۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۶۳۶۲۶۴
آیت الله ممدوحی در گفت‌وگو با رسا:

آثار علمی آیت الله رسولی محلاتی تنقیح و در اختیار پژوهشگران قرار گیرد

آثار علمی آیت الله رسولی محلاتی تنقیح و در اختیار پژوهشگران قرار گیرد
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ارتباط با شخصیت انقلابی و علمی مرحوم آیت الله رسولی محلاتی تأکید کرد که ایشان خود را وقف انقلاب کرده و امور حساسی را برعهده گرفته بود.

آیت الله حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت رحلت  آیت الله رسولی محلاتی به تبیین ابعاد شخصیتی این عالم ربانی پرداخت و اظهار داشت: ایشان در هر شأنی از شؤون که قرار می گرفت منشأ خدمات فراوان و مورد اطمینان و احترام بودند.

وی افزود: هم در دوران رهبری امام خمینی(ره) و هم در دوران پس از رحلت حضرت امام(ره) و رهبری رهبر معظم انقلاب ایشان یکی از خواص و از جمله افرادی بودند که کارهای حساسی به ایشان سپرده می شد و این دلیل بر علم و تقوای ایشان دارد.

آیت الله ممدوحی در ارتباط با شخصیت علمی این عالم ربانی نیز خاطرنشان کرد: مرحوم رسولی محلاتی یک سلسله کتاب های علمی دینی هم به ویژه در عرصه تاریخ اسلام تألیف کرده اند که متأسفانه برخی از آنها به دلیل مشغله فراوانی که داشتند فرصت تنقیح و تدقیق این کتب را پیدا نکردند از این رو جا دارد که علما و طلاب و فضلای حوزه در این زمینه دست به کار شوند.

وی تصریح کرد: به عقیده من واقعا حیف است که آثاری همچون تألیفات آیت الله رسولی محلاتی(ره) که در مورد آن زحمت کشیدند، مورد غفلت قرار بگیرد، چون برخی از این کتاب ها نیازمند بازبینی و انتشار در سطح حوزه های علمیه است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه این گفت‌وگو در ارتباط با شخصیت انقلابی مرحوم رسولی محلاتی نیز خاطرنشان ساخت: در یک جمله می‌توان گفت که ایشان تمام وقت در اختیار انقلاب بود و برای انقلاب و نظام اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نمی کرد و کارهای خود را در راستای اهداف انقلاب سازماندهی کرده بود.

وی با اشاره به حضور این عالم ربانی در تهران و عدم بهره گیری کامل علمای قم از محضر ایشان گفت: ایشان به جهت مسؤولیت های مهمی که برعهده گرفته بود، فرصت اضافه ای که بتواند در قم حضور داشته باشد و فضای علمی قم به صورت حضوری از محضر ایشان پیدا کند نداشتند اما آثاری دارند که بسیار قابل استفاده است./1330/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۲
ایشان عمری را صرف ترویج مبانی اسلام و آثار اهل بیت کردند.
0
0