۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۶۳۶۱۶۳
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

اتهام توهم توطئه منطق مرعوبان دنیازده و راحت‌طلبان واداده است

اتهام توهم توطئه منطق مرعوبان دنیازده و راحت‌طلبان واداده است
امام‌جمعه بجنورد گفت: طرح مسائلی از قبیل توهم توطئه در تقابل با استکبار و غرب منطق مرعوبان دنیازده و راحت‌طلبان واداده است که ابزارهای مقابله با دشمن در آنها راهی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دوره شجره طیبه صالحین، با اشاره به لایه‌های معرفتی رویارویی با دشمن، اظهار کرد: منطق مواجهه با دشمن در تفکر و اندیشه و عمل امامین انقلاب اسلامی دارای سه لایه منطق قرآنی، منطق فقهی و لایه منطق زیست و تجربه تاریخی است.

وی با اشاره به لایه منطق قرآنی، افزود: در منطق قرآن کریم مهم‌ترین وجه پرداختن به دشمن توحید است؛ به‌گونه‌ای که هیچ صفحه‌ای از قرآن نیست که خالی از توجه به دشمن اشارتا یا صراحتاً نباشد.

امام‌جمعه بجنورد اضافه کرد: در منطق قرآن پیش‌فرض اصلی مبارزه با دشمن، باور به وجود دشمن است، معارف قرآنی به ما می‌گوید وجود دشمن یک واقعیت است، توهم نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: درواقع مهم‌ترین سازه نظریه رهبر انقلاب اسلامی، تفکر توحیدی است، در این نگاه و ذیل کلمه شریفه «لااله الا الله» اثبات خدا و نفی هر چیزی که غیر خدا است نهفته است.

وی افزود: این نگاه در توحید ذاتی در همین کلمه شریفه متجلی شده و توحید صفاتی و افعالی نیز در پذیرش ولایت الله و عدم پذیرش ولایت طاغوت و شیطان و مقابله با گسترش آن نهفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: وقتی انسان مؤمن وجود دشمنی و دشمن را به‌عنوان یک واقعیت پذیرفت، آنگاه است که متوجه او می‌شود، در برابر او احساس خطر می‌کند، برای دفع و رفع خطرات او فکر می‌کند و برنامه‌ریزی و اقدام می‌کند و آیه «و اعدوا لهم مااستطعتم من قوه» نصب العین او قرار می‌گیرد و برای مقابله و مقاتله طراحی کرده و آماده می‌شود.

وی تصریح کرد: منطق توهم توطئه و توهم شیطان منطق مرعوبان دنیازده و راحت‌طلبان واداده است که تفکر در وجود دشمن و اندیشه در ترفندهای دشمن و جستجوی راه‌ها و ابزارهای مقابله با دشمن در آن راهی ندارد. /9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات