۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۶۳۵۸۰۳
حجت الاسلام موسوی:

حاج قاسم سلیمانی محور وحدت و مقاومت در بین ملل مسلمان بود

حاج قاسم سلیمانی محور وحدت و مقاومت در بین ملل مسلمان بود
رییس دفتر قم مرکز فرهنگی تبیان افغانستان در تبیین حوادث تروریستی آمریکا در منطقه تأکید کرد که حاج قاسم سلیمانی محور وحدت و مقاومت در بین ملل مسلمان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش «حوادث تروریستی آمریکایی و شهادت نخبگان جهانی؛ وظایف دولت ها و مسؤولیت ملت ها» همراه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای دی ماه 96 کابل، عصر امروز در سالن همایش های قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد.

حجت الاسلام سید زکی موسوی رییس دفتر قم مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان افغانستان در این همایش با بیان این که این مجلس به مناسبت تجلیل از شهدای سال های اخیر افغانستان و همچنین شهادت سپبهد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس برگزار شد، گفت: شهدای گرانقدر حق بزرگی بر گردن همه ما دارند.

وی با بیان این که عنوان این همایش از چهار مؤلفه تشکیل شده است، افزود: اول حوادث تروریستی آمریکا، دوم شهادت نخبگان جهانی، سوم وظیفه دولت ها و چهارم مسؤولیت ملت ها؛ اگر بخواهیم حوادث تروریستی که در زمان حضور آمریکا در افغانستان اتفاق افتاده را مورد بررسی قرار بدهیم به زمان زیادی احتیاج دارد.

مدیر مدرسه امام امیرالمومنین(ع) کابل در ادامه عنوان کرد: زمانی که آمریکا وارد افغانستان شد تعدادی از برادران ما می‌ گفتند فرشته نجات آمد و جامعه ما تبدیل به گل و گلستان می‌ شود ولی بعد از 18 سال با حضور آمریکا در این کشور نتیجه برعکس شد.

وی با اشاره به تعدادی از حوادث تروریستی آمریکا در افغانستان، گفت: مسجد صاحب الزمان(عج)، مسجد جوادیه، مسجد نبی اکرم(ص)، کتابخانه جبرئیل، کورس مهدی موعود، کورس کوثر، تالار عروسی اورانوس و از همه مهمتر حادثه تروریسی در مرکز فرهنگی اجتماعی تبیان بود که افراد برجسته زیادی در این حادثه پرپر شدند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اوج خباثت آمریکا در حمله مرکز فرهنگی و اجتماعی تبیان، بیان داشت: در این حمله تروریستی 52 نفر از شاخص ترین افراد به شهادت رسیدند و 90 نفر زخمی شدند، این نمونه هایی از حوادث تروریستی آمریکا در کشور ما است.

وی ادامه داد: ولی حادثه تروریستی اخیری که در عراق صورت گرفت و در اثر این حادثه سردار دل ها سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به شهادت رسیدند از اهمیت فوق العاده تری برخوردار است.

رییس دفتر قم مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی به عنوان محور وحدت و مقاومت در بین ملل مسلمان مطرح بود و داشت این وحدت را در بین ملت های مسلمان افغانستان، عراق، قطر، یمن، لبنان و سوریه و حتی کشورهای غیر مسلمان ایجاد می‌ کرد و دشمن نمی توانست این وضعیت را تحمل کند.

مدیر مدرسه امام امیرالمومنین(ع) کابل با بیان این که دشمنان قسم خورده اسلام و مسلمین تاب وحدت ما را ندارند، گفت: به همین دلیل تحمل نیاوردند و این سردار بزرگ و همراهان ایشان را به شهادت رساندند.

ارسال نظرات