۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۶۳۶۴۴۹
حجت الاسلام طبرسی خبر داد؛

فعالیت ۲۹ مشاور در سطح مدارس علمیه مازندران

فعالیت ۲۹ مشاور در سطح مدارس علمیه مازندران
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از فعالیت ۲۹ مشاور مرکز مشاوره حوزه علمیه استان در سطح مدارس علمیه شهرستان خبر داد.
حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، به اهمیت بحث مشاوره در سطح مدارس علمیه اشاره کرد و گفت: امروز یک اهتمام جدی در سطح مدیران ارشد حوزه در جهت تقویت مباحث مشاوره‌ای در سطح مدارس علمیه وجود دارد.
 
وی با بیان این که نگاه به مشاوره در سطح حوزه نسبت به سال‌های گذشته جدی‌تر شده است، افزود: در این بخش با برنامه‌ای که آیت الله اعرافی و معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه دارند شاهد تحولات بسیار مناسبی در تقویت مباحث مشاوره‌ای خواهیم بود.
 
حجت الاسلام طبرسی در ادامه سخنان خود از آموزش ۴۵ مشاور متخصص در مرکز مشاوره حوزه علمیه مازندران خبر داد و گفت: در حال حاضر از این تعداد ۲۹ نفر از مشاوران متخصص در سطح مدارس علمیه به فعالیت‌های مشاوره‌ای اشتغال دارند.
 
وی با اشاره به این که همه مشاوران مرکز مشاوره حوزه علمیه مازندران به مدارس علمیه استان معرفی شدند، ادامه داد: هر مشاور در یکی از مدارس استان به طور ثابت به فعالیت مشاوره‌ای مشغول هستند و در برخی مدارس علمیه که طلاب بیشتری دارند دو مشاور فعالیت می‌کنند.
 
حجت الاسلام طبرسی، وظیفه اصلی مشاوران حاضر در مدارس علمیه را مدیریت تحصیلی عنوان کرد و افزود: این مشاوران هدفگذاری، مسائل انگیزشی و همچنین سایر مباحث که به مدیریت تحصیلی مرتبط است را با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های توجیهی دنبال می‌کنند.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که این مشاوران علاوه بر مدیریت تحصیلی، مهارت‌های ده گانه زندگی را برای طلاب تبیین و تشریح خواهند کرد، گفت: یکی از این مهارت‌های مهم ارتباط مؤثر است که یک طلبه برای موفقیت نیازمند توجه به این اصل مهم است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران به استقبال بسیار خوب مسؤولان و مدیران مدارس علمیه از اعزام مشاوران به مدارس اشاره کرد و افزود: به طور حتم حضور یک مشاور در کنار طلبه از بسیاری از مشکلات و بحران‌های احتمالی جلوگیری خواهد کرد و زمینه را برای رشد علمی و اخلاقی طلبه فراهم خواهد کرد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود از همکاری مرکز مشاوره حوزه علمیه مازندران با سایر نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد و گفت: این مرکز با بخش‌هایی نظیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان طرح‌های مشترکی را اجرا می‌کنند.
 
حجت الاسلام طبرسی با اشاره به امضاء تفاهم نامه همکاری با کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، افزود: با این تفاهم نامه هر یک از مشاوران ما با استقرار در کمیته امداد امام خمینی (ره) هر شهرستان به مددجویان آن‌ها مشاوره تحصیلی، ازدواج و فرزند پروری می‌دهند./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات