۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۶۳۶۳۸۱
پرداخت ۱۵۹ میلیارد تومان بلاعوض به سیل‌زدگان گلستانی؛

۲۵۰۰ واحد مسکونی تحویل مردم شد

۲۵۰۰ واحد مسکونی تحویل مردم شد
خسروی گفت: تا به حال ۱۵۹ میلیارد و ۳۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض ساخت و نوسازی و کمک هزینه معیشتی به ۳۰ هزار و ۷۷۱ خسارت دیده پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، داوود خسروی درباره آخرین وضعیت بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق سیل‌زده استان گلستان اظهارداشت: به علت ماندگاری طولانی مدت سیلاب در برخی مناطق شهری و روستایی استان، به مرور برخی واحدهای خسارت دیده جدید شناسایی می‌شود.

وی گفت: طبق آخرین آمار 22 هزار و 305 واحدمسکونی در حوادث ابتدای امسال به ویژه سیل آسیب دید که از این تعداد 7 هزار و 707 واحد احداثی و 14 هزار و 598 واحد نیز تعمیراتی بودند.

رئیس ستاد بازسازی بنیادمسکن استان گلستان یادآور شد: همه واحدهای تعمیری استان مرمت و تحویل مردم شده که در حال حاضر در این واحدها سکونت دارند. همچنین از واحدهای تخریبی که نیاز به احداث مجدد داشت نیز تا کنون بیش از 2 هزار و 500 واحد ساخته و تحویل مردم شده است.

وی ادامه داد: از شروع بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده در استان تا کنون 28 هزار و 949 مالک به بانک‌ها معرفی شدند که قرارداد پرداخت تسهیلات با 28 هزار و 115 خانوار بسته شد.

خسروی گفت: تا به حال 159 میلیارد و 325 میلیون تومان کمک بلاعوض ساخت و نوسازی و کمک هزینه معیشتی به 30 هزار و 771 مالک خسارت دیده پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 95 درصد واحدهای مسکونی تخریبی، پی‌کنی شده است، اعلام کرد: عملیات ساخت 7 هزار و 470 واحدمسکونی در استان آغاز شده و 6 هزار و 743 واحد در مرحله فونداسیون، 6 هزار و 195 واحد در مرحله اجرای اسکلت، 4 هزار و 959 واحد در مرحله اجرای سقف قرار دارند.

رئیس ستاد بازسازی بنیادمسکن استان گفت: 3 هزار و 818 واحد مسکونی نیز در مراحل پایانی عملیات ساختمانی و دیوارچینی قرار دارند و در این مدت هم بیش از 51 هزار تن سیمان رایگان بین سیل‌زدگان استان توزیع شده است./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات