۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۶۳۶۴۱۶

اهمیت معنویت در گام دوم انقلاب اسلامی

اهمیت معنویت در گام دوم انقلاب اسلامی
حجت الاسلام مهدوی گفت: شناسایی و معرفی معنویت اصیل از وظایف حوزه است، منابع، اقدامات و روش از طریق حوزه باید گفته شود، چرا که حوزه سرچشمه علمی و الگوی‌سازی معنویت است.

حجت الاسلام مهدی مهدوی اطهر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به معنویت در گام دوم انقلاب گفت: یکی از خلاءهایی که در جوامع انسانی وجود دارد، رسیدن به آرامش است.

وی افزود:‌معنویت یکی از وسایل آرامش‌زا می‌باشد؛ گام دوم انقلاب در جامعه ما براساس رسالتی که دارد و حاکمیت الهی برای اینکه بتواند اهداف اسلامی را پیاده کند، قطعا باید معنویت را بیشتر کند، چرا که معنویت یعنی ارتباط انسان با عالم معنا که خداوند است، معنویت بر اساس عمل به دستورات الهی و انجام وظایف انسان نسبت به خداوند بیشتر می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک با توضیح بیانیه گام دوم عنوان کرد:‌مقام معظم رهبری بر اساسی بیانیه گام دوم انقلاب را صادر کردند تا زمینه‌ساز تمدن اسلامی شود؛ گام دوم تحول و فرهنگ‌سازی و زمینه‌سازی برای ظهور حضرت مهدی(عج) باشد.

وی ادامه داد:‌برای رسیدن به گام دوم نیازمند جامعه‌ای هستیم که هم از بُعد‌ اقتصادی و سیاسی و هم از بُعد فرهنگی تقویت شود و این جامعه نیازمند معنویت فردی و اجتماعی است.

مهدی اطهر به مراحل افزایش معنویت پرداخت و توضیح داد:‌برای افزایش معنویت چند گام لازم است. یکی از این وظایف را باید حوزه در دستور کار خود قرار دهد؛ اول اینکه خود مفهوم معنویت شفاف‌سازی شود، در برخی موارد معنویت در جامعه چنان سخت به نظر می‌رسد که نباید قدم برداریم.

وی خاطرنشان کرد:‌ اولا شناسایی و معرفی معنویت اصیل از وظایف حوزوی‌ها است، یعنی آشنا کردن جوامع با منابع، اقدامات و روش باید از طریق حوزه گفته شود، حوزه هم سرچشمه علمی و هم الگوی‌سازی معنویت است.

او در پایان گفت: معرفی، تبیین و الگوسازی باید توسط حوزه صورت بگیرد؛ شرح و بسترسازی این معنویت باید از حوزه باشد. دانشگاه‌ها باید منابع معنوی و روش‌های معنوی را در متون علمی دانشگاه، اساتید و فضای دانشگاه ایجاد کنند، همچنین کارمندان می‌توانند با عمل به دین هم معنویت را در خود تقویت نمایند و هم به دیگران منتقل کنند. /882/ 302/

ارسال نظرات