۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۶۳۵۶۰۵
آیت الله مکارم شیرازی در دیدار رییس کل دادگستری و دادستان قم:

در مقابل هنجارشکنان با قاطعیت بایستید | آمران به معروف حمایت قضایی شوند

در مقابل هنجارشکنان با قاطعیت بایستید | آمران به معروف حمایت قضایی شوند
حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر لزوم برخورد قاطعانه با هنجارشکنان و ارازل و اوباش تاکید کرد و حمایت قضایی از آمران به معروف و نهی را لازم و مهم خواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی امروز در دیدار رییس کل دادگستری و دادستان استان قم، با قدردانی از اهتمام دستگاه قضایی استان برای حل و فصل مشکلات، گفت: ما هرچه به قوانین اسلامی نزدیک تر شویم مشکلات قضایی و اجتماعی ما کمتر خواهد شد.

این مرجع تقلید دقت و قاطعیت در مسائل قضایی را از جمله تاکیدات مهم مولاعلی(ع) دانست و ابراز کرد: اگر این دو مساله در کنار هم قرار گیرد مطمئن باشید که مشکلات حل خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به مشکل زندانیان مالی به دلیل اعسار، گفت: زندانی کردن این افراد هیچ دردی از طلبکاران دوا نمی کند و از سویی دیگر باعث تحمیل هزینه های هنگفت به دولت و دستگاه ها می شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر لزوم چاره اندیشی دستگاه قضایی برای حل این مشکل، اظهار داشت: همان گونه که دستگاه قضا به مشکل زندانیان مهریه ورود و آن را حل و فصل کرد، در این زمینه نیز باید اقدام و تدابیر جدی اندیشیده شود.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه ویژه و ممتاز دینی و فرهنگی شهر مقدس قم، هرگونه ناهنجاری اجتماعی و اخلاقی را زیبنده این جایگاه و موقعیت ندانست و بر لزوم برخورد قاطع با هنجارشکنان و اراذل و اوباش تاکید و تصریح کرد: مشکلات اجتماعی و ناهنجاری های اخلاقی حتی کم آن هم برای قم زیاد است، در مقابل هنجارشکنان باید با قاطعیت ایستاد.

در مقابل هنجارشکنان با قاطعیت بایستید | آمران به معروف حمایت قضایی شوند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی حمایت قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر را امری پسندیده و لازم دانست و در عین حال بر لزوم ارائه آموزش های دقیق و علمی به گروه های فعال در این عرصه تاکید کردند.

وی با تاکید بر این که متاسفانه این دو فریضه مهم الهی مورد بی مهری واقع شده است، یادآورشد: در اسلام همه نسبت به منکرات وظیفه دارند و اجرای این دو فریضه الهی تنها متوجه دستگاه ها و نیروهای پلیس و نیروی انتظامی نیست؛ لذا باید در این خصوص حساس بود.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار حجت الاسلام مظفری رییس کل دادگستری استان و حجت الاسلام غریب دادستان قم گزارشی از فعالیت ها و اقدامات انجام شده ارائه کردند. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات