۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۶۳۵۱۹۹

رهبران سیاسی و مذهبی پاکستان خواستار خروج آمریکا از منطقه شدند

رهبران سیاسی و مذهبی پاکستان خواستار خروج آمریکا از منطقه شدند
رهبران شورای همبستگی ملی پاکستان، در پی ترور سپهبد سلیمانی خواستار خروج آمریکا از منطقه شدند.

به گزارش خبرگزاری رسا، رهبران شورای همبستگی ملی پاکستان، ائتلافی از ۳۵ حزب سیاسی و مذهبی این کشور ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس را حمله به جهان اسلام دانسته و خواستار خروج آمریکا از منطقه شدند.

جلسه رهبران شورای همبستگی ملی پاکستان به میزبانی سناتور «سراج الحق» رییس حزب جماعت اسلامی و با حضور مولانا «ابوالخیر زبیر» رییس این شورا در شهر "لاهور" برگزار شد.

شخصیت های برجسته سیاسی، مذهبی پاکستان از جمله علمای اهل تسنن و شیعه که از اعضای کلیدی این جبهه ائتلافی محسوب می شوند، حمله تروریستی اخیر آمریکا در خاک عراق که منجر به شهادت سردار سلیمانی و همرزمان وی شد، را به شدت محکوم کردند.

آنان ترور فرمانده شهید قدس را به مثابه حمله به تمام جهان اسلام خوانده و تاکید کردند: منطقه متحمل نیروهای آمریکایی نیست و آنان باید از منطقه خارج شوند.

رهبران شورای همبستگی ملی پاکستان با یادآوری موضوع عدم شرکت این کشور در اجلاس سران اسلامی کوالالامپور گفتند: چنین تصمیم های تبعات سنگینی بر پاکستان خواهد داشت و دولت می بایست سیاست های مستقلی برای تامین منافع کشور و مردم اتخاذ کند.

آنان همچن با اشاره به وضعیت جامعه مسلمانان در نیجریه به ویژه زندانی بودن شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان این کشور، خواستار آزادی فوری وی شدند./983/ب

منبع: ایرنا

ارسال نظرات