۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۶۳۵۵۶۴
معاون امور بین الملل قوه قضاییه:

مولفه های مردم سالاری دینی باید در کشور نهادینه شود

مولفه های مردم سالاری دینی باید در کشور نهادینه شود
باقری کنی با تاکید بر اینکه مولفه های مردم سالاری دینی باید در کشور نهادینه شود، گفت: ارائه هنجارهای حقوق بشری در اصل مقابله با نظام مردم سالاری دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی باقری کنی معاون امور بین الملل قوه قضاییه، امروز در همایش تخصصی «مدیریت مسجد» ویژه ائمه جماعات مساجد استان تهران که در تالار شیخ صدوق شهر ری برگزار شد، گفت: شهید سردار سلیمانی ویژگی های خاصی داشت.

وی افزود: برخی افراد به دلیل شخصیت ممتازی که سردار سلیمانی داشت نمی توانستند آشکارا دست به تخریب وجهه سردار بزنند بر همین اساس پنهانی و نامحسوس شهید حاج قاسم سلیمانی را تخریب می کردند.

باقری کنی شجاعت و اخلاص به ولایت را یکی از شاخصه ها و ویژگی های مهم سردار سلیمانی برشمرد و ابراز کرد: سردار سلیمانی در ولایتمداری مطیع محض بود و هیچ خدشه ای در ولایتمداری او وجود نداشت.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه ادامه داد: سردار سلیمانی با توجه به ظرفیت، توانایی و امکاناتی که در اختیار داشت بهترین اقدامات را برای تحقق امر ولی انجام می داد برای همین بود که رهبری فرمودند: من برای کارهایی که سردار سلیمانی انجام داد سر تعظیم فرود می آورم.

وی ادامه داد: انسان در برابر هر کسی نمی تواند سر تعظیم فرود آورد بلکه در برابر کسانی می تواند سرتعظیم فرود آورد که منتهای یک هدف را محقق کرده باشند.

باقری کنی با تاکید بر اینکه راه و هدف شهید سلیمانی باید ادامه پیدا کند، اظهار داشت: مسیر شهید سلیمانی مشخص است بنابراین باید مسیر این شهید والامقام که سراسر شجاعت و اخلاص در تحقق امر ولی بود ادامه دار باشد.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه با اشاره به اینکه دشمن از سال ها پیش درصدد ترور سردار سلیمانی بود، اظهار داشت: دلیل اینکه دشمنان در این زمان دست به ترور سردار سلیمانی زدند به خاطر برآورد غلطی بود که از قضایای آبان ماه امسال به دست آوردند و به انجام این خطای راهبردی ترغیب شدند.

وی افزود: اما زمانی که تکریم و تعظیم ملت ایران را در تشییع پیکر شهید سلیمانی دیدند شوکه شدند برای همین نتوانستند در برابر عملیات نظامی ایران واکنش نشان دهند؛ سکوت مرگبار کاخ سفید پس از حمله نظامی ایران به پایگاه نظامی آمریکا بیانگر قدرت مردم ایران در برابر استکبار جهانی است.

باقری کنی با اشاره به اینکه مردم محور و حامی انقلاب اسلامی هستند، اظهار داشت: برای اینکه بخواهیم مردم در خط انقلاب باقی بمانند باید همان نقش سردار سلیمانی را ایفا کنیم و راه این شهید را ادامه دهیم.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه ادامه داد: نقش روحانیت در تحکیم انقلاب و اسلام بسیار مهم است؛ روحانیت باید زبان مردم باشند و توطئه دشمنان را خنثی کنند.

وی خاطرنشان کرد: روحانیت باید تلاش کند مفهوم جدی دین را جایگزین حقوق بشر امروزی کند تا اجازه ندهد با مفاهیم وارداتی آزادی حقیقی مردم سلب شود؛ امروز دشمن با ارائه هنجارهای حقوق بشری به مقابله با نظام مردم سالاری دینی ما برخاسته است.

باقری کنی در پایان خاطرنشان کرد: جریان انقلابی باید مولفه های مردم سالاری دینی را مطالبه و در جامعه نهادینه کنند تا حقایق دین در جامعه محقق شود./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات