۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۶۳۶۳۴۰
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه مطرح کرد؛

مؤلفه های مهم مکتب سردار سلیمانی | پیشنهاد حاج قاسم به رهبری برای سپاه قدس

مؤلفه های مهم مکتب سردار سلیمانی | پیشنهاد حاج قاسم به رهبری برای سپاه قدس
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه ولایت مداری، ساختارسازی در جریان مقاومت و تهذیب سازمانی را سه ویژگی اصلی مکتب سردار سلیمانی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در مراسم گرامیداشت شهیدان سپهبد سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس که در مرکز جامع علوم اسلامی ولی امر(عج) برگزار شد، گفت: یکی از ویژگی های اصلی مکتب سردار سلیمانی ولایت مداری است.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با بیان اینکه یکی از مهم ترین پیام های قرآن کریم پیام دوگانه ولایت و طاغوت است، عنوان کرد: کسی که ولایت الهی را بپذیرد به سمت نور حرکت می کند؛ در نقطه مقابل طاغوتیان در قلمرو احکام و آموزه های الهی قرار نمی گیرند.

مؤلفه های مهم مکتب سلیمانی

وی با اشاره به اینکه محبت یکی از درجات ولایت است، ابراز کرد: ولایتمدار کسی است که تمام مراحل طولی ولایت مانند ولایت پیامبر، اهل بیت و ولی فقیه را بپذیرد؛ شهید حاج قاسم سلیمانی به معنای واقعی کلمه ذوب در ولایت بود.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه شهید سلیمانی را انسان مومن، ولایت مدار و جهادگر دانست و افزود: اطاعت و جهاد با مال و جان در راه خدا درجات عالی ولایت پذیری است که بدون آن ها ولایت مداری ناقص است.

استاد حوزه علمیه گفت: ولی فقیه معصوم نیست اما ولی فقیه جامع الشرایط موید من عندالله است؛ ما نباید نظام سیاسی اسلامی را همچون نظام های مارکسیستی و لیبرالیستی بدانیم.

وی با بیان اینکه ویژگی دوم سردار سلیمانی ساختار سازی جریان مقاومت بود، عنوان کرد: توان گفتمان سازی ما به علت عدم توان ساختار سازی ضعیف است.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با اشاره به اینکه سردار سلیمانی ساختار بسیج مردمی را در جریان مقاومت ایجاد کرد، اظهار داشت: اگر حشد الشعبی در عراق شکل نمی گرفت، عتبات عالیات از بین می رفت.

استاد حوزه علمیه پیوند دانش و فناوری با عرصه نظامی و پیوند علوم انسانی با جنگ سایبری را از جمله اقدامات سردار سلیمانی دانست و افزود: در معاونت الکترونیک جوان های باهوش در حوزه الکترونیک و سایبری با مدیریت و طراحی حاج قاسم کارهای بزرگی را انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه چند سالی است که نظام اسلامی در عرصه جنگ شناختی و سایبری با دشمن درگیر شده است، ابراز کرد: اگر دولت همراه باشد و جنگ سایبری را باور داشته باشد، دستاوردهای فراوانی در این زمینه بدست خواهیم آورد.

حوزه و دانشگاه جنگ فرهنگی دشمن را باور کنند

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با بیان اینکه جنگ اصلی ما با دشمن جنگ فرهنگی است و حوزه های علمیه و دانشگاه باید این جنگ را باور کنند و برای آن برنامه داشته باشند، خاطرنشان کرد: تاسیس معاونت فرهنگی پس از شکست داعش و فعالیت های فرهنگی متعدد در سوریه و عراق از جمله اقدامات حاج قاسم سلیمانی بود.

استاد حوزه علمیه قم مولفه سوم مکتب سلیمانی را تهذیب و تذکیه سازمانی دانست و تصریح کرد: سردار سلیمانی با وجود قاطعیت، اقتدار و شجاعت در عرصه نظامی، در اوج عاطفه بود.

وی با اشاره به اینکه مکتب سلیمانی همان مکتب حاج احمد کاظمی و حاج همت است، گفت: شجاعت سردار سلیمانی حکیمانه و همراه با پیروزی بود.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با بیان اینکه اخلاص و تواضع سردار سلیمانی نتیجه انس با نهج البلاغه است و ذره ای هوای نفس در ایشان نبود، عنوان کرد: تمام نیروهای سپاه قدس ولایت مدار، اهل تهجد و با اخلاص هستند و این نتیجه تهذیب سازمانی حاج قاسم سلیمانی است؛ سردار قاآنی تئوریسین و طراح عملیات های پیچیده نظامی بود، ایشان پیشنهاد حاج قاسم برای نیروی قدس بود و حضرت آقا هم تایید و ایشان را به عنوان فرمانده سپاه قدس منصوب کردند.

حاج قاسم های بسیاری در کشور داریم

وی ابراز داشت: داغ حاج قاسم برای ما و نظام بسیار سنگین است، اما ما حاج قاسم هایی داریم و جای ایشان را پر خواهند کرد.

استاد خسروپناه اضافه کرد: صهیونیست ها، داعشی ها و دیگر جنایت کاراران بارها می خواستند سردار سلیمانی را ترور کنند، اما نتوانستند و آمریکا خودش دست به کار شد، سردار سلیمانی گفته بود که به دست شقی ترین مردم کشته خواهد شد.

وی با بیان این که شهادت سردار سلیمانی آثار معنوی بسیاری داشت، اظهار داشت: شما ببینید چه غوغایی در کشور بعد از شهادت حاج قاسم بپا شد، چه فضایی علیه آمریکا و به نفع جریان مقاومت در کشور ایجاد شد، این ثمرات را نباید دست کم گرفت.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ابو مهدی المهندس ذوب در عشق به خداوند متعال بود و مثل او در کشور عراق نیست، اظهار داشت: شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس بسیار زیاد با هم مانوس بودند و نحوه شهادت شان نیز بسیار رمز و راز دارد.

وی خون شهید سلیمانی را مانع از استفاده دشمن از ماجرای سقوط هواپیما دانست و افزود: در قضیه سقوط هواپیما ابهاماتی وجود دارد که در آینده قضیه روشن خواهد شد./1350/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
ارسال نظرات