۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۶۳۵۵۸۶
مجتهد فاش کرد؛

بی‌سواد، بی‌دین و بی‌شعور ۳ ویژگی برجسته «بن سلمان» و پدرش

بی‌سواد، بی‌دین و بی‌شعور ۳ ویژگی برجسته «بن سلمان» و پدرش
افشاگر معروف عربستانی این بار در رشته توئیت‌هایی به بیان شخصیت ضد دینی ملک سلمان و فرزندش ولیعهد سعودی پرداخته و بن سلمان را فردی بی‌سواد، ضد دین و مثل «شیطان» خوانده است.

به گزارش خبرگزاري رسا، مجتهد، افشاگر معروف سعودی که بسیاری وی را یکی از شاهزاده‌های منتقد آل‌سعود می‌دانند به صورت مرتب خبرهایی از درون دربار سعودی فاش می‌کند. «مجتهد» در جدیدترین افشاگری خود اطلاعاتی جنجالی درباره «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی و دیدگاه وی درباره دین، اخلاق، مردم، پول و قدرت فاش کرده است.

او در این مورد گفته، آنچه می‌گوید یک نتیجه‌گیری یا تجزیه و تحلیل غیرمستقیم نیست، بلکه حقایقی مبتنی بر اخبار به بیرون درز کرده، مشاهدات و اطلاعاتی است که مستقیماً از دایره خود بن سلمان و دایره فعلی و قبلی پدرش «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی دریافت کرده است. به گزارش فارس، مجتهد می‌گوید: «محمد بن سلمان نه سواد فرهنگی دارد و نه دانش مهمی، حتی اگر از او یک امتحان اطلاعات عمومی در زمینه تاریخ، جغرافیا، سیاست، اقتصاد، دین و قانون بگیرند حائز بیش از 15 درصد نمره هم نخواهد بود، اما او برخی از اصطلاحات و اطلاعات محدود را که برای داشتن ادعای سواد لازم است، بلد است از همین رو برخی تصور می‌کنند که او حداقل درک اقتصادی دارد».

به گفته مجتهد ملک سلمان از «فرمانبرداری از دین» متنفر است و اگرچه در ظاهر آنچنان این اخلاق خود را نشان نمی‌دهد اما در محافل خصوصی تاکید می‌کند «خطرناک‌ترین چیز برای حکومت آل‌سعود اطاعت و کرنش در برابر دین است». بن سلمان نیز دقیقا این رفتار پدرش را اعمال می‌کند.

در بخش دیگری از این افشاگری نادر می‌خوانیم: «با این حال فهد، سلطان و نایف (شاهزاده‌های پیشین) علیرغم اینکه به ظلم و فساد شهره بودند،‌اندکی عاطفه، احساس و درک نیاز حکومت به دین در آنها بود، اما در مورد سلمان، وی علیرغم ریاکاری در مقابل شیوخ، از نظر معنوی خشک و خالی بود...سلمان در مجامع خصوصی خود و در حضور فرزندش موعظه می‌کرد که به زودی دوران اطاعت از دین به پایان می‌رسد و حکومت دین به کشور باز نمی‌گردد و کاربرد شریعت در حکومت فیصله می‌یابد و تمام تابوهای اجتماعی هم خاتمه می‌یابد».

مجتهد این را هم نوشته که:« محمد بن سلمان بدین شکل در یک فضای ضد دین و ضد اخلاق و ارزش‌ها که خواهان جدا شدن وطن از هویت عربی و اسلامی است زندگی کرده و نزد عده‌ای بی‌دین و اهل بدعت شاگردی کرده و همین عوامل از او یک شخصیت کاملا مسخ شده ساخته است.»

دشمنی با قرآن و رسول خدا

در ادامه افشاگری مجتهد می‌خوانیم: «بن سلمان حتی گذری هم نامی از خدا به زبانش نمی‌آورد و هنگامی که متوجه چیزی از مسائل و احساسات مذهبی نزد یکی از اطرافیان خود می‌شود، بلافاصله او را از دایره پیرامون خود بیرون می‌کند به جز چند مورد استثنائی که توجیهات ویژه‌ای دارند...بن سلمان به قدری تحت تاثیر شخصیت‌های ضد دین است که او یاد گرفته که متون قرآن و سنت پیامبر همگی خطر محسوب می‌شوند و حتی اگر اسلام سیاسی نابود شود خاکستر آن باقی می‌ماند و می‌تواند روزی روشن شود و مردم را علیه حاکمیت بشوراند». مجتهد اقدام بن سلمان در بازداشت علما و مبلغین دین و مجبور کردن آنها به تحمل حبس خانگی و فشار بر برخی از ضعیف‌ترین علما برای صدور فتواها و مواضع خیانتکارانه را هم با هدف دستیابی به همان هدف جنگ علیه دین و یک کارزار شدید برای تحریف دین در جامعه عربستان توصیف کرد.

مجتهد در ادامه به رابطه بن سلمان با «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی پرداخت و گفت: «بر خلاف چیزی که خیلی‌ها عقیده دارند شخصیت ضد دینی بن سلمان ساخته بن زاید نیست. هر دوی آنها، دو شیطانند که در عقل، عاطفه و شعور مثل هم هستند».

در پایان رشته توئیت مجتهد این طور آمده که: «من بخش مهمی از اطلاعات را فراموش کردم... افراد نزدیک به بن سلمان می‌گویند که او رابطه قدرت با دین را به پایان رسیده می‌داند و اینکه باید این قضیه با صدای بلند اعلام شود. وی در جلسات خود بارها قصد خود را برای جرم شمردن وهابیت و معافیت از آن اعلام کرده است. در همین راستا رسانه‌های مختلف سعودی دستور گرفته‌اند که زمینه و بستر لازم برای اجرای این مهم را فراهم کنند و یک کمپین غیررسمی علیه وهابیت و به اصطلاح بزرگان دینی نجدی راه‌اندازی کنند»./1360/

منبع: کیهان
ارسال نظرات