۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۳
کد خبر: ۶۳۵۹۶۲
در ادعایی بی اساس؛

وزیر خارجه آمریکا ترور «سردار سلیمانی» را قانونی عنوان کرد

وزیر خارجه آمریکا ترور «سردار سلیمانی» را قانونی عنوان کرد
وزیرامورخارجه آمریکا باردیگر در ادعاهای بی اساس خود، اتهامات ضدایرانی و خصمانه خود را تکرار کرد و اقدام تروریستی آمریکا علیه «سردار سلیمانی» را قانونی خواند.

به گزارش خبرگزاری رسا، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی به توجیه اقدام تروریستی اخیر آمریکا در فرودگاه بغداد پرداخت و در این ارتباط مدعی شد که ترامپ پاسخ تندی به اقدامات ایران داده است، چون قبل از این اعلام شده بود که ایالات متحده پاسخ می‌دهد.

در ارتباط با فعالیت‌های هسته‌ای ایران و حملات پیشگیرانه آمریکا، نیز وزیرخارجه آمریکا گفت که همان گونه که هفته گذشته رئیس جمهور (ترامپ) اعلام کرد، ایران هرگز توانایی داشتن سلاح هسته‌ای را نخواهد داشت و هر اقدام لازم را برای تضمین واقعی بودن و معتبر بودن این موضوع انجام می‌دهیم و ما به تعهدی که آن روز وی (ترامپ) به جهانیان داد، پای بند خواهیم بود.

پامپئو بار دیگر در ادامه ادعاهای خود، ترور سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» را قانونی دانست و مدعی شد: «قطعاً» ترور سلیمانی قانونی بوده است.

وزیرخارجه آمریکا در سخنان خود همچنین مدعی شد که حملات اخیر در فرودگاه بغداد قانونی بوده است و در این ارتباط افزود: این اقدامی قانونی، مهم و یک تلاش راهبردی بود که ترامپ انجام داد و من مطمئنم که جهان در نتیجه این اقدام امن‌تر خواهد شد.

ادعاهای وزیرخارجه آمریکا در حالی مطرح شده که بسیاری اقدام تروریستی این کشور در فرودگاه بغداد را که منجر به شهادت سردار سلیمانی شد، مورد انتقاد قرار داده و آن را غیرقانونی عنوان کرده‌اند. از جمله به تازگی نیز «بنیامین فرنس» دادستان سابق دادگاه جنایات جنگی نورنبرگ، با ارسال نامه‌ای به روزنامه نیویورک تایمز، عنوان داشته است که ترور سردار قاسم سلیمانی نقض حقوق بین‌الملل بوده است./847/ب

منبع: مهر

ارسال نظرات