۲۲ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۶۳۶۱۸
رئیس هیئت علمای اهل سنت جنوب عراق :

سوریه گذرگاه خشونت و ناامنی در عراق است

خبرگزاری رسا - شیخ خالد عبد الوهاب الملا سوریه را به عنوان گذرگاه و پایگاه خشونت و ناامنی در عراق توصیف کرد.
شيخ عبدالوهاب الملا

به گزارش خبرگزاری رسا ، شیخ خالد عبد الوهاب ملا رئیس هیئت علمای مسلمین اهل تسنن جنوب عراق، طی مصاحبه با پایگاه اینترنتی التوافق عربستان، با اشاره به وخیم شده روابط میان عراق و سوریه گفت : روابط سوریه با عراق از زمانهای گذشته نامطلوب بوده است ولی پس از به حکومت رسیدن صدام حسین این روابط به حالت عادی خود برگشت.

وی افزود : مشکل اصلی میان این دو کشور وجود گروههای بعثی در خاک سوریه است که از این کشور به عنوان پایگاه و گذرگاهی برای خشونت و ناامنی در عراق استفاده می کنند.

شیخ خالد ملا تصریح کرد: دولت سوریه وظیفه دارد تا از فعالیت این گروهها که از سوریه برای کشتار عراقیها استفاده می کنند ممانعت نماید و دولت عراق نیز باید مدارک لازم برای جنایتکار بودن این گروهها به سوریه ارائه دهد زیرا فکر نمی کنم که مسوولان سوری راضی باشند برخی افراد از خاکش برای ضربه زدن به کشورهای دیگر استفاده کنند.

رئیس هیئت علمای مسلمین جنوب عراق بر حق مسلم دولت برای تشکیل دادگاه بین المللی جهت رسیدگی به جنایتها در این کشور تاکید کرد و اظهار داشت : تشکیل این دادگاه برای رسیدگی به پرونده جنایتکارانی که با خون ملت عراق گستاخ شده اند بسیار ضروری است و این دادگاه متوجه کشور سوریه نیست بلکه مقصود از تشکیل این دادگاه شناسایی جنایتکارانی است که طی سالها به کشتار ملت مظلوم پرداخته اند می باشد.

وی ادامه داد : برپایی این دادگاه خواسته تمامی ملت است که می خواهند با جنایتکاران به شدت برخورد شود.
ارسال نظرات