۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۶۳۴۶۹۲
آیت الله اعرافی:

راه سازش با تروریست ها بسته است | مقاومت انتقام از آمریکا را تکمیل می کند

راه سازش با تروریست ها بسته است | مقاومت انتقام از آمریکا را تکمیل می کند
امام جمعه قم با تبیین ویژگی های برجسته و دستاوردهای شهید حاج قاسم سلیمانی، تأکید کرد که راه سازش با تروریست ها بسته است و باید راه مقاومت را دنبال کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی، در گذشت آیت الله رسولی محلاتی و جانباختن شماری از هموطنان در کرمان و همچنین در حادثه سقوط هواپیما و اتوبوس را تسلیت گفت.

وی با اشاره به انتصاب سردار قاآنی به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران افزود: انتصاب فرمانده جدید نیروی قدس سپاه را تبریک می گوییم و برای سردار قاآنی در ادامه راه حاج قاسم سلیمانی آرزوی موفقیت و توفیق داریم.

مدیر حوزه های علمیه با تجلیل از ملت بزرگ ایران، عراق و جبهه مقاومت، دولت و مجلس دو کشور و نیروهای مسلح و همه اقشار امت اسلامی اظهار داشت: امت اسلامی و جبهه مقاومت در صحنه بزرگ اخیر آزمون خوبی را پشت سر گذاشتند.

وی با اشاره به شخصیت حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم قم درباره شخصیت این شهید بزرگ فرازهای بلندی فرمودند، سلیمانی مظهر ایمان و اخلاص بود و این دو ویژگی در وجود او موج می زد، شهید سلیمانی اهل عبادت و ذکر خدا بود.

آیت الله اعرافی اخلاق، مهربانی، ادب، تواضع و فروتنی را از دیگر ویژگی های برجسته و نماد حاج قاسم سلیمانی برشمرد و ابراز داشت: شجاعت و انقلابی گری شهید سلیمانی همان شجاعت مالک اشتر، عمار و بزرگان اصحاب رسول خدا(ص) و امیرمؤمنان بود.

وی عنوان کرد: حاج قاسم سلیمانی گوش به فرمان رهبری بود و ایشان را حجت الهی می دانست و همراه ولایت حرکت می کرد، شهید سلیمانی مجسمه ایثار و مقاومت و شخصیتی بود که همه عمر را در خدمت اسلام و انقلاب و آرمان های شهیدان سپری کرد.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: حکمت، تدبیر و عقل و فهم عمیق شهید سلیمانی مورد تأیید رهبر معظم انقلاب قرار گرفت، حاج قاسم رویکرد بین المللی داشت و از پوسته ایران و منطقه کوچک بیرون آمده بود چشم او جهان و آینده را می دید، سلیمانی به امت اسلام و وحدت مذاهب اسلامی با دل و جان اعتقاد داشت.

وی اضافه کرد: شهید سلیمانی از عقل راهبردی و استراتژیک برخودار بود و او یک فرمانده عادی نظامی به شمار نمی رفت بلکه یک دیپلمات انقلابی، سیاست مدار شجاع و دارای ایده های عمیق راهبردی و استراتژیک نه تنها برای ایران بلکه برای امت اسلام و منطقه بود، سلیمانی در عرصه عملیات نظامی فوق العاده بود و فرماندهان بزرگ نظامی ایران و جهان می گویند یک نابغه بزرگ بود و بهترین گزینه را برای غلبه بر دشمن بر می گزید.

آیت الله اعرافی با اشاره به دستاوردهای حاج قاسم سلیمانی در قبل از شهادت گفت: در بیش از 20 سالی که حاج قاسم فرمانده سپاه قدس بود حمایت از رشد و اقتدار حزب الله عزیز لبنان دستاورد او محسوب می شود، مستکبران عالم خشمگین هستند چرا که از سلیمانی و سلیمانی ها حزب الله برخاست و سبب غلبه بر رژیم صهیونیستی شد.

وی با اشاره به حمایت حاج قاسم سلیمانی از مبارزات فلسطینی ها به ویژه در غزه افزود: ایشان قدرت مقابله با دشمن را در فلسطین پایه ریزی کرد، حمایت از ملت های مظلوم و مورد تهاجم و شکست دادن جریان های افراطی و داعش از دیگر دستاوردهای ایشان بود که لرزه بر استکبار انداخت.

مدیر حوزه های علمیه شکست دادن طرح خاورمیانه جدید را از دستاوردهای بزرگ حاج قاسم سلیمانی دانست و اظهار داشت: شکست طرح های اشغالگران در تجزیه جهان اسلام رهاورد مقاومت سلیمانی و جوانان غیور محور مقاومت بود، امروز سلیمانی های برخاسته از گفتمان امام و رهبری این راه را با توکل بر خدا به فضل الهی ادامه خواهند داد.

وی با اشاره به دستاوردهای شهادت حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: درخشش عظمت ملت ایران و وحدت و همبستگی ملت ایران به شکل خیره کننده و بی سابقه در عزای سلیمانی تجلی کرد، آفرین بر جوانان ایران و عراق و محور مقاومت که حماسه و شکوه خود را نشان دادند و عظمت خود را به رخ مستکبران کشیدند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ابراز داشت: با خون شهید سلیمانی ستم پیشگی، خوی تروریستی و زیر پاگذاشتن حقوق و قوانین توسط آمریکایی ها برای عالم روشن شد، پایه های دوستی ملت ایران و عراق و همبستگی محور مقاومت به برکت خون این شهدا بیشتر و تقویت شد.

وی عنوان کرد: دشمنان فکر نکنند که اگر حاج قاسم سلیمانی را در نیمه شب ترور کنند فریادها خاموش می شود، ملت ما پیام امام در پذیرش قطعنامه را به یاد دارد که فرمودند خشم خود را در دل ها نگه دارید و روزی این خشم را بر سر مستکبران عالم خالی کنید، خون شهید سلیمانی این خشم را بر افروخته تر کرده است و بر دشمنان فرود خواهد آمد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: به برکت حضور بزرگ ملت ایران و انسجام و شجاعت محور مقاومت و به برکت خون های پاک شهید سلیمانی، ابومهدی و همرزمانشان اقتداری بی سابقه آفریده شد..

وی با اشاره به پاسخ موشکی ایران به اقدام تروریستی آمریکا اضافه کرد: برای نخستین بار در عالم اسلام کشوری جرأت پیدا کرد که پایگاه های نحس تروریست های آمریکایی ها را با موشک های الهی مورد هجوم قرار دهد، این دستاورد ملت ایران و عظمت خون شهید سلیمانی و گفتمان اسلام و انقلاب در قدرت دفاعی و نظامی ایران تجلی پیدا کرد و برای نخستین بار آمریکا مستقیم از ملت ایران در دفاع از عزت و کرامت ضربه شستی دید که تاریخ فراموش نخواهد کرد.

آیت الله اعرافی گفت: 56 سال قبل امام بزرگ ما در فیضیه فرمود رییس جمهور آمریکا بداند که منفورترین انسان در میان ملت است، ترامپ از قم قهرمان رهبر عظیم الشأن، مراجع بزرگوار و جوانان غیور بشنود که امروز شما و دولتمردان آمریکا منفورترین انسان ها نزد ملت های بزرگ جهان و ایران قهرمان هستید.

وی افزود: سازمان ملل و نهادهای بین المللی بدانند که امتحان بدی دادند و یک ترور ضد همه منطق های بشری را نادیده گرفتند، این ننگ در پرونده این سازمان های مدعی ثبت خواهد شد؛ اروپایی ها بدانند که در جریان برجام و موضوع شهادت حاج قاسم سلیمانی رفوزه شدند و آبرویی نزد ایران و امت اسلامی ندارید.

مدیر حوزه های علمیه اظهار داشت: رهبری فرمودند با مسلمانان حتی کشورهای به نحوی وابسته دشمنی نداریم و دشمن اصلی جای دیگر است، بسیاری از کشورهای منطقه خوب عمل نکردند اما امروز طرف ما آمریکا است و هرکس که با آمریکا در تهاجم به محور مقاومت و ایران قدرتمند همراهی کند دشمن ما خواهد بود و الا کشورهای منطقه دشمن ما نیستند.

وی ادامه داد: باید به ملت و دولت عراق آفرین گفت، امیدواریم عراقی ها راهی را که آغاز کرده اند با قوت پیگیری کنند و مصوبه مجلس خود را مانند مصوبه مجلس ایران جامه عمل ببخشند، عراق ملت بزرگی است و از مراجع و بزرگان عراق انتظار می رود که مسیر اخراج آمریکایی ها و بازگرداندن عزت و عظمت به عراق را دنبال کنند.

آیت الله اعرافی با بیان این که راه سازش با تروریست ها بسته است، اظهار داشت: دولت ها و جریان ها در ایران و جهان بدانند که با تروریست ها نمی شود سازش کرد، زبان آنها زبان زور است و قدرت خارق العاده موشک ها و ایمان جوشان شما می تواند به جامعه عزت ببخشد، گفتمان مقاومت و ایستادگی را دنبال کنید.

وی ادامه داد: تکمیل زنجیره انتقام از جنایت تروریستی آمریکا تمام نشده است و پاسخ موشکی سیلی اول بود و زنجیره مقاومت زمانی تکمیل خواهد شد و به نقطه مطلوب می رسد که سرزمین های امت اسلام از حضور جنایتکاران و تروریست های آمریکایی پاک شود.

آیت الله اعرافی در پایان خطبه های خود به زبان عربی با مخاطبان امت اسلام سخن گفت و با گرامیداشت ایام فاطمیه و یاد و خاطره شهیدان سلیمانی و شهدای مقاومت، تأکید کرد که امت اسلام باید در برابر آمریکا متحد شوند و تروریست ها را از منطقه بیرون کنند.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
نمحمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran, Islamic Republic of
۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰
بسوگ عزیزان که دادیم ز دست . قلوب پر از مهر ملت شکست . بداند ولی دشمن پست و رذل . اگر چه بظاهر بماتم نشست . از این حقه بازی نکرد هیچ سود . فقط نفرتش در دل ما فزود . محال است یک ملت باصفا . نباشد بعهد خودش با وفا تو کز عهد و ایمان نداری خبر . دهان بسته و از سپه نام مبر . ئدیدی چگونه بخفت کشاند . ابر مفسدی را بجایش نشاند؟ اذاق العدو صواریخنا . اضاء الظلام تواریخنا . پس ای نا جوانمرد بر گشته بخت . مکن کار خود زار و بیهوده سخت . با سلام و درد بر شما خواننده ی عزیز.
0
0