه معاند آمدنیوز می‌دادند، را از نظر دور داشت، از امروز هم آمریکایی‌ها و هم صهیونیست‌ها باید در وحشت انتقام این جنایت خود به سر ببرند و منتظر باشند که کی و کجا پاسخ سخت را دریافت خواهند کرد. شخص رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این فریاد ملت ایران و ملت‌های منطقه را بشنود که «بگرد تا بگردیم»! و باید بدانند تمام پایگاه‌ها و نیروهای آنها نه در منطقه بلکه در سراسر دنیا به‌عنوان پایگاه‌ها و نیروهای ‌تروریستی دیگر امن نخواهند بود و بدانند نه انتقام خون این شهید سرافراز را یک‌بار خواهیم گرفت بلکه انتقام قطره‌قطره خون او را بارها خواهیم گرفت و چنان سیلی خواهد خورد که کل جهان صدای آن را بشنوند و تمام معادلات بین‌المللی و منطقه‌ای را تحت‌تأثیر قرار دهد.

در این انتقام آمریکا این سخن رهبر معظم انقلاب را یک‌بار دیگر درک خواهد کرد که «اگر یکی بزند، ده تا خواهد خورد». پیام صادره از سوی رهبر انقلاب در پی شهادت سردار سلیمانی دارای یک نکته مهم بود و آن اینکه «سردار سلیمانی چهره بین‌المللی مقاومت است و همه دلبستگان مقاومت خون‌خواه او هستند».

لذا گستره انتقام از ‌تروریست‌های آمریکایی نه تنها در عراق و منطقه بلکه در تمامی ‌نقاط جهان است. بر همین اساس اعلام حالت فوق‌العاده در آمریکا و ترس شهردار نیویورک، و «جنگ نمی‌خواهیم» گفتن‌های مقامات آمریکایی و اعضای کنگره و سنا و سفر نیمه‌تمام نتانیاهو به یونان و بررسی فوری خروج نیروهای استرالیایی از ائتلاف دریایی آمریکا و همه و همه اینها، تنها حکایت از این دارد که در انتظار و وحشت انتقام سخت به سر می‌برند.

۴- اما در داخل کسانی که متوهّمانه تصور می‌کردند زمان گفتمان است نه موشک! و می‌توانند با دیپلماسی و مذاکره و برجام سایه جنگ را از سر کشور دور کنند، اولا باید با ریختن خون این شهید عزیز به خود بیایند که دیگر جای هیچ‌گونه دیپلماسی با آمریکا وجود ندارد و از امروز به بعد هر مقام و مسئولی که بخواهد از آمادگی برای مذاکره با آمریکا تحت هر عنوانی سخن بگوید، از نظر ملت ایران نه تنها حماقت بلکه خیانت آشکار به خون شهید سلیمانی و منافع ملی کشور و ملت‌های منطقه تلقی می‌شود و مستوجب محاکمه و مجازات خواهد بود. ثانیا کسانی که بدون هیچ استدلال منطقی هر از گاهی دم از ضرورت تصویب CFT و پالرمو می‌زنند بدانند آمریکایی‌ها خیلی تلاش‌کردند که با تصویب این لوایح در داخل ایران، بتوانند شهید حاج قاسم سلیمانی را به اتهام ‌تروریستی حذف کنند، ولی به‌دلیل اینکه تصویب کامل قوانین استعماریFATF محقق نشد، نتوانستند صبر کنند و نهایتا با موشک‌های‌شان ناجوانمردانه سردار سلیمانیِ عزیز را از سر راه خود برداشتند.

لذا ملت انتظار دارد دولت در اسرع وقت این لوایح را پس بگیرد و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز برای همیشه این لوایح را از دستور کار خود خارج کند و به بایگانی بسپارد.

۵- همه دوستان و دشمنان بدانند خون شهید سلیمانی به اندازه تمام دوره چهل ساله مبارزاتش، به مقاومت خدمت و مسیر تحولات منطقه را عوض خواهد کرد. خون این شهید نشان داد مقاومت ریشه در جان ملت‌های منطقه از جمله ملت ایران و عراق دارد و با فضاسازی‌های رسانه‌ای- سیاسی رسانه‌های فارسی‌زبان و عرب‌زبان منطقه با خط گرفتن از سازمان‌های سیا و موساد نمی‌توانند چهره‌های مقاومت را مخدوش کنند و ملت‌های منطقه از جمله دو ملت ایران و عراق را رو در روی هم قرار دهند و قطعا خون شهید سلیمانی تمام ملت‌های منطقه را بیدارتر و متحدتر و توطئه‌ها و فتنه‌ها در عراق و لبنان و همچنین ایران در آستانه انتخابات مجلس را خنثی کرد.

۶- اما چرا آمریکا دست به اقدامات براندازانه و تنش‌آفرینِ چند ماهه اخیر در عراق زد و نهایتا در یک اقدام جنایتکارانه، حاکمیت عراق را نقض و به مقر نیروهای حشدالشعبی که بخشی از نیروهای مسلح این کشور است، حمله کرد و نقشه شوم خود در به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی را عملی کرد؟ باید یقین کرد که این اقدامات نشان داد آمریکا و شخص رئیس‌جمهور این کشور در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری در بن‌بست کامل قرار گرفته است و شهادت «پدر امنیت منطقه» و شهادت نیروهای حشدالشعبی در «مرز قائم- بوکمال» قطعا حاصل شکست اساسی آمریکا در منطقه است و هزینه کردن بیش از ۷‌ تریلیون دلار در منطقه با جنگ‌های افغانستان و عراق و ایجاد طالبان و تروریست‌های داعش، هیچ دستاوردی برای آمریکا نداشته است.

آنچه که موجب شکست سیاست‌های آمریکا و آغاز اخراج کامل نیروهای آمریکایی از منطقه شده، قطعا نتیجه جان‌فشانی‌ها و اقدامات مقتدرانه حاج قاسم سلیمانی و نیروهای مقاومت در منطقه از جمله حشدالشعبی و حزب‌الله و انصارالله است. لذا هرچند اکنون آمریکا یک قدرت شکست خورده در منطقه است که با سیاست‌های مقاومت به اجبار در حال ‌ترک منطقه می‌باشد و ممکن است دست به هر اقدام حماقت‌آمیز و جنایتکارانه‌ای بزند، اما «زمان بزن و در رو» تمام شده است و این اقدام جنایتکارانه مسیر ورود مجدد ‌ترامپ به کاخ سفید را هموار نخواهد کرد./1360//101/خ

منبع: کیهان
ارسال نظرات