۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۶۳۵۷۸۰

روایت عبدخدایی از اهتمام شهید نواب صفوی برای مبارزه با سلطه آمریکا

روایت عبدخدایی از اهتمام شهید نواب صفوی برای مبارزه با سلطه آمریکا
دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام شهید نواب صفوی شهید راه مبارزه با سلطه آمریکا و عزت ملت ایران بود، گفت: به برکت رهبری های امامین انقلاب آمریکا نتوانسته به اهدافش دست پیدا کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، محمدمهدی عبدخدایی دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید نواب صفوی گفت: سه نوع استعمار کهن، نو و فرانو داریم، آنچه آمریکا را متمایز از دیگران کرده استعمار فرانو است.

وی افزود: آمریکایی ها در اروپا سرمایه گذاری سنگینی در زمینه صنعتی کردند و صنایع انگلیس، آلمان و فرانسه وابسته به آمریکا شده است، آمریکایی ها در اروپا و آسیا برای این که سرمایه خود را حفظ کنند پیمان های نظامی ایجاد کردند.

عبدخدایی اظهار داشت: آمریکا می خواست با وارد کردن ایران و عراق در پیمان نظامی زنجیره کار خود را تکمیل کند اما شهید نواب صفوی اعلام کرد که اجازه نمی دهیم جوانان کشور برای منافع مستکبران بجنگند.

وی ادامه داد: مقامات نظامی با شهید نواب دیدار کردند و شهید نواب اعلام کرد با هر پیمانی که منافع ایران را به خطر بیندازد مخالف هستیم و ایران نباید وارد اردوگاه غرب شود، در 21 آبان سال 34 اعلام کردند که نخست وزیر به بغداد می رود تا پیمان را امضا کند.

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام ابراز داشت: نواب صفوی با رجال سیاسی دیدار کرد و گفت نمی گذاریم پای آمریکا به کشور باز شود چرا که آمریکا با استعمار نو می خواهد ایران را تحت سلطه قرار دهد، روزی بنده با شهید نواب و جمعی دیگر از دوستان در منزل حجت الاسلام صادقی بودیم و جلسه ای در این زمینه تشکیل شد که تنها من از آن جلسه زنده ماندم و بقیه تیرباران و شهید شدند.

وی عنوان کرد: شهید نواب صفوی شهید راه مبارزه با سلطه آمریکا و عزت ملت ایران بود، شهید حاج قاسم سلیمانی هم در همین مسیر گام برداشت و به دست آمریکایی های جنایتکار به شهادت رسید، آمریکا از ابتدای به فکر سلطه بر ایران بود و اگر امام نبود شیطان بزرگ بر ایران سلطه پیدا می کرد.

عبدخدایی خاطرنشان کرد: امام شیطان بزرگ را از کشور بیرون کرد و رهبر معظم انقلاب به همان شیوه مبارزه را ادامه می دهند و اجازه نمی دهند که آمریکا به خواسته های شوم خود دست پیدا کند.

محمد قمین
ارسال نظرات