۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۶۳۶۴۵۶

تبدیل قدس به پادگان نظامی در سایه نگرانی شاباک

تبدیل قدس به پادگان نظامی در سایه نگرانی شاباک
ارتش رژیم صهیونیستی به بهانه تامین امنیت سران کشورهایی که قرار است در یک مراسم صهیونیست‌ها در قدس اشغالی شرکت کنند، این شهر مقدس را به یک پادگان نظامی تبدیل کرده‌ است.

به گزارش خبرگزاری رسا، بر اساس گزارش منابع رژیم صهیونیستی، ارتش اسرائیل تصمیم گرفته است 11 هزار نیروی پلیس در شهر قدس از روز سه شنبه مستقر کند تا امنیت حدود 50 نفر از مسئولان و رهبران کشورهایی را که قرار است در مراسم صهیونیست‌ها شرکت کنند، تامین کنند، این مراسم طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته برگزار می‌شود.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از نگرانی شاباک از شکست در برگزاری نشست سران برخی کشورها در مناطق اشغالی خبر داده‌اند که قرار است رژیم صهیونیستی در شهر اشغالی قدس برگزار کند.

کانال سیزدهم تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی آورده است اسرائیل نامه‌ای هشدارآمیز به حماس پیش از برگزاری نشست سران ارسال کرده و در این نامه درباره تلاش برای مشکل تراشی در برابر برگزاری نشست سران هشدار داده و ادعا کرده است در این صورت ارتش اسرائیل در پاسخ قوی تردید نخواهد کرد.

این رسانه  افزود ارزیابی‌های اسرائیل نشان می‌دهد که حماس تصمیم به تشدید اقدامات در برابر اسرائیل گرفته و تمایل دارد قدرت خود را در برابر اسرائیل نشان دهد.

بر اساس گزارش شبکه مکان رژیم اسرائیل، از جمله مقامات مطرح شرکت کننده در این مراسم، مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و سران کشورهای فرانسه،‌آلمان و هلند هستند.

بازاریابی نتانیاهو برای عادی سازی روابط رژیم اشغالگر با رژیم‌های عربی

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که تماس‌هایی با کشورهای مختلف گرفته که قبلا چنین تماس‌هایی برایش یک رویا و آرزو بود. اشاره وی به روند عادی سازی روابط با این کشورهاست  .

نتانیاهو در توئیتی نوشت می‌ توانم با انگشتان یک دستم تعداد کشورهایی را که خواهان همکاری با ما نیستند، بشمارم. وی افزود در حال  انجام تماس‌هایی با کشورهای مختلف هستیم که قبلا در رویا هم گمان نمی‌کردیم که روزی با آنها همکاری کنیم، ولی کشورهای زیادی هستند که امروز این کار را انجام می‌دهند ما در شرایط رشد و شکوفایی دیپلماتیک و اقتصادی، عملیاتی و نظامی بی نظیری قرار داریم.

این بار اولی نیست که نتانیاهو برای روابط عربی صهیونیستی تبلیغ می‌کند. سال 2019 شاهد تحرکات گسترده در خصوص عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس  بود از جمله کنفرانس اقتصادی بحرین که در ژوئن سال گذشته با حمایت و نظارت واشنگتن برگزار شد که طی آن شماری از کشورهای عربی از جمله مصر، اردن و مغرب برای اعلام معامله قرن شرکت کردند.

همچنین فوریه سال گذشته شاهد برگزاری کنفرانس ورشو در لهستان بود که نمایندگانی از کشورهای عربی و اروپا و رژیم اسرائیل شرکت کردند و نتانیاهو و نمایندگان کشورهای عربی دور یک میز نشسته و در برابر دوربین‌ها با یکدیگر مصافحه و خوش و بش کردند.

ادعای شاباک درباره خنثی کردن صدها عملیات ضد صهیونیستی

رئیس سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی(شاباک) ادعا کرده است که این دستگاه اطلاعاتی در سال 2019 میلادی توانسته است مانع انجام 560  عملیات بزرگ در کرانه باختری شود. نداف آرگمان رئیس شاباک در جریان مراسم توزیع جوایز نخست وزیر رژیم صهیونیستی در میان عناصر شاباک گفته است از جمله عملیات‌هایی که خنثی شده، 10  عملیات انتحاری(شهادت طلبانه)، چهار عملیات ربودن و بیش از 300 عملیات با تیراندازی بوده است.

وی  افزود سال گذشته میلادی سالی پر از چالش‌های امنیتی در تمام صحنه‌هایی بوده که ما در آن فعالیت می‌کنیم.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته است هدف بزرگ اسرائیل، غلبه بر تهدید ایران است، همانطور که ما بر تهدید بزرگ یعنی وحدت عربی غلبه کردیم.

رزمایش ارتش رژیم صهیونیستی در نزدیکی حیفا

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای از برگزاری رزمایش نظامی در اطراف شهرک صهیونیست نشین یجور در نزدیکی شهر اشغالی حیفا در شمال فلسطین اشغالی خبر داده است.

در بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی آمده است این تمرینات نظامی تا فردا چهارشنبه ادامه خواهد یافت و هدف از آن آزمودن میزان آمادگی یگان‌های نجات و امداد ارتش اسرائیل است.

ارتش رژیم صهیونیستی افزود که این رزمایش‌ها با برنامه‌ریزی قبلی برگزار می‌شود و بخشی از طرح تمرینات نظامی در سال 2020 میلادی است و ساکنان این مناطق شاهد حرکت گسترده خودروها و ماشین آلات خواهد بود.

اعتراف یک ژنرال صهیونیست به آماده نبودن ارتش رژیم صهیونیستی برای جنگ  

    یک ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی به آماده نبودن ارتش این رژیم برای هرگونه جنگی در آینده خبر داده است. ژنرال اسحاق بریک در گفت‌وگو با روزنامه یدیعوت آحرونوت از خلل‌های خطرناک در لشکر ذخیره ارتش اسرائیل خبر داد و ناآماده بودن ارتش این رژیم برای جنگ اذعان کرد.

وی با اشاره به یک سند نظامی جدید و سری که یکی از واحدهای نظامی در  ارتش رژیم صهیونیستی آماده کرده است،‌اعلام کرد که ناکامی‌ها و شکاف‌های خطرناکی در عدم آمادگی نیروی زمینی ارتش وجود دارد که از سال 2003 میلادی آغاز شده و هیچ اقدامی برای رسیدگی و برطرف کردن آن یا ارزیابی پیوسته آن صورت نگرفته  است./847/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات