۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۶۳۶۱۵۶
استاد سطح عالی حوزه علمیه قم:

ارزش‌های اخلاقی در فضای مجازی رعایت نمی‌شود

ارزش‌های اخلاقی در فضای مجازی رعایت نمی‌شود
حجت الاسلام اسکندری گفت: بخشی از کم‌کاری در فضای فرهنگی به حوزه، بخشی به نهادهای فرهنگی که متولی مسائل فرهنگی هستند و بخشی هم به خود مردم بازمی‌گردد.

حجت الاسلام رضا اسکندری استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به مهم‌ترین مشکل فرهنگی کشور اشاره کرد و گفت: امروز مبانی دینی که همان مبانی انقلاب می‌باشد، آن‌گونه که باید در جامعه روشن و تبیین نشده است.

وی ادامه داد: اگر مبانی به‌طور کامل و روشن برای مردم تبیین شود، این اعتقاد کم‌ کم در قلوب مردم مستحکم می‌شود و بسیاری از مشکلات که تحت تأثیر این نوع مسائل ایجاد می‌شود، برطرف خواهد شد؛ اما اگر در نفوذ و تبیین این مسائل مشکلی باشد قاعدتا عده‌ای راحت تحت تأثیر شبهات قرار خواهند گرفت و فضا هم برای برخی موج‌سواری‌ها باز می‌شود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه عنوان کرد: بخشی از این کم‌کاری به حوزه و بخشی هم به نهادهای فرهنگی که متولی مسائل فرهنگی هستند و بخشی هم به خود مردم بازمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه زنجیره‌ای از این عوامل دست‌ به‌ دست هم داده تا برخی مشکلات فرهنگی رخ دهد، اظهار داشت: حوزه در کنار اینکه طلبه‌های باسواد و معتقد به مبانی اسلام و انقلاب تربیت می‌کند باید ارتباطات خود با مردم را هم تقویت کند.

حجت‌الاسلام اسکندری خاطرنشان کرد: نهادهای فرهنگی که متولی بحث‌های فرهنگی در کشور هستند، باید زمینه را برای انجام برخی اقدامات فراهم کنند.

وی افزود: فضای مجازی کشور واقعاً فضای بی حد و حصری است که احساس می‌شود هیچ‌کدام از ارزش‌های اخلاقی و انسانی، حتی ساده‌ترین‌ها مانند دروغ در آن رعایت نمی‌شود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه ابراز کرد: ما با فضای بی‌اخلاقی مواجه هستیم، هر چند کاربران بااخلاقی هم در این فضا وجود دارند، اما فضای کلی، فضای بی‌اخلاقی است.

وی بیان داشت: این مسئله باعث شده در این فضا اخبار کذب سریع منتشر و مردم باور کنند و تحت تأثیر آن‌ها قرار بگیرند؛ برآیند کلی این فضا این‌گونه است که فعلاً بنا بر ساماندهی این فضا نیست. /882/ 302/

ارسال نظرات