۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۶۳۶۳۹۳
حجت الاسلام والمسلمین قوامی تبیین کرد؛

معنای خیر کثیر بودن حضرت زهرا | امت اسلام برای نجات باید فاطمی شود

معنای خیر کثیر بودن حضرت زهرا | امت اسلام برای نجات باید فاطمی شود
استاد درس خارج حوزه در تبیین خیر کثیر بودن حضرت زهرا(س) گفت: ایشان کوثر است، چون تمام وجود او خیر محض است بنابراین ما باید ما فاطمی شویم چرا که حضرت فاطمه الگوی ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی امام جمعه پردیسان در مراسمی که به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) قم برگزار شد، اظهار داشت:  امام صادق(ع) می فرمایند: «سُمّیَت فاطمة فاطمة لانّها فُطِمَت من الشر» یعنی نام حضرت زهرا(س) به این جهت فاطمه گذاشته شده که از او هر بدی و شری مبرا است.

وی با اشاره به نزول سوره کوثر در شأن این بانوی بزرگ اسلام خاطرنشان کرد: کوثر هم به معنای خیر کثیر و تمام نشدنی است پس حضرت زهرا منبع خیر الهی است؛ خیر یعنی ما یرغب الیه الکل، یعنی چیزی که همه به آن رغبت دارند  ولی ضد آن شر است حتی اگر کسی خودش جزو شرور باشد دوست ندارد نسبت به خودش کسی شری داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به مسأله جنود عقل و جهل خاطرنشان کرد: انسان هایی که داخل رژیم جاهلی شده و پلیدی ها بر آنها حاکم شود وقتی با هم شوند یک باند شرور می شوند و برعکس اگر افراد خیر با هم شوند مجموعه با برکتی تشکیل می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به جایگاه حضرت زهرا(س) نزد اهل بیت(ع) خاطرنشان ساخت: حضرت فاطمه(س) ام ابیهاست و حجت بر ائمه  است و طبق قول خود معصومین ائمه اطهار(ع) نیز حجت بر مردم هستند؛ اگر به حضرت زهرا کوثر می گویند چون تمام وجود او خیر محض است بنابراین در این ایام در کنار نوحه و ماتم باید ما فاطمی شویم چرا که حضرت فاطمه الگوی ما است و طبق فرموده حضرت صاحب الزمان(عج) اسوه ی ایشان هم حضرت صدیقه طاهره(س) است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم بیان داشت: ایشان اسوه خیر است چون همه نیات و اقداماتش خیر است چراکه گفتیم او فطمت من الشر یعنی از هر شری دور است و اصلا به همین جهت است که  وقتی به دنبال بازپسگیری فدک می رود برای مطامع دنیوی نیست بلکه قطعا خیر است و احقاق حق می‌کند؛ امام زمان(عج) نیز به تبعیت از اسوه خود احقاق حق می کند و حق را در زمین حاکم خواهند کرد.

وی با تأکید بر این که حضرت زهرا(س) الگو و اسوه برای همه عالمیان است، ابراز داشت: درست نیست که بگوییم حضرت زهرا(س) چون زن است پس الگوی مردان نمی‌شود، چرا که در قرآن کریم داریم که همسر برخی پیامبران مثل همسر حضرت نوح(ع)  و یا  همسر حضرت لوط(ع)  به عنوان اسوه شر همگان و حضرت مریم(س) و آسیه(س) به عنوان الگوی خیر همگان معرفی شده اند.

رییس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی در ادامه تصریح کرد: حال اگر ما تحت الگوی انسانیت مقاومت و مدیریت، این گونه شدیم در میابیم که او از هر بدی دور است؛ بی سوادی و بی اخلاقی شر است ما باید از آن دوری کنیم، عدم حمایت از ولایت فقیه هم شر است و باید از آن هم دور شویم.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی در پایان با بیان این که گریه بر حضرت زهرا(س) خیر است چون باعث ورود خیر به ما می‌شود، گفت: اشک عامل شستشوی جان ما از شر است از این رو روایتی هست که میفرماید خداوند در قیامت انقدر از فاطمیون می ذبخشد که همه ی مردم دوست داشتند از فاطمیون باشند و از حضرت آقا پرسیدند شما چرا سه ساعت وقت خود را برای این روضه میگذرانید؟ فرمودند: من رزق سال را از فاطمیه می گیرم./1330/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
بر حاشیه برگ شقایق بنویسید گل تاب فشار در و دیوار ندارد
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
یا زهرا یا فاطمه سلام االله
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
اللهم صل علی فاطمه وابیها و بعلها و بنیها والسر المستودع فیها
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
یا حضرت زهرا(س)یا بنت نبی یا فاطمه به آبرو و مقام والایتان نزد الله ما را به حال خومان رها نکن به فریادمان برس هم این دنیای فانی هم آن دنیای باقی
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳
دلسوخته عمر اندک فاطمه ایم
خدایا به آبروی این یگانه زن معصوم،این فرشته نایاب،این مادر مهربان شیعیان، فرج آقا امام زمان (عج)را تعجیل بفرما
مریضای این مملکت ، امت اسلام و آزاده های جهان را شفا بده
مشکلات اقتصادی ومعیشتی این مردم شریف،این مردم حامی مظلوم را برطرف بفرما
مسلمانان مظلوم یمن را از شر آل سعود خبیث ومتحدان از خدا بی خبرشان خلاص بفرما
پروردگارا هیچ مردی رو شرمنده ی خانوادش نکن
بارالها . . .
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳
يا مَوْلاتى يا فاطِمَةُ أَغيثينى
0
0