۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۶۳۵۴۰۳
آیت الله نوری همدانی:

با یاد مرگ سرکشی‌های نفس را سرکوب کنیم

با یاد مرگ سرکشی‌های نفس را سرکوب کنیم
حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که هواهای نفسانی انسان را ذلیل می کند، گفت: انسان باید کاری کند تا همیشه زنده بماند، باید با یاد مرگ سرکشی های نفس را سرکوب کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به معارف ناب نهج البلاغه گفت: پدران باید فرزندان خود را نصیحت کنند و تجربیات خود را در اختیار آنان قرار دهند.

وی با اشاره به نامه امیرمؤمنان به امام حسن(ع) افزود: نصیحت کردن و وعظ در اسلام مقام بالایی دارد و به آن توصیه شده است، حضرت به فرزند خود می فرماید دلت را به موعظه احیا کن چنانکه باران بهاری زمین را زنده می کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که انسان باید دل خود را با معارف دینی قوی و محکم کند، اظهار داشت: به فرموده امیرمؤمنان انسان باید دل خود را با حکمت نورانی کند؛ باید توصیه های مهم حضرت را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: حکمت اصول و زیر ساخت هایی است که مطالب علمی و دینی بر آن استوار شده است، کسی که زیر ساخت ها و ریشه ها و ارزش های اسلام را بداند و بر اساس آن عمل کند نورانی خواهد شد و پیشرفت خواهد کرد.

این مرجع تقلید با بیان این که هواهای نفسانی و گناه انسان را ذلیل می کند، ابراز داشت: انسان باید کاری کند تا همیشه زنده بماند، باید با یاد مرگ سرکشی های نفس را سرکوب کنیم و اجازه ندهیم ما را به هر سمتی که خواست ببرد.

وی عنوان کرد: انسان باید از گذشته و تاریخ عبرت بگیرد و تا تحولات و جریانات را بداند و درست عمل کند.

محمد قمین
ارسال نظرات