۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۶۳۵۲۶۸
امیرآبادی در گفت وگو با رسا خبر داد؛

طرح دوفوریتی مجلس برای تبدیل سفارت انگلیس به کنسولگری

طرح دوفوریتی مجلس برای تبدیل سفارت انگلیس به کنسولگری
عضر هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی از طرح دوفوریتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تبدیل سفارت انگلیس به کنسولگری خبر داد.
احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، درباره نوع واکنش نمایندگان مجلس به رفتار‌های گستاخانه سفیر انگلیس در تهران گفت: وجود سفارت انگلیس در ایران هیچ سودی برای کشور ما ندارد.

وی با انتقاد از رفتار‌های تاریخی انگلیسی‌ها در ایران بیان داشت: حافظه تاریخی ایران پر از دخالت‌ها و کارشکنی‌های انگلیسی‌ها است. در شرایط کنونی کشور نیز دشمنی انگلیس باعث شده کشور ایران با مشکلات فراوانی در دنیا مواجه شود.

عضو هیأت رییسه مجلس با اشاره به تصمیم وکلای پارلمان برای برخورد با انگلیسی‌ها عنوان داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در روز‌های اخیر در سخنرانی‌های مختلف نسبت به رفتار مداخله جویانه سفیر انگلیس در تهران واکنش نشان داده‌اند.

وی تاکید کرد: در مقام عمل نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امضای یک طرح دوفوریتی تصمیم گرفته‌اند موضوع تبدیل سفارت انگلیس به یک کنسولگری را از طریق هیأت رییسه پارلمان پیگیری کنند.

امیرآبادی فراهانی در پایان تصریح کرد: وجود انگلیسی‌ها در ایران سودی ندارد و با تبدیل سفارت آن کشور به یک کنسولگری، ضرر انگلیسی‌ها کمتر خواهد شد. /۸۵۶/ت301/ق
ارسال نظرات