۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۶۳۵۴۹۱

جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت در یاسوج برگزار می‌شود

جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت در یاسوج برگزار می‌شود
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: هفتمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت در یاسوج برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، سرهنگ امیرعباس آسمند در نشست کلارگروه زنان و دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: هشتمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت با هدف تجلیل از همسران و مادران شهدا به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س)در یاسوج برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این استان در دوران دفاع مقدس سه شهیده به انقلاب و نظام اسلامی تقدیم کرد، افزود: جشنواره و همایش اسوه‌های صبر و مقاومت سالانه به صورت ملی و بین‌المللی به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) برگزار می‌شود.

آسمند ابراز کرد: تجلیل از اسوه‌های صبر و استقامت هر ساله با هدف نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و با حضور جمعی از خانواده شهدا، مادران، همسران و فرزندان شهدا و جانبازان در یاسوج برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد از تدبیر لازم کمیته زنان و دفاع مقدس برای برگزاری باشکوه این همایش خبر داد و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌های مختلف در اجرای این جشنواره همکاری کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد آسیب‌های اجتماعی در این نشست حوزه زنان در برخی مناطق استان را نگران کننده دانست و گفت: بررسی‌های نشان می‌دهد بخش عمده‌ای از دلایل این آسیب‌ها به دلیل اطلاعات و آگاهی ناکافی بوده است.

حسین کلانتری خاطرنشان کرد: وضعیت سواد و آگاهی زنان این استان در قبل از انقلاب اسلامی وضعیت بغرنجی داشت که به میمنت انقلاب اسلامی هم اکنون شاهد افزایش ارتقای شاخص سواد در بین زنان این استان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه دیگر بی‌سواد کسی بوده که نتواند با نظم نوین اطلاعات جهانی خودر را هماهنگ کند، ادامه داد: تربیت جامعه بر عهده خانواده به عنوان مهمترین عنصر اجتماعی است.

نادیا صداقت مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به اینکه 638 همسر شهید و 873 فرزند دختر شهید در استان داریم، افزود: تبیین نقش زنان در دفاع مقدس در دهه فجر طبق دستورالعمل شورای هماهنگی نبلیغات اسلامی در دستور کار است./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات