۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۶۳۴۸۶۵

ابلاغ مراتب تسلیت رهبر انقلاب به خانواده‌های داغدیده از سانحه هوایی+ فیلم

ابلاغ مراتب تسلیت رهبر انقلاب به خانواده‌های داغدیده از سانحه هوایی+ فیلم
ائمه جمعه تهران و قم در منزل جانباختگان سانحه سقوط هواپیما حضور پیدا کرده و مراتب تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی را به خانواده‌های داغدار ابلاغ کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری و آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و امام جمعه قم به همراه شماری از مسؤولان استان قم همچون جانشین فرمانده سپاه قم و مدیرکل صداوسیمای استان در منزل جانباختگان حادثه سقوط هواپیما حضور پیدا کردند.

محمد صالحه، زهرا حسنی سعدی و محمدامین بیروتی جانباخگان سانحه هوایی هستند که خانواده های آنان در قم سکونت دارند.

آیات خاتمی و سعیدی ابتدا برای عرض تسلیت به منزل خانواده محمد صالحه و زهرا حسنی سعدی رفتند و یاد و خاطره جانباختگان را گرامی داشتند.

تعداد بازدید : 5

*هر چه داریم را فدای نظام و رهبر انقلاب می کنیم

در ابتدا عموی مرحومه حسنی سعدی به حاضران خوش آمد گفت و با عرض تسلیت به محضر رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: من می دانم رهبر معظم انقلاب به چه مصیبتی مبتلا شدند، ما باید به رهبر انقلاب تسلیت بگوییم نه به خودمان.

وی ادامه داد: برای ما نظام مهم است و همه چیز خود را فدای نظام می کنیم، رهبر معظم انقلاب در شهادت حاج قاسم از خداوند متعال طلب شهادت کردند، امروز رهبر معظم انقلاب ام المصائب هستند و ما تابع ایشان هستیم و جان، مال و اولاد و هرچه که داریم فدای اسلام و رهبر معظم انقلاب می کنیم.

حجت الاسلام حسنی سعدی در ادامه نیز با اشاره به مجاهدت های سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، اخلاص را عامل ماندگاری و تأثیر فوق العاده شهادت ایشان در ایران و جهان دانست.

تعداد بازدید : 5

* ابلاغ سلام و تسلیت رهبر معظم انقلاب | جانباختگان در حرم مطهر دفن می شوند

آیت الله سعیدی طی سخنانی حادثه سقوط هواپیما را تسلیت گفت و با آرزوی آرامش و صبر برای داغداران گفت: امشب در حرم مطهر به دعوت رهبر معظم انقلاب برای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت برنامه ای بود، خدمت آقای محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبر انقلاب عرض کردم که عازم منزل بزرگوارانی هستم که در حادثه اخیر به لقاءالله پیوستند.

وی افزود: رییس دفتر رهبر معظم انقلاب گفتند که سلام و مراتب تسلیت رهبر معظم انقلاب را به خانواده های محترم داغدیده برسانید و بنده حامل سلام و تسلیت رهبر معظم انقلاب به شما هستم.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت اظهار داشت: این مصیبت را به شما خانواده صبور تسلیت می گویم و برای شما آرزوی صبر و آرامش می کنم و امیدوارم با عنایت الهی در این امتحان بزرگ سرافراز شوید، امیدواریم که رحمت الهی شامل حال شما شده و علو درجات مشمول حال جانباختگان شود.

وی ادامه داد: با افتخار اعلام می کنم که برای دختر و داماد بزرگوار دو قبر در حرم مطهر در نظر گرفته شده است.

*تجلیل از مواضع انقلابی و هوشمندانه خانواده های مصیبت دیده

همچنین آیت الله خاتمی با تسلیت جانباختن شماری از هموطنان در سانحه هوایی ابراز داشت: بنده با این بیت توسط مرحوم آقای حسنی سعدی آشنا هستم، ایشان نزد بنده لمعه می خواهد و روابط بسیار صمیمانه ای بین او و حاج قاسم سلیمانی وجود داشت و شهید سلیمانی او را سرمایه ای برای آینده سپاه می دانست.

تعداد بازدید : 4

وی افزود: برخی از خصوصیاتی که این روزها درباره حاج قاسم گفته شد در این مرد به وضوح دیده می شد و همان اخلاص و سخت گوشی را داشت، ایشان علاوه بر این که روحیه نظامی داشت سیاسی مدبر نیز بود، خانواده ایشان هم با فضیلت هستند و تقریبا همه فرزندان ما زیر دست ایشان تربیت شده و حق مادری بر گردن فرزندان ما دارند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با تجلیل از مواضع هوشمندانه و انقلابی این خانواده اظهار داشت: شاهد بودیم که خانواده های داغ دیده با وجود مصیبت سنگینی که بر آن ها وارد شده بود اجازه سوء استفاده به دشمن را ندادند و خود را فدایی نظام و انقلاب دانستند.

وی ادامه داد: امیدواریم که با موفقیت از این امتحان الهی خارج شوید و عنایت ویژه خداوند متعال شامل حال شما شود.

همچنین بانو مجیده مولایی از فرهیختگان فعال محسوب می شود و در حادثه اخیر فرزند و داماد خود را در از داده در پیامی تصویری نکات مهمی را بیان می کند و ضمن تأکید بر لزوم پیگیری حادثه، تصریح کرد که اجازه سوء استفاده به احدی را نخواهیم داد و و خدمات نیروهای مسلح نباید نادیده گرفته شود.

*اجازه سوء استفاده به احدی را نمی دهیم | خدمات نیروهای مسلح نباید نادیده گرفته شود

مولایی در پیام خود با قرائت آیه "انا لله و انا الیه راجعون" می افزاید: از حضرت آقا تشکر می کنم که با پیامشان باعث تسلی خاطر و آرامش ما شدند، داغ بزرگ و جانسوزی بود و ما باید خدمت ایشان تسلیت عرض کنیم که دو سرباز ولایی و نخبه علمی را از دست دادند.

وی ادامه داد: به خانواده های شهدای عزیز تسلیت عرض می کنم و از رهبر معظم انقلاب می خواهیم شخصا وارد این موضوع شوند و مسأله را پیگیری کنند.

این فعال فرهنگی با انتقاد از موج سواری های رسانه های بیگانه و برخی از سوء استفاده کنندگان داخلی تأکید می کند: اجازه دخالت به احدی نمی دهیم حتی برخی از داخلی که می خواهند سوء استفاده کنند.

تعداد بازدید : 3

وی با تأکید بر این که هیچگاه خدمات نیروهای مسلح به ویژه در زمینه تأمین امنیت را نادیده نمی گیریم، تصریح می کند: خدمات نیروهای مسلح به جای خود که نباید نادیده گرفته شود اما ما پیگیر قضیه هستیم و مسببان باید محاکمه شوند.

مرحوم محمد صالحه یکی از قوی‌ترین برنامه‌نویسان ایرانی بود که تحصیلات دکترایش را در دانشگاه تورنتوی کانادا می گذراند؛ آن مرحوم در کانادا جلسه‌ قرآن داشت و قصد داشت پس از اتمام دکترا به ایران بازگردد.

مدال نقره المپیاد کشوری کامپیوتر ۸۲، مقام سوم مسابقات جهانی روبوکاپ شبیه سازی فوتبال ۲۰۰۴، مقام دوم مسابقات جهانی روبوکاپ شبیه سازی امداد ۲۰۰۷، مقام هفتم مسابقات ACM منطقه ای غرب آسیا  ۲۰۰۹، مدال طلای المپیاد دانشجویی کامپیوتر ۸۹ بخشی از افتخارات علمی او بود.

همسر او زهرا حسنی سعدی فرزند شهید حجت الاسلام حسنی سعدی نیز فارغ التحصیل رشته فیزیک از دانشگاه صنعتی شریف بود و در کنار تحصیل در کانادا، به انجام فعالیت های مذهبی و دینی اهتمام ویژه داشت.

ابلاغ مراتب تسلیت رهبر معظم انقلاب به خانواده‌های داغدیده از سانحه هوایی

عکس منتشر شده از مرحوم محمد صالحه و مرحومه زهرا حسنی سعدی با حاج قاسم سلیمانی مربوط به چند روز پس از عقدشان و در گلزار شهدای کرمان است.

این زوج نخبه بعد از مراسم عقد به گلزار شهدای کرمان می روند و در آنجا حاج قاسم سلیمانی را می بینند.

حاج قاسم وقتی می فهمد عروس دختر شهیدی از دوستان سابق اوست از آنها دعوت می کند که با هم عکس یادگاری بگیرند و می گوید مطمئن هستم این عکس عکس خوبی خواهد شد.

همچنین آیات خاتمی و سعیدی در منزل مرحوم محمدامین بیروتی از دیگر جانباختگان حادثه اخیر حضور پیدا کرده و با تسلیت سانحه سقوط هواپیما برای خانواده آن مرحوم آرزوی صبر و آرامش کردند.

ابلاغ مراتب تسلیت رهبر معظم انقلاب به خانواده‌های داغدیده از سانحه هوایی

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
حسن
Iran, Islamic Republic of
۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
واقعا مسأله دردناکی بود خدا رحمتشون کنه
2
0
محمدحسین
Iran, Islamic Republic of
۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
نباید فضا یه جوری بشه که همه سپاه رو مقصر بدونن یقینا این داستان مقصرهای دیگه ای داره که کوتاهی کرده البته اگه سناریوی مشخص نفوذی ها نباشه تا سردار پر افتخار رو مجبور به کناره گیری کنن
2
1
علی پور
Iran, Islamic Republic of
۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
احسنتم حتما باید به این خانواده ها تسکین داد چون داغ سنگینی رو متحمل شدند از طرف دیگر هم سوژه کمتری برای معاندان ایجاد خواهد شد
1
0
محقق
Iran, Islamic Republic of
۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
احسنت جزاکم الله خیرا. جامع و کامل بود. به ویژه استفاده از فیلم های دیدار و صحبت های مطرح شده و همچنین عکس ها جذابیت مطلب رو افزایش داد.
خدا به این خانواده ها صبر بده. مواضع انقلابی این خانواده ها علیرغم داغ سنگینی که دیدن جای تقدیر داره
1
1
نمحمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran, Islamic Republic of
۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
بسوگ عزیزان که دادیم ز دست . قلوب پر از مهر ملت شکست . بداند ولی دشمن رذل و پست . اگر چه بظاهر بماتم نشست . از این حقه بازی نکرد هیچ سود . فقط نفرتش در دل ما فزود . محال است یک ملت باصفا . نباشد بعهد خودش با وفا تو کز عهد و ایمان نداری خبر . دهان بسته و از سپه نام مبر . ئدیدی چگونه بخفت کشاند . ابر مفسدی را بجایش نشاند؟ اذاق العدو صواریخنا . اضاء الظلام تواریخنا . پس ای نا جوانمرد بر گشته بخت . مکن کار خود زار و بیهوده سخت . با سلام و درد بر شما خواننده ی عزیز.
1
1