۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۶۳۶۱۴۲
حجت الاسلام رحیمی‌صادق:

خطبه های رهبر انقلاب در نماز جمعه تهران مایه آرامش کشور شد

خطبه های رهبر انقلاب در نماز جمعه تهران مایه آرامش کشور شد
مدیر حوزه علمیه استان تهران با اشاره به اینکه خطبه های رهبر انقلاب در نماز جمعه تهران مایه آرامش ایران شد، گفت: بصیرت و تبعیت از ولایت راه نجات امت اسلامی از فتنه ها است.

حجت الاسلام محمدهادی رحیمی‌صادق مدیر حوزه علمیه استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره وقایع و حوادث دو هفته اخیر، گفت: در دو هفته اخیر شاهد حوادث تلخ و شیرین بسیاری بودیم.

وی افزود: ترور ناجوانمردانه سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس یک شوک عظیم به بدنه جامعه وارد کرد و مردم را در یک غم و غصه همگانی فرو برد، اتفاق بعدی تشییع جنازه باشکوه و سوگواری بود که با حضور میلیونی مردم رقم خورد و رستاخیز عظیمی در جامعه به وجود آمد.

حجت الاسلام رحیمی‌صادق ادامه داد: این شهید بزرگوار دلها را جذب خود کرد و همچون یک موتور محرک و قوی پیشران جامعه اسلامی در آغاز گام دوم انقلاب شد و فرهنگ ایثار و مقاومت در جامعه را با یک جهش عجیب مواجه کرد.

مدیر حوزه علمیه استان تهران اضافه کرد: سومین اتفاق شور و عشق مردم نسبت به سردار سلیمانی عزیز و درخواست انتقام ملت که درخواستی همگانی بود که به تعبیر رهبر معظم انقلاب سوخت موشک‌هایی شد که بسیار دقیق و بدون اشتباه پایگاه آمریکایی عین الاسد را هدف قرار داد این حمله موشکی در حالی اتفاق افتاد که آمریکایی‌ها در حال آماده باش کامل بودند ولی خوشبختانه فرزندان عزیز سپاهی و قهرمان انقلاب اسلامی هیمنه آمریکا را در منطقه خورد کردند، آبرویش را بردند و ابهت پوشالی آمریکا را شکستند.

وی افزود: اقتداری که نظام مقدس جمهوری اسلامی با این حمله به دنیا نشان داد سبب شد خورده رژیمهایی که سر در آخور آمریکا دارند حتی رژیم جعلی اسرائیل و کشورهای مرتجع عربی حساب کار دستشان بیاید.

حجت الاسلام رحیمی‌صادق در ادامه بیان داشت: این دو پیروزی به تعبیر حضرت آقا دو مصداق ایام الله بودند، طبیعی است که این ضربات برای آمریکایی‌ها سخت و ناراحت کننده باشد از این جهت تلاش کردند تا خدعه‌ها و دسیسه‌های تازه‌ای به کار بیاندازند و با سوء استفاده از ابهاماتی که در حادثه سقوط هواپیما وجود داشت نظام را وارد یک چالش جدید کرده و افکار عمومی مردم را از این دو موضوع دور کنند.

مدیر حوزه علمیه استان تهران ابراز کرد: دشمن سعی کرد انگشت اتهام را به سمت فرزندان غیور و قهرمان سپاه ببرد، تبلیغات مسموم رسانه‌های بیگانه جامعه را دچار التهاب و نگرانی کرده بود تا اینکه مثل همیشه رهبر انقلاب با حضور به موقع و حرکت حیکمانه خود در دیدار با مردم قم که به صورت زنده و مستقیم پخش شد و اقامه نماز جمعه خدعه دشمن را بی اثر کردند.

وی افزود: پیام آن دیدار به دشمنان که به صورت زنده پخش می شد این بود که ما هیچ هراسی نداریم و جامعه در امنیت کامل به سر می‌برد و رزمندگان و مرزداران ما در هوشیاری کامل به حفاظت از کشور مشغول هستند؛ اقامه نماز جمعه توسط حضرت آقا نیز علاوه بر خطبه‌های بسیار خوب و راهبردی که بیان فرمودند آثار متعدد و مثبتی در ایجاد امنیت، آرامش و وحدت در جامعه داشت مردم احساس آرامش و امنیت کردند.

حجت الاسلام رحیمی‌صادق ادامه داد: از طرفی همه نهادها، ارگانها و مسؤولان در کنار هم حضور پیدا کردند که این خود نیز آرامش و وحدت را در جامعه بیشتر می‌کند، با توجه به آنچه که حضرت آقا بیان و مسیر راهی که مشخص فرمودند ان‌شاءالله انتخابات پرشوری را برگزار کرده و شاهد تشکیل مجلسی انقلابی و فعال خواهیم بود.

مدیر حوزه علمیه استان تهران بیان داشت: نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که بخش عمده خطبه دوم حضرت آقا عربی و خطاب به کشورهای عربی بود، رهبر معظم انقلاب در این خطبه جبهه مقاومت را به ایستادگی در برابر دشمنان و شتاب در حرکات خود تشویق و ترغیب کردند.

وی افزود: همچنین حضرت آقا در این خطبه فرمودند جبهه مقاومت باید راه شهید سردار سلیمانی و شهید ابومهدی مهندس را با شدت و حدت ادامه دهد و این گام نهایی اخراج آمریکایی‌ها از منطقه خواهد بود.

حجت الاسلام رحیمی‌صادق با اشاره به اینکه فتنه های آخرالزمان رسوا کننده چهره واقعی منافقان است، ادامه داد: ما در برهه‌ای از زمان قرار گرفتیم که همه دشمنان با همه نقشه‌ها، توطئه‌ها و توان خود به میدان آمدند و صحنه جنگ احزاب شکل گرفته، در این فضا فتنه‌ها بسیار پیچیده است اما جای نگرانی نیست فتنه‌ها چهره‌ حقیقی منافقین را برملا می‌کنند و مورد شناخت مردم قرار می‌گیرند.

مدیر حوزه علمیه استان تهران خاطرنشان کرد: آنچه که مردم عزیز ما باید در این شرایط مورد توجه قرار دهند این است که این مرحله حساس را نیز با به کار گرفتن هوشیاری و بصیرت  به دور از هر گونه شایعه، ناامیدی و تفرقه افکنی با محوریت رهبری عزیز پشت سر بگذارند./813/ت302/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات