۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۶۳۴۳۴۴
رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم قم:

آمریکا دیشب سیلی خورد | باید حضور فساد برانگیز آمریکا در منطقه تمام شود

آمریکا دیشب سیلی خورد | باید حضور فساد برانگیز آمریکا در منطقه تمام شود
رهبر معظم انقلاب اسلامی کوتاه آمدن در برابر دشمنان و مذاکره را خطایی فاحش دانستند و تأکید کردند که باید حضور فساد برانگیز آمریکا در منطقه تمام شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار هزاران نفر از مردم قم با گرامیداشت سالگرد 19 دی ماه گفت: چشم مردم کشور به چشم مردم قم است.

ایشان افزودند: باید از حوادثی مانند 19 دی عبرت بگیریم که مردم قم برای دفاع از مقام مرجعیت با دست خالی در برابر رژیم طاغوت ایستادند چون ایمان و غیرت دینی داشتند، وقتی مردم به خیابان ها آمدند و با نیروهای رژیم مواجه شدند و تعدادی به شهادت رسیدند یا مجروح شدند، نه قیام کنندگان و نه دیگران هرگز فکر نمی کردند که همین حرکت منشأ چه تحول عظیمی در دنیا خواهد شد.

حضرت آیت الله خامنه ای با بیان این که با بیان این که خداوند به حرکت ایمانی مردم برکت داد، اظهار داشتند: این حرکت مردم را در اربعین ها وسط میدان کشاند و امام مردم را رهبری کردند تا به قیام بهمن ماه 57 منتهی شد.

ایشان افزودند:ما می توانیم به برکت ایمان و غیرت دینی کارهای بزرگی انجام دهیم، به برکت این ایمان و غیرت انقلابی به وجود آمد که دنیا و مسیر تاریخ را تغییر داد، به کمک الهی باید به این چشم نگاه کنیم، هدایت و دست قدرت الهی را باید اینگونه ببینیم، آن روز مردم دستشان خالی بود اما امروز ملت ایران در برابر زورگویان عالم مجهز هستند اما تکیه بر ابزار نظامی نیست.

رهبر معظم انقلاب با بیان این که ابزار نظامی زمانی فایده دارد که متکی به ایمان و غیرت دینی باشد، اظهار داشتند: این را امروز باید در برابر جبهه وسیع دشمن به یاد داشته باشیم، نباید بگذاریم این درس ایمان و غیرت دینی فراموش شود، مسؤولان تبلیغاتی، علما و حوزویان، جوانان و آحاد مردم نباید اجازه دهند این درس بی نظیر فراموش شود.

ایشان عنوان کردند: خداوند متعال در جای جای قرآن نسبت به فراموشی نعمت ها هشدار می دهد، روزی بنی اسرائیل آنچنان قدرت معنوی پیدا کردند که با وجود تحت شکنجه فرعون بودن توانستند مقاومت و ایستادگی کنند و فرعون را شکست دهند اما همین بنی اسرائیل بعد از مدتی از حالت اولیه خارج شدند و توکل، اعتماد به خدا، حرکت در راه خدا و صبر و استقامت را از دست دادند و نتیجه دیگری دیدند.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: بحمدالله کمیت و کیفیت جوان مؤمن و پایبند در کشور و انقلاب از اوایل انقلاب بیشتر است اما باید مراقب باشیم راه درست طی شود، نباید درس اعتماد الهی را فراموش کنیم.

ایشان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی اضافه کردند: این روزها خیلی درباره این بزرگوار و رفیق خوب، عزیز، شجاع و خوشبخت ما صحبت شده است، شهید سلیمانی هم شجاع و هم با تدبیر بود، صرف شجاعت نبود برخی شجاعت دارند اما تدبیر و عقل لازم را ندارند، برخی اهل تدبیر هستند اما دل کار را ندارند، این شهید عزیز دل و جگر داشت و به دهان خطر می رفت.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان این که شهید سلیمانی فکر و تدبیر می کرد و برای کارهای خود منطق داشت، گفتند: شجاعت و تدبیر توامان تنها در زمینه نظامی نبود بلکه در زمینه سیاسی هم اینگونه است، در عرصه سیاست هم شجاع و با تدبیر بود.

ایشان افزودند: از همه این ها بالاتر اخلاص او بود، ابزار شجاعت و تدبیر را برای خدا خرج می کرد، اخلاص خیلی مهم است و باید اخلاص را تمرین کنیم، شهید سلیمانی یک فرمانده جنگاور مسلط بر عرصه نظامی بود و از سوی دیگر به شدت از حدود جنگی مراقبت می کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای اظهار داشتند: شهید سلیمانی احتیاط هایی می کرد که معمولا در عرصه نظامی خیلی آن ها را لازم نمی دانند، به دهان خطر می رفت اما جان دیگران و سربازان خود را حفظ می کرد، در مسائل داخل کشور اهل حزب و جناح نبود اما به شدت انقلابی بود و انقلاب و انقلابی گری خط قرمز قطعی او بود و برخی سعی نکنند این موضوع را کمرنگ کنند چرا که ذوب در انقلاب بود.

ایشان ادامه دادند: شهید سلیمانی به شدت پایبند به انقلاب و خط مبارک و نورانی امام راحل بود، یکی نمونه از تدبیر و شجاعت او که دشمنان او خوب می دانند این بود که او به کمک ملت های منطقه توانست همه نقشه های نامشروع آمریکا را در منطقه غرب آسیا خنثی کند.

رهبر معظم انقلاب ابراز داشتند: آمریکایی ها می خواستند فلسطین را به فراموشی بسپارند و فلسطینی ها را در ضعف نگه دارند که جرأت مبارزه نداشته باشند اما شهید سلیمانی طرح دشمن را شکست داد، حاج قاسم سلیمانی دست آن ها را پر کرد تا بتوانند بایستند و مقاومت کنند.

ایشان عنوان کردند: در جلسه ای که ما غالبا با مسؤولان داشتیم حاج قاسم گوشه ای می نشست که دیده نمی شد و خود را جلوی چشم قرار نمی داد، نقشه آمریکا در عراق، سوریه و لبنان به کمک و فعالیت این شهید عزیز خنثی شد، آمریکایی ها مایل هستند که عراق را مانند ایران زمان یا امروز سعودی تبدیل کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: عناصر مؤمن عراقی و مرجعیت در برابر این طرح ایستادند و حاج قاسم به این جبهه مدد رساند، آمریکایی ها می خواهند لبنان را از حزب الله محروم کنند تا اسرائیل تا خود بیروت پیش بیاید اما حزب الله دست و چشم لبنان است و نقش شهید عزیز ما در این حالت نقشی ممتاز و برجسته است.

ایشان اضافه کردند: بحمدالله امروز ملت ها بیدار هستند اما نقش شهید سلیمانی و ابومهدی مهندس ویژه است، ابومهدی چهره ای نورانی و معنوی داشت و شهید سلیمانی با امثال چنین انسان های مؤمنی کارهای بزرگی انجام دادند.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به برکات شهادت عظیم شهید سلیمانی گفتند: این شهید عزیز هر وقت گزارشی می داد بنده قلبا و زبانا او را تحسین می کردم اما امروز در مقابل او تعظیم می کنم، کار بزرگی انجام شد و قیامتی برپا کرد، بدرقه های عراق و ایران در شهرهای مختلف را دیدیم که با این پیکر اربااربا چه کردند.

ایشان افزودند: از روح مطهر او از اعماق دل تشکر می کنیم، شهادت او زنده بودن انقلاب در کشور ما را به رخ همه دنیا کشید، عده ای می خواستند وانمود کنند که انقلاب در ایران از بین رفته و مرده است، البته عده ای هم سعی می کنند که این اتفاق بیفتد اما شهادت او نشان داد که انقلاب زنده است.

حضرت آیت الله خامه ای اظهار داشتند: حادثه تلخی در کرمان پیش آمد و تعدادی از هموطنان جان باختند که به خانواده های آنان تسلیت می گویم و امیدواریم با روح شهدا محشور شوند، چشمان غبار گرفته با این شهادت باز شد و دشمنان در برابر عظمت خضوع کردند.

ایشان ادامه دادند: دشمن و آمریکایی های بی انصاف و دروغگو سعی می کنند که سردار مبارزه با تروریسم را تروریست معرفی کند که البته به حرف آن ها نباید اعتنا کرد اما ملت ایران بر دهان آن ها زد، یک نکته مهم قابل توجه این است که وظیفه ما چیست، یک موضوع انتقام است که یک سیلی شب به این ها زده شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ابراز داشتند: کارهای نظامی به این شکل کفایت نمی کند، مهم این است که باید حضور فساد برانگیز آمریکا در این منطقه تمام شود، آن ها در این منطقه خرابی، جنگ و ویرانی آوردند البته هرجا قدم گذاشتند اینگونه عمل کردند.

ایشان عنوان کردند: اصرار هم دارند همین فساد و ویرانگری را نسبت به جمهوری اسلامی داشته باشند، مسأله مذاکره مقدمه همین است و این باید به پایان برسد چرا که منطقه حضور آمریکا را قبول نمی کند.

حضرت آیت الله خامنه ای دشمن شناسی را وظیفه آحاد ملت دانستند و خاطرنشان کردند: نباید بگوییم که همه می دانیم اما تلاش وسیعی انجام می شود تا این قضیه برعکس شود و نظر مردم را عوض کنند، همه باید مراقب باشند، دشمن شناسی و دانستن نقشه بسیار مهم است.

ایشان اضافه کردند: خوشبختانه تربیت شدگان مکتب امام روز به روز بیشتر می شوند، دشمن عبارت از آمریکا، رژیم صهیونیستی و دستگاه استکبار است و مجموعه ای از ظالمان و غارتگران هستند که با عدالت و خوبی مخالف هستند، فلان دولت منطقه مادامی که حرکتی از آن ها سر نزند ما به حساب دشمنی نمی گذاریم و دشمن حساب نمی کنیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان این که نقشه دشمن این است که جوانان و مردم را در بخش های گوناگون دچار خلل در عزم  و اراده کنند، گفتند: دشمن می خواهد در عزم و اراده ملت تردید ایجاد کند، می دانند که اگر این اتفاق افتاد قدرت تهاجمی و دفاعی جمهوری اسلامی از بین خواهد رفت، البته توطئه آمریکا تنها این نیست.

ایشان افزودند: آمریکا در میدان سیاست، اقتصاد و امنیت علیه ایران فعال است، چند روز قبل از قضایای آبان ماه یک عنصر آمریکایی با تعدادی ایرانی مزدور و وطن فروش علیه ایران اسلامی برنامه ریزی کردند، نقشه همان چیزی بود که در قضایای بنزین دیدیم، تعدادی از مردم اعتراضاتی داشتند و به محض این که وارد میدان شدند مغرضان و مزدوران برنامه را اجرا کردند و آتش زدند و تخریب کردند و آدم کشتند تا جنگ راه بیندازند.

حضرت آیت الله خامنه ای اظهار داشتند: البته این کارها از قبل تر آماده شده بود، روزی که این اتفاق افتاد عناصر دولت آمریکا خوشحالی می کردند و گفتند کار ایران تمام شد اما بعد از دور روز فهمیدند کار خودشان تمام شده است، باید نقشه دشمن را فهمید و در مقابله باید نقاط اساسی را مورد نظر قرار داد.

ایشان ادامه دادند: خوشبختانه در زیر تابوت مطهر شهید سلیمانی و شهدای مقاومت وحدت خوبی ایجاد شد و این وحدت باید محفوظ بماند و مردم باید جهتگری انقلابی و تکریم شهدا و ارزش ها داشته باشند، این را هم بدانیم که دشمنی دشمنان موسمی و فصلی نیست و هر وقت بتوانند ضربه می زنند و باید از نظر امنیتی، نظامی، سیاسی و اقتصادی خود را قوی کنیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ابراز داشتند: این که برخی خیال کنند اگر یک قدم عقب برویم و کوتاه بیاییم آمریکا کوتاه می آید خطایی فاحش است، این که برخی می گویند کاری نکنید که آمریکایی ها عصبانی نشوند نقطه مقابل فرمایش خداوند است، رشد عناصر مؤمن و نهال های برومند برای این است که دشمن عصبانی شود، امروز دشمنان از جوانان عرصه علم، جهاد، خدمت و نظامی عصبانی هستند.

ایشان عنوان کردند: ان شاءالله همیشه صدایتان رسا و گام هایتان در مسیر حق استوار باشد، خداوند شهدا  و همه کسانی را که در مسیر خدمت هستند رحمت کند و مصوبه دیروز مجلس و پارلمان عراق برای اخراج آمریکا از عراق بسیار خوب بود.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلبه نسل نو
Iran, Islamic Republic of
۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
این فتح و ظفر بر رهبر معظم انقلاب مبارک باد.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
این اقتدار ایران اسلامی به موجب حضور مردم انقلابی و برکت خون شهید سلیمانی، هدایت های رهبر معظم انقلاب و شجاعت سپاهیان سرفراز است.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
آفرین بر این غیرت دلاور مردان سپاه و تصمیم به هنگام مسئولان نظام. طول عمر رهبر معشم انقلاب و آزادسازی قدس شریف
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
پاسخ موشکی ایران به آمریکا شاید در ایران امری تقریبا عادی باشد اما قطعا برای افکار عمومی منطقه و سران دولت‌های آن بخصوص دولت‌های عربی عادی نیست.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
داغ خون حاج قاسم و اشک سید علی اندکی فروکاست...
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
حماسه شب گذشته موشک باران اقتدار و حیثیت آمریکا بود. یکی از قوی‌ترین پایگاههای ارتش آمریکا مورد بمباران و موشک باران قرار گرفته است و این به معنا بود که اقتدار آمریکا موشک باران شده است.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
سلام بر سردار مقاومت... تقبل منا هذا القلیل
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
پس از نبردهای مهم جهان در جنگ جهانی این مهم ترین ضربه به مواضع آمریکا بود.
ابهت آمریکا شکست.
ترامپ نتوانست واکنشی نشان دهد و کاخ سفید در حال ارزیابی خسارات این حمله کوبنده بوده.
منایع خبری از کشته شدن 80 آمریکایی در این حملات خبر می دهند.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
آقا امروز رسماً اعلام کردن که آمریکا و اذنابش به دنبال فراموشی مردم از آرمان های انقلاب و اسلام است که یکی از این آرمان های مهم دشمنی با آمریکا و استکباره یکی از این ها از بین بردن اتحاد این مردمه در مقابل دشمن قسم خورده...
وسیله ی این بدخواهی. جنگ فرهنگی خواهد بود... خواسته ی آقا از ما طلاب در همین زمینه است که در جنگ فرهنگی مراقب دشمن باشیم تا جای جلاد و شهید عوض نشه... تا اتحادی که به خاطر خون این شهید عزیز ایجاد شده از دست نره...حتما چند باره این قسمت صحبت های آقا رو گوش بدید ... موضوع انتقام و سیلی به آمریکا در حاشیه ی بحث آقا بود ... انگار نه انگار ترامپ و اذنابش تهدید به مقابله کردن ... ولی آقا با سکوتشان فهماندند که جنگ الان جنگ اراده هاست و آمریکا و اذنابش اراده چنین جسارتی رو ندارند ...
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵
تذوق الامیرکیون طعم الصواریخ الایرانیة اللیلة الماضیة فصارو ا مسرورین . جدا.
1
0
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵
اقدام امریکا در عقب نشینی از موضع حمله بخاطر اقتدار نظام و سپاه در برابر امریکا در انتقام سردار سپهبد سلیمانی بود.
0
0