۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
کد خبر: ۶۳۵۵۲۵
آیت الله جنتی:

سفیر انگلیس به عنوان عنصر نامطلوب اخراج شود | باید مجلس کارآمد تشکیل دهیم

سفیر انگلیس به عنوان عنصر نامطلوب اخراج شود | باید مجلس کارآمد تشکیل دهیم
رییس مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از انفعال وزارت خارجه در برابر اقدام غیر دیپلماتیک سفیر انگلیس، خواستار اخراج سفیر انگلیس به عنوان عنصر نامطلوب از خاک ایران شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله احمد جنتی رییس مجلس خبرگان رهبری امروز پنجشنبه ۲۶ دی ماه سال ۹۸ در هفتمین جلسه مشترک هیأت رییسه و کمیسیون‌های مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم اظهار داشت: کشور شرایط ویژه و استثنایی را تجربه می‌کند.

وی ادامه داد: امروز ۲۶ دی ماه روز فرار شاه و در اصل روز فرار استبداد و قدرتهای استکباری از ایران است. امروز را باید پاس بداریم و از خداوند سپاسگزار باشیم برای مقدراتی که برای ما ایجاد کرد.

آیت الله جنتی با اشاره به شهادت سپهبد سلیمانی، بیان داشت: داغ شهادت حاج قاسم سلیمانی بسیار بزرگ است و به این زودی ها از یاد ما نمی‌رود. حاج قاسم انسان متدین و با فضایل بیشماری بود که نه تنها در ایران، بلکه در جهان محبوبیت داشت.

رییس مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: حاج قاسم سلیمانی برای شهادت آماده بود. وی حتی پیش از شهادت خود در یک دست‌نوشته خود را برای شهید شدن آماده کرده بود و وی را می توان یک مجتهد واقعی در راه خدا دانست.

آیت الله جنتی تاکید کرد: شهادت حاج قاسم سلیمانی برای مردم نیز برکت داشته است. همانطور که خون امام حسین(ع) مجاهد پرور بود، خون ایشان نیز با این جمعیت مشتاق وی در مراسم تشییع، ایجاد وحدت خواهد کرد. قطعا اثر این جمعیت موجب تقویت روحیه ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی خواهد شد.

وی با ابراز تأسف از حادثه کرمان، بیان داشت: متأسفانه در مراسم تشییع پیکر حاج قاسم در کرمان عده‌ای را از دست دادیم که بنده به خانواده ایشان تسلیت می‌گویم.

رییس مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از رفتار گستاخانه سفیر انگلیس در تهران بیان داشت: مشخص نیست که چرا وزارت امور خارجه در مقابل چنین تحرکاتی منفعل عمل می‌کند. امروز سفیر انگلیس در تهران از اغتشاشات فیلم می‌گیرد و به معترضان خط می دهد و هنگامی که او را دستگیر می کنند که این را انکار می‌کند که او حتی سفیر انگلیس است.

آیت الله جنتی تصریح کرد: سفیر انگلیس باید به عنوان عنصر نامطلوب شناخته شده و از ایران اخراج شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر کارآمدی مجلس شورای اسلامی، ابراز داشت: بسیار مهم است که مجلس شورای اسلامی همانند قوه قضائیه دچار تحول بشود و علاوه بر نظارت بر اجرای قوانین، به تصویب قوانین مطلوب نیز بپردازد. از آقای رئیسی برای ایجاد تحول در دستگاه قضا تشکر می کنیم و باید شاهد تحول در مجلس هم باشیم. برای مثال یکی از قوانینی که مجلس شورای اسلامی باید به تصویب برساند، موضوع نظام‌مند کردن ثبت‌نام ها در انتخابات است تا تعداد زیادی از افراد بدون ضابطه در امر انتخابات ثبت نام نکنند.

آیت الله جنتی در پایان گفت: کسانی که به هر دلیل صلاحیت آنها برای حضور در مجلس شورای اسلامی رد و یا احراز نشده است حق اعتراض دارند و حتی در همین چند روز نیز ما برخی از افراد را پس از بررسی مجدد، تایید کرده‌ایم.

گفتنی است پس از سخنان رییس مجلس خبرگان رهبری، آیت الله سید احمد خاتمی به عنوان دبیر جلسه گفت: در جلسه امروز علاوه بر موضوعات از پیش تعیین شده، برخی از رؤسای کمیسیون‌ها در خصوص حوادث آبان ماه، شهادت سردار سلیمانی و حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی صحبت خواهند کرد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
یک سوال؟
چندین ماه است که ما هر وقت سایت رسا را باز می کنیم، نوشته نسخه آزمایشی
تا کی این نسخه آزمایشی باید باشه
آزمایشی یک ماه دو ماه سه ماه چند ماه..........؟؟؟؟؟؟؟؟؟
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
حضور حماسی مردم در صحنه در حوادث اخیر مسؤولیت مسؤولان را مضاعف کرده است.
1
0
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
کسی که می خواهد مجری قانون باید با منافع مردم را به منافع شخصی خود ترجیح دهد، تا زمانی که معصوم باشد مطمئن هستیم که این مسأله صورت نمی گیرد و وقتی معصوم نیست باید کسی باید که بر خود مسلط است در رأس کار باشد تا مصالح جامعه را فدای منفعت شخصی خود نکند.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند: " انَّ اللَّهَ لا یغَیرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّی یغَیرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ" سرنوشت هیچ قوم (و ملّتی) را تغییر نمی کند مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند. این آیه به نوعی بیانگر تأثیر انتخاب‌های عجولانه، بی‌محتوا، سیاسی و لیستی ناصحیح بر سرنوشت یک جامعه است.
1
0