۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۶۳۶۴۲۴
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده:

تاریخ نگاران، شکست ابهت آمریکا را برای مردم تبیین کنند

تاریخ نگاران، شکست ابهت آمریکا را برای مردم تبیین کنند
استاد حوزه علمیه گفت: کارشناسان، تحلیلگران و مورخان تاریخ معاصر، شکستن ابهت و هیمنه آمریکا را در حمله به پایگاه عین الاسد برای مردم بیان کنند.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به خطبه نمازجمعه رهبرانقلاب (۲۶ دی ماه) عنوان داشت: مطالب مهم و اساسی در خطبه بیان شد، شهادت سردار سلیمانی، حضور پرشکوه مردم در مراسم تشییع پیکرشان و بمباران عین الاسد رویداد‌های بسیار مهمی هستند که باید مورد توجه و پاسداشت قرار بگیرند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به سانسور رسانه‌ای از میزان خسارت‌های پایگاه عین الاسد اظهار داشت: آمریکایی‌ها نمی‌توانند میزان خسارت‌ها و کشته‌ها را پنهان کنند، حمله به پایگاه عین الاسد و تشییع سردار سلیمانی از دید رهبری، ایام الله هستند؛ از این رو چنین مناسبت‌هایی باید گرامی داشته شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده حمله به پایگاه عین الاسد و تشییع سردار سلیمانی را از جمله رویداد‌هایی دانست که باید در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شوند.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا، قدرت نظامی را از جنبه‌های اقتدار می‌داند، تصریح کرد: برای نخستین بار است که پس از جنگ جهانی دوم، یک پایگاه آمریکایی مورد هدف قرار می‌گیرد و هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد؛ از این رو کارشناسان، تحلیلگران و مورخان تاریخ معاصر، شکستن ابهت و هیمنه آمریکا را صرف نظر از ضرر‌های نظامی برای مردم بیان کنند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: مذاکره هرگز از سوی رهبر انقلاب رد نشد و در خطبه نمازجمعه تهران به صراحت بیان داشتند که با دیگر کشور‌ها جز آمریکا مذاکره می‌کنیم؛ از این رو راه مذاکره جز با آمریکا باز است، اما مذاکره‌ای از موضع قدرت و بر مبنای توانایی‌های درونی و پشتوانه مردمی باشد نه به صورت التماس و خواهش.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده در رابطه با فرمایشات رهبری در زمینه ضرورت قوی بودن خاطرنشان کرد: تنها راه قوی بودن داشتن قدرت نظامی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و سایر مؤلفه‌های قدرت است تا با توکل به خدا و پشتوانه مردمی به تحقق چنین خواسته‌ای که مورد تأکید رهبری است جامه عمل بپوشانیم./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات