۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۶۳۶۰۸۳
نقش طلاب در عرصه‌های اجتماعی

پرونده بررسی خدمات اجتماعی طلاب

پرونده بررسی خدمات اجتماعی طلاب
یکی از مسائلی که فضای جامعه نسبت به آن آشنایی کمی دارد، فعالیت طلاب در عرصه‌های اجتماعی می‌باشد، این فعالیت‌ها تلاشی برای کم شدن مشکلات مردم و مرهمی بر درد ضعفا است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، حوزه‌های علمیه نقش مهمی در فعالیت علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی پیدا کردند و اساسا با افزایش اعتماد عمومی نسبت به این قشر یا صنف باعث شد تا وظایف سنگین‌تری بر حوزه‌های علمیه بار شود.

حوزه‌های علمیه از همان ابتدا نقش مهمی در شبکه‌سازی برای تبلیغ اسلام داشتند که با نقص‌هایی نیز روبه رو بود اما طلبه‌های زیادی با حضور در روستاها و شهرهای مختلف به خصوص در مناطق محروم، علاوه بر فعالیت فرهنگی به کار جهادی و عمل خلاقانه نیز نیز پرداختند و منطقه را به سمت آبادانی نیل دادند.

سرویس فرهنگی اجتماعی  رسا در نظر دارد تا در پرونده‌ای اقدام به تولید محتوا در حوزه فعالیت طلاب در عرصه‌های مختلف جهادی کند.

این پرونده در بردارنده دیدگاه کارشناسان حوزه و دانشگاه در قالب مصاحبه، یادداشت، نقد مستند، گفت‌وگو و گزارش است.

حضور طلاب در خدمات اجتماعی هنگام سیل، زلزله، بلایای طبیعی، اشتغال زایی، حضور در زندان‌ها، کمک به مبتلایان به مواد مخدر، حضور جهادی طلاب کارشناس و فرهیخته در عرصه مشاوره خانواده، فعالیت در عرصه طب اسلامی، نقش طلاب در تولید اسباب بازی و ... مطالبی است که در این پرونده مورد توجه قرار گرفته است. /882/ 302/

ارسال نظرات