۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۶۳۵۷۲۵

بازتاب گسترده بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در رسانه های خارجی

بازتاب گسترده بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در رسانه های خارجی
رسانه های مختلف جهان، پخش های مختلف بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در نماز جمعه تهران را پوشش گسترده دادند.

خبرگزاری رسا - گروه بین الملل: رسانه های جهان با وجود سانسور شدید اخبار مختلف ایران، نتوانستند بیانات مهم حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی ایران را نادیده بگیرند، بنابراین برخی از آن ها حتی به صورت زنده نماز جمعه تهران را از رسانه های خود پخش کردند. در ادامه به برخی از رسانه های خارجی در این زمینه اشاره می کنیم.

خبرگزاری فرانسه: حضور آیت الله خامنه ای در نماز جمعه امروز در برهه پرالتهابی رخ داده است

خبرگزاری فرانسه با ادعای اینکه اوضاع ایران در حال حاضر ملتهب است، مدعی شد ایران با رفتن تا آستانه جنگ با ایالات متحده و سقوط تصادفی هواپیمای اوکراینی، ماه سختی را گذارند.

این رسانه اروپایی با بیان اینکه آیت‌الله خامنه‌ای آخرین بار در سال ۲۰۱۲ (۱۳۹۰) نماز جمعه را امامت کرده بود، نوشت: «آن موقع،‌ در زمان بحران مسأله هسته‌ای ایران بود. حضور امروز جمعه ایشان در برهه پرالتهابی است که کشور بعد از ترور ژنرال ارشد خود "قاسم سلیمانی" به دست آمریکایی‌ها و موشک‌باران اهداف نظامی آمریکا در عراق گذارند».

خبرگزاری فرانسه همچنین به آغاز مکانیسم حل اختلاف در برجام توسط کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه اشاره کرده و افزود: «محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران نیز اروپایی‌ها را به فروش توافق [هسته‌ای] برای اجتناب از تنبیه آمریکا متهم کرده و گفت ترامپ بازهم مانند قلدرهای دبیرستانی رفتار کرد».

الجزیره: سیلی سپاه به آمریکا، ضربه به ابهت ابرقدرتی آمریکا بود 

شبکه الجزیره امروز بیانات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه را به صورت زنده پخش و گزارش کرد که رهبر ایران پس از گذشت هشت سال برای نخستین با در خطبه‌های نماز جمعه به ایراد سخن پرداختند.

الجزیره همچنین از قول مقام معظم رهبری گزارش کرد که سیلی که سپاه پاسداران به آمریکا زد، ضربه به ابهت ابرقدرتی آمریکا بود و ترور سردار قاسم سلیمانی ننگ و عاری برای دولت آمریکاست.

طبق این گزارش، رهبر انقلاب همچنین تأکید کردند که سپاه پاسداران از امنیت ایران حمایت می‌کند و سقوط هواپیمای اوکراینی نیز حادثه تلخ و فاجعه‌بار بود.

الجزیره همچنین به نقل از رهبر انقلاب گزارش کرد که رسانه‌های آمریکا سعی کردند با تمرکز بر سقوط هواپیمای اوکراینی، بر ترور سردار سلیمانی سرپوش گذارند.

رهبر انقلاب همچنین تأکید کردند که انگلیس، فرانسه و آلمان وابسته به آمریکا هستند و تهدید کرد‌ه‌اند که پرونده هسته‌ای ایران را به شورای امنیت می‌برند.

بلومبرگ آمریکا: رهبر معظم ایران، ترامپ را دلقک خطاب کرد 

وبگاه شبکه «بلومبرگ» در خبری به انعکاس خطبه‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران در نماز جمعه امروز تهران پرداخته و نوشت او «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور آمریکا را «دلقک» خطاب کرد.

بلومبرگ نوشت: «رهبر معظم ایران گفت ترامپ دلقکی است که تظاهر به حمایت از مردم ایران دارد... اگر هم باشید کنار مردم هستید تا خنجر زهرآلود را وارد سینه ملت کنید».

این رسانه آمریکایی همچنین افزود که آیت‌الله خامنه‌ای با «بزدلانه» خواندن ترور سردار شهید سلیمانی به دست آمریکایی‌ها، حضور گسترده مردم ایران در مراسم تشییع پیکر وی را نشانه حمایت آنها از جمهوری اسلامی دانست.

بلومبرگ اضافه کرد که رهبر معظم ایران آخرین بار هشت سال پیش در سال 2012 نماز جمعه تهران را امامت کرده بود.

الیوم السابع: زیربنای فکری‌ نیروهای مسلح، اهداف الهی و بلند است

رسانه‌های مصری نیز همراه با دیگر خبرگزاری‌ها و شبکه‌های تلویزیونی منطقه، سخنان رهبر انقلاب در نماز جمعه امروز (۲۷ دی ماه) را پوشش داده و در کانون توجه خود قرار دادند.

روزنامه الیوم السابع مصر به عنوان بزرگترین رسانه مصری ضمن درج لینک پخش مستقیم سخنان رهبر انقلاب در خبر خود، بخش‌هایی که از نظر این وبسایت حائز اهمیت بود را منتشر کرد.

الیوم السابع تیتر خود را به این بخش از سخنان رهبری انقلاب اختصاص داد که فرمودند: «همه نیروهای مسلح ما بسیج و سپاه و .. زیربنای فکری‌شان همه این اهداف الهی و بلند است...»

روزنامه الاهرام مصر نیز با بازتاب سخنان مقام معظم رهبری، نوشت: «رهبر معظم ایران [آیت‌الله] علی خامنه‌ای در خطبه امروز گفت که حملات موشکی ایران به اهداف آمریکایی در عراق "سیلی بر صورت" ایالات متحده بود بود و تأکید کرد که خدا با ماست.»

الاهرام همچنین نوشت که رهبر انقلاب حملات موشکی به اهداف آمریکایی را «یوم الله» توصیف کرد.

بی بی سی: ملت ایران بار دیگر اتحاد و عظمت خود را نشان دادند

وبگاه شبکه انگلیسی «بی. بی. سی» با اشاره به برگزاری نماز جمعه امروز تهران به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، نوشت: این اتفاق برای اولین بار از سال ۲۰۱۲ (۱۳۹۰) رخ می‌دهد.

بی‌بی‌سی نوشت: «آیت‌الله خامنه‌ای نماز جمعه این هفته را در مصلی تهران امامت می‌کند... ملت ایران بار دیگر اتحاد و عظمت [حضور] خود را نشان خواهند داد».

بی.بی.سی ادامه داد: «آخرین باری که آیت‌الله خامنه‌ای نماز جمعه تهران را امامت کرد، در سال ۲۰۱۲ و در مراسم سی‌وسومین سالگرد [پیروزی] انقلاب اسلامی بود».

این شبکه به نقل از تحلیلگران و کارشناسان امور ایران نوشت: «امامت نماز جمعه در پایتخت، اقدام نمادین مهمی است که معمولا برای زمانی نگه داشته می‌شود که عالی‌ترین مقام ایران می‌خواهد پیام مهمی را بدهد.»

بازتاب گسترده بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در رسانه های خارجی

آسوشیتدپرس: نماز جمعه امروز به امامت رهبر ایران در زمانی بحرانی برگزار شد

«آسوشیتدپرس» در مطلبی به اعلام خبر برگزاری نماز جمعه امروز تهران به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران پرداخته و نوشت این امر در زمانی بحرانی برای ایران انجام می‌شود.

این خبرگزاری با اشاره به ترور سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در حمله تروریستی آمریکا، نوشت: «[رهبر انقلاب] در مراسم تشییع سردار سلیمانی گریست و وعده داد انتقام سختی از ایالات متحده گرفته می‌شود».

آسوشیتدپرس در ادامه به موشک‌باران پایگاه «عین‌الاسد» تحت اشغال نظامیان تروریست آمریکایی در عراق اشاره کرده و نوشت این در حالی است که کاخ سفید تحریم‌های اقتصادی فلج‌کننده بر ایران اعمال کرده و «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور آمریکا نیز علناً از ناآرامی‌ها حمایت می‌کند.

این خبرگزاری همچنین افزود: «ترامپ امیدوار است اعتراضات و تحریم‌ها منجر به تغییرات بنیادین در [ایران] شود».

گلوب اند میل: نماز جمعه به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در زمانی حساس

وبگاه روزنامه کانادایی «گلوب اَند مِیل» در خبری به بررسی برگزاری نماز جمعه امروز تهران به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران پرداخته و نوشت این امر در زمان حساسی رخ می‌دهد.

این روزنامه با ادعای اینکه اکنون وضعیت بحرانی است، نوشت رهبر معظم ایران برای اولین بار از سال ۲۰۱۲، امامت نماز جمعه را برعهده خواهد داشت.

خبرنگار گلوب‌ اند‌ میل از تهران گزارش داد: «[آیت‌الله] خامنه‌ای آخرین بار در سال ۲۰۱۲ امامت مراسم نماز جمعه را برعهده داشت و در آن زمان اسرائیل را یک "غده سرطانی" خواند و به تمام کسانی که با آن مقابله کنند وعده حمایت داد. او همچنین درباره هرگونه حمله آمریکا به ایران به بهانه برنامه هسته‌ای هشدار داده و گفت آمریکا خسارتی ده برابر خواهد دید».

این روزنامه همچنین نوشت: «تنش‌ها بین ایران و آمریکا از سال ۲۰۱۵ و بعد از خروج رییس‌جمهور دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی افزایش پیدا کرده است».

آیت‌الله خامنه‌ای واشنگتن را به دلیل التهاب‌آفرینی و ایجاد آشوب اجتماعی مورد انتقاد قرار داد

خبرگزاری انگلیسی «رویترز» با پرداختن به برگزاری نماز جمعه امروز تهران به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران، به حضور جمعیت گسترده مردم اشاره کرد.

رویترز با بیان اینکه نماز جمعه معمولا در زمان ظهر در ایران برگزار می شود نوشت، تلویزیون ایران صف‌های طولانی مردم و اتوبوس‌هایی که آنها را از نقاط مختلف تهران [به مصلی] می‌رسانند، نشان داد که از صبح برای حضور آمده‌اند.

این خبرگزاری در ادامه مدعی شد که احتمالا رهبر معظم ایران امروز بار دیگر از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بعد از حادثه برای هواپیمای مسافربری اوکراینی، حمایت می‌کند.

رویترز همچنین احتمال داد آیت‌الله خامنه‌ای «دشمنان» و به‌طور خاص واشنگتن را به دلیل التهاب‌آفرینی و ایجاد آشوب اجتماعی مورد انتقاد قرار دهد.

سخنان امروز رهبر انقلاب سیاست حکومت ایران در مراحل پیش رو را ترسیم می‌کند

وبگاه السومریه نیوز نوشت: «رهبر عالی ایران پس از هشت سال، نماز جمعه امروز تهران را امامت می‌کند و خطبه‌‌ای خواهد خواند که از نظر مردم ایران سرنوشت‌ساز است.»

السومریه افزود: «آخرین خطبه [آیت‌الله] خامنه‌ای در سال ۲۰۱۲ و در پاسخ به بیانیه باراک اوباما مبنی بر وجود تمامی گزینه‌ها در پاسخ به برنامه هسته‌ای ایران، ایراد شد.»

وبگاه عراقی تأکید کرد که سخنان امروز رهبر انقلاب سیاست حکومت ایران در مراحل پیش رو را ترسیم می‌کند.

ارسال نظرات