۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۶۳۵۳۹۲
آیت الله فقیهی:

منشأ سقوط هواپیما آمریکای جنایتکار است | قدردان مجاهدت‌های سپاه باشیم

منشأ سقوط هواپیما آمریکای جنایتکار است | قدردان مجاهدت‌های سپاه باشیم
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امنیت جامعه را وابسته به وحدت مردم و اقتدار نظام دانست و گفت: اگر خواهان حفظ امنیت کشور هستیم باید اقتدار رهبری حفط شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن فقیهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز در درس اخلاق خود که در مدرسه آیت الله گلپایگانی برگزار شد، به اشاره به حوادث و اتفاقات اخیر کشور بیان کرد: امنیت کشور عراق و نابودی داعش از ثمرات فکر و تدبیر شهید سپهبد قاسم سلیمانی بوده و تمام تلاش­های این شهید برای ایجاد امنیت برای کشور عراق و ایران و تمام شیعیان بوده است.

آیت الله فقیهی از حضور حماسی مردم در تشیع پیکر شهید سلیمانی قدردانی کرد و گفت: جمعیت فوق العاده ای در تشیع پیکر این شهید حضور یافتند و خواستار انتقام و خون خواهی شهدا شدند و سران آمریکا از این امر مبهوت ماندند و سپاه نیز انتقام شهادت وی را با حمله موشکی گرفت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: جانباختن  مردم در کرمان بر اثر سوء مدیریت و سانحه سقوط هواپیمیای مسافربری حوادث دردناک دیگری بودند که سبب تأسف و تأثر شدند.

وی سانحه سقوط هواپیما را جنایت آمریکا دانست و گفت: آمریکا با جنگ الکترونیکی سبب ایجاد و بروز این سانحه هوایی شده است و مسؤولان قطری که به ایران سفر کرده اند اعترافاتی کرده اند که سر منشا این حادثه را نظامیان آمریکا دانسته اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز کرد: در پیام رهبر انقلاب درباره سانحه هوایی، دستور پیگیری این موضوع به قوه قضاییه صادر کرده اند.

استاد درس خارج حوزه علمیه بیان کرد: چندین نفر از اقوام و آشنایان اینجانب در این هواپیما بودند و حوزه علمیه نیز عزادار این حادثه است و از این رو مراسم بزرگداشت و ختمی برای جان باختگان این سانحه از سوی حوزه علمیه برگزار می­ شود.

وی با این که سپاه پاسداران برای حفظ امنیت کشور و مردم تمام تلاش خود را انجام داده است، گفت: بسیج و سپاه از نیروی های اصیل انقلابی در کشور  هستند و حفظ امنیت کشور مربوط به جان فشانی ها پاسداران اسلام است و مردم باید ارزش این کار سپاه را بدانند و جان فشانی ها و فعالیت های سپاه در کشور انجام می دهد باید قدردانی و ارج دهیم.

آیت الله فقیهی با بیان اینکه اگر خواهان حفظ امنیت کشور هستیم باید اقتدار رهبری در کشور حفظ شود، گفت: در کشور عراق، لیبی و افعانستان ناامنی ها، کشتارها، ترورها و عملیات تروریستی بسیاری وجود دارد؛ اما این ناامنی ها در ایران وجود ندارد و این امر نیز به سبب وحدت و انسجام مردم و نیز اقتدار رهبری است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز کرد: اگر اقتدار رهبری و نظام حفظ شود؛ امنیت کشور پایدار خواهد ماند و اگر این اقتدار از بین برود در کشور اغتشاش و ناامنی ایجاد خواهد شد، متاسفانه برخی آشوبگران به بهانه سانحه سقوط هواپیما شعارهایی عیله نظام سر داده اند و خواهان ایجاد آشوب و ناامنی کشور هستند.

آیت الله فقیهی با بیان اینکه امنیت جامعه وابسته وحدت مردم و اقتدار نظام است‌، گفت: جان باختگان سقوط هواپیما شهید محسوب می شود و خانوداده آنها را به صبر بردباری دعوت می ­شود.

گفتنی است، در پایان این جلسه طلاب شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس و مرگ ضد ولایت فقیه سر دادند./998/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات