۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۶۳۴۴۴۳

جنگ با آمریکا، آری یا خیر؟

جنگ با آمریکا، آری یا خیر؟
آمریکایی ها با شهادت قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، منطقه را به موافقان و مخالفان جنگ سوق داده اند.

خبرگزاری رسا – گروه بین الملل: سپاه پاسدان انقلاب اسلامی بامداد امروز در پاسخ به اقدام تجاوزکارانه و جنایتکارانه آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، پایگاه هوایی عین الاسد در عراق  را هدف حمله موشکی قرار داد.

پایگاه هوایی عین الاسد یک فرودگاه نظامی در استان الانبار در غرب عراق است و در ۱۰۸ کیلومتری غرب «الرمادی» مرکز استان الانبار قرار دارد. در سال ۲۰۰۳ میلادی، تفنگداران آمریکایی این پایگاه را اشغال کردند. عین الاسد دومین پایگاه هوایی بزرگ آمریکا در عراق محسوب می شود.

این اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه آمریکا، دو نوع بازتاب در میان مردم جهان داشت. اول، آن دسته از افرادی هستند که از جنایت، تجاوز، استکبار و اقدامات وحشیانه آمریکایی ها در منطقه خسته شده اند و دوم آن دسته از افرادی هستند که هنوز آمال و آرزوهای خود را در افکار آمریکایی ها جستجو می کنند. دسته اول به طور قطع و یقین از پاسخ موشکی ایران به آمریکا بسیار خوشحال شدند و حتی برخی می گفتند که این اقدام در برابر جنایت های بیشمار آمریکا کم است. دسته دوم به شدت از این واقعه هراسان هستند و به شیوه های مختلف ایران و آمریکا را به خویشتن داری دعوت می کنند و خواهان دوری سایه جنگ از منطقه هستند.

جنگ با آمریکا، آری یا خیر؟

اما همان طور که از مطلب فوق متوجه شدید، یکی از اهداف آمریکا در اقدامات اخیر خود، ایجاد دو دستگی و یا چند دستگی میان مردم منطقه است. برای توضیح این مطلب باید به سراغ اخبار عراق و حتی لبنان رفت. مردم عراق پس از تجاوز به چند پایگاه حشد الشعبی و ترور عبدالمهدی المهندس نائب رییس حشد الشعبی به دو دسته تقسیم شدند. دسته اول آن کسانی که خواهان اخراج آمریکایی ها و دسته دوم موافقان حضور آنان هستند. یکشنبه گذشته موضوع اخراج نظامیان آمریکایی ها در پارلمان عراق مطرح شد، اما نکته قابل تامل آن است که احزاب کُرد و برخی از احزاب اهل تسنن در این جلسه حضور نیافتند. این دسته همان افرادی بودند که خواهان ارتباط با آمریکایی هستند و حضور آنان را مفید می دانند. اما دسته دوم کسانی بودند که با قاطعیت، اخراج نظامیان آمریکایی ها را تصویب کردند. تعداد افراد این دسته در پارلمان 328 نفری عراق، کمتر از 180 تن بود.

با بررسی اخبار چند ماه اخیر لبنان نیز به همین نکته دست پیدا می کنیم، برخی موافق آمریکا و مخالف حزب الله و جبهه مقاومت هستند و برخی مخالف آمریکا و موافق حزب الله. ممکن است برخی در این جا مطرح کنند که این دسته بندی ها از قبل هم بوده و یک مساله جدیدی نیست. در پاسخ باید گفت که اگر چه این دسته بندی ها از قبل بوده ولی در هیچ زمانی به این اندازه مخالفان و موافقان آمریکا با یکدیگر متحد نشده بودند و علیه همدیگر به فعالیت نمی پرداختند. ما در چه زمانی به این میزان شیعیان عراق را علیه آمریکایی ها متحد می دیدیم، به گونه ای که به طور آشکار، آمریکایی ها را تهدید به حمله نظامی کنند؟

هر انسان آزادی خواه، وطن پرست، دینمدار، انقلابی و ... اگر اندکی تاریخ جنایت های آمریکا در منطقه را بررسی کند، خواهد دانست که حضور امریکایی ها در منطقه هیچ نفعی برای هیچ شخصی جز خودشان ندارد. آمریکایی ها بیش از 16 سال است که عراق را اشغال کرده اند؛ اگر نفعی در حضورشان بود، باید تا الان نمایان می شد. متاسفانه برخی اقدامات آمریکا در بعضی از کشورهای منطقه نظیر افغانستان، پاکستان، سوریه و یمن را یا نمی بینند و یا فراموش کرده اند که این گونه خود را مجذوب سران آمریکا کرده اند. این گونه افراد باید از خواب غفلت بیدار شوند، در غیر این صورت زیر چکمه های دشمنان بیدار خواهند شد.

نویسنده: حجت الاسلام عارف ابراهیمی کارشناس مسائل بین الملل

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
دبیرکل عصائب اهل‌الحق عراق از فرارسیدن نوبت عراقی‌ها برای پاسخ دادن به ترور نایب‌‌رئیس الحشد الشعبی خبر داد.
2
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷
شیخ «اکرم الکعبی» گفت: ایالات‌متحده با ارتکاب خطایی استراتژیک، تحقق وعده الهی را به تعجیل انداخت؛ خطایی که پاسخ آن در کتب درسی دانش‌آموزان امریکایی تدریس خواهد شد.
2
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸
باروت سلاح‌های ما دیگر فشنگ نیست و اکنون گروه‌های مقاومت به پیشرفته‌ترین و هوشمندترین موشک‌های نقطه‌زن مجهز شده‌اند که قادر است در عملیاتی کمتر از یک‌ساعت، به حضور منحوستان در غرب آسیا و حیات مصنوعی رژیم جعلی اسرائیل خاتمه دهد.
3
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹
قسم به خون‌ پاک ژنرال قاسم و ابومهدی که ضربه‌ای خواهیم زد که پناهگاه و تنها معبر فرار فرماندهان نظامی‌تان، پنهان شدن زیر شکم چارپایان صحرایی باشد. فراموش نکنید که ما مرد میدان هستیم و دوران بزن و در رو به اتمام رسیده است
3
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳
تذوق امریکائیون طعم عذاب الثوره فی الدنیا و لهم خزی فی الاخره
3
0
حسینی از قم
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۷
نعم. احسنتم یا اخی/تذوق امریکائیون طعم عذاب الثوره فی الدنیا و لهم خزی فی الاخره
1
0
حسینی از قم
Iran (Islamic Republic of)
۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۷
نعم. احسنتم یا اخی/تذوق امریکائیون طعم عذاب الثوره فی الدنیا و لهم خزی فی الاخره
1
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
حوزه برای حفظ خودش هم که شده باید از نظام اسلامی دفاع کند، زیرا فکر و تصور نبودن این نظام مقدس آینده شیعیان و مسلمانان را وارد تاریکی و می کند
2
0