۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۶۳۵۵۹۳
آیت الله موسوی جزایری:

ایجاد فرصت‌های شغلی نیازمند بسیج همه امکانات است

ایجاد فرصت‌های شغلی نیازمند بسیج همه امکانات است
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فرصت‌های شغلی بسیاری وجود دارد، گفت: ایجاد فرصت‌های شغلی نیازمند بسیج امکانات است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، رییس حوزه علمیه اهواز، امروز در دیدار معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی، با بیان ضرورت توجه به اشتغال در روستا‌ها و شهر‌ها عنوان داشت: در روستا‌ها تولید محصولات کشاورزی، دامی و باغی مورد توجه قرار گیرد، شهرنشین‌ها هم باید به رشته‌های فنی و حرفه‌ای توجه داشته باشند.

رییس حوزه علمیه اهواز با بیان اینکه فراگیری هر رشته و حرفه‌ای انسان را از دیگران بی نیاز می‌کند، خاطرنشان کرد: متأسفانه صرف مدرک گرایی عاملی شده تا تخصص و کار‌های عملی مورد غفلت قرار بگیرد، بسیاری از دارندگان مدرک انتظار شغل متناسب با مدرک را دارند حال آنکه باید حرفه‌های عملی را بیاموزند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه عدم فراگیری تخصص عملی از معضلات تحصیل کرده‌ها است، گفت: در هر رشته‌ای باید تجربه عملی کسب کرد و داشتن مدرک بدون تجربه کفایت نمی‌کند، بسیاری از شغل‌های گذشته به دلیل فراگیری عملی، ماندگار شدند.

آیت الله موسوی جزایری با بیان اینکه بیکاری معضل کنونی کشور است، اظهار داشت: چرا بسیاری از جوانان امروزی، حرفه پدران را ادامه نمی‌دهند؟ هنرستان‌ها در بحث اشتغال زایی و یادگیری عملی اقدامات مثبتی انجام دادند، اما در دانشگاه‌ها شاهد چنین مسأله‌ای نیستیم.

وی با بیان اینکه فرصت‌های شغلی بسیاری وجود دارد، تأکید کرد: ایجاد فرصت‌های شغلی نیازمند بسیج امکانات است، در این باره آیا فنی و حرفه ای‌ها توان بسیج همه امکانات را دارند؟ وزارتخانه‌های مرتبط به یاری فنی و حرفه‌ای بشتابند تا شاهد کلاس‌های متعدد برای اشتغال و کارآفرینی باشیم./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
اکنون پیامدهای سوء علوم انسانی موجود در کشور ما ظاهر گشته و با توجه به گسترش دانشگاه ها متاسفانه در حال تربیت پیاده نظام فرهنگی برای جبهه مقابل هستیم.
0
0