۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۶۳۵۵۶۵

کارت قرمز مردم عراق به تروریست‌ها

کارت قرمز مردم عراق به تروریست‌ها
با کارشکنی دولت آمریکا برای عدم خروج از عراق، گروه‌های سیاسی و مذهبی مختلف به جهت برگزاری تظاهرات گسترده در شهر‌های عراق فراخوان دادند.

به گزارش خبرگزاري رسا، مردم عراق قرار است با شرکت در یک تظاهرات میلیونی در پشتیبانی از دولت عراق و پارلمان این کشور ضمن خنثی کردن جنگ روانی دولت آمریکا برای تحت فشار قرار دادن بغداد اتحاد خود را درخروج نیروهای بیگانه به جهان نشان دهند. این در حالی است که فشارهای دولت آمریکا همچنان ادامه دارد. روزنامه وال‌استریت ژورنال گزارش داده است که «دونالد ترامپ» در حال بررسی قطع ۲۵۰ میلیون دلار از کمک‌های نظامی این کشور به عراق در صورت تصمیم بغداد به اخراج نظامیان آمریکا است. مایک پمپئو نیز گفته بود که 50 مقام عراقی از حضور نیروهای ائتلاف در این کشور حمایت می‌کنند.

در پاسخ به این ادعا، «حسن کریم الکعبی» معاون اول ربیس پارلمان عراق، گفت: ما اسامی ۱۷۹ نماینده عراقی، ملی، شجاع و منتخب مردم را در اختیار داریم که طی نشست علنی پارلمان و در حضور جهانیان، به اتفاق به اخراج نیروهای بیگانه از عراق، پس از تکرار نقض حاکمیت آن، رأی مثبت دادند. الکعبی توضیح داد که آخرین مورد نقض حاکمیت عراق، جنایت «القائم» علیه حشد الشعبی بود و با فاصله چند روز، جنایت فرودگاه بین‌المللی بغداد روی داد و پیش از آن، در مکان‌های دیگر عراق نیز بارها این نقض صورت گرفته است.

انتشار این اخبار گروه‌های مختلف عراقی متحدتر و ترغیب به برگزاری تظاهرات کرده است مقتدی الصدر رهبر جریان صدر از مردم عراق خواسته تا در راستای اخراج نظامیان آمریکایی از خاک کشورشان، ۲۴ ژانویه جاری (۴ بهمن) در سراسر عراق، تظاهرات میلیونی برگزار کنند که تاکنون با استقبال اغلب گروه‌های سیاسی و مقاومت عراق همراه شده است. وی خطاب به مردم عراق گفت: «عراق شما را به فریاد می‌خواند، سستی و کوتاهی نکنید و به فریادش برسید. «هادی العامری» رییس ائتلاف «الفتح» عراق نیز دیروز با صدور بیانیه‌ای از فراخوان رهبر جریان صدر برای شرکت در تظاهرات «میلیونی» در اعتراض به حضور نظامیان آمریکایی در عراق حمایت کرد. «عالیه نصیف» نماینده پارلمان عراق از ائتلاف «دولة القانون» درباره تظاهرات میلیونی مردم عراق نیز گفت که این حرکت به جهانیان، خواست ملت عراق در آزادی، استقلال حقیقی و رد هرگونه قیمومیت خارجی را که از گذشته تاکنون بوده و هنوز کابوسی است که سینه‌های عراقی‌ها را می فشرد، نشان خواهد داد.

شیخ «خالد الملا» رییس جماعت علمای اهل سنت عراق نیز ضمن دعوت از مردم عراق برای مشارکت در تظاهرات میلیونی علیه حضور آمریکا در عراق گفت: همه مقابل امتحان میهن‌پرستی قرار گرفته‌ایم. «حیدر اللامی» عضو شورای سیاسی از جنبش مقاومت اسلامی «النجباء» عراق، ضمن حمایت از فراخوان «مقتدی الصدر» برای برگزاری تظاهرات میلیونی گفت که این تظاهرات میلیونی آخرین سناریوهای واشنگتن در عراق را به شکست خواهد کشاند و در تمامی استان‌های عراق و دقیقا در مکانهایی که تاکنون شاهد برگزاری تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز بوده، برگزار خواهد شد. گروه کتائب حزب الله عراق از زیرمجموعه‌های سازمان حشد الشعبی عراق نیز که اخیرا قریب به ۳۰ نیرو و فرمانده خود، از جمله «ابومهدی المهندس» را در تجاوز آمریکا علیه خاک عراق از دست داد، حمایت خود را از فراخوان برپایی تظاهرات میلیونی علیه اشغالگران آمریکایی در عراق اعلام کرد.

دفتر سیاسی کتائب حزب الله نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: تجاوزگری‌های قدرت‌های متجاوز و جنایاتشان و اصرار آنها بر به چالش کشیدن اراده عراقی‌ها از طریق مخالفت با تصمیم پارلمان برای اخراج نیروهای بیگانه از خاک عراق دوچندان شده است. به گزارش پایگاه خبری المعلومه کتائب حزب‌الله افزود: لفاظی‌های خصمانه آمریکا ریشه در استکبار آمریکایی و تلاش مایوسانه آن برای درهم شکستن اراده عراقی‌ها و گروکشی از آنهاست.

این گروه تاکید کرد: «ملت شریف عراق گزینه‌های متعددی را برای رویارویی با اشغالگران در اختیار دارند که از جمله آن گشودن صفحه جدیدی از مبارزه و آمادگی برای انقلاب مردمی یکپارچه است. انقلاب مردمی که درس تازه‌ای از عزت و شرافت را به همه مردم دنیا می‌دهد. کتائب حزب الله گفت: «حماسه بزرگ مردمی عراق به استکبار نشان خواهد داد که عراقی‌ها از یک پیکرند و به تجزیه آنها دل نبندند و خواهند دید که چگونه عشایر الانبار و موصل با عشایر مرکز و جنوب عراق دوشادوش یکدیگر به مقابله با اشغالگران آمریکایی خواهند رفت.

در نتیجه باید گفت برگزاری تظاهرات در عراق می‌تواند نقطه پایانی بر یاوه‌گویی‌های دولتمردان آمریکایی باشد. جهان خشم و انزجار مردم عراق از تروریست‌های آمریکایی را خواهد داد. نیروی عظیم مردمی همیشه راهگشا بوده است.

در واقع حضور مردم عراق را می‌توان به تاسی از مردم ایران در مراسم تدفین سپهبد شهید قاسم سلیمانی دید. بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند نمایش حضور عظیم مردم در این مراسم باعث هراس رییس‌جمهور آمریکا و رژیم صهیونیستی شده است./1360/

منبع: حمایت
ارسال نظرات